Vibi Skrevet 9. mars 2009 #1 Skrevet 9. mars 2009 Jeg lurer på hva slags madrass jeg skal kjøpe.. Dette er jo ganske dyrt, så jeg lurer på hvordan jeg best skal investere pengene? Kjøper jeg en "dyr" madrass, en "dyr" madrass pluss en "dyr" overmadrass (er vel gjerne sistnevnte som er dyrest) eller en billig madrass med en ordnetlig god overmadrass? Noen tips til merker, utsalgssteder osv? Hva har dere gjort?? Ser forresten at de selger slike lakenbeskyttelser på Ikea, kan denne brukes over overmadrassen igjen, eller er det ingen vits hvis man har overmadrass som kan vaskes?
Gjest imli Skrevet 9. mars 2009 #2 Skrevet 9. mars 2009 Vi har fibermadrass med overmadrass, begge deler kosta 400 kr på tilbud. Hvor mye du vil legge i madrassen er jo opp til deg. Men jeg vil anbefale å ha overmadrass, fordi denne kan vaskes, og da kan du bruke madrassen til flere barn. Skumgummimadrass er billig, og helt greit om man har overmadrass. Anbefaler å legge et tisselaken mellom madrass og overmadrass (det blir veldig hardt og "bråker" så hvis babyen skal ligge rett på tisselaken), slik blir madrassen aldri skadet av tiss, oppkast eller gulp, og man kan bruke den til flere barn. (hvis det kommer div. uhell på madrassen, avgir det visst skadelige gasser som kan øke faren for krybbedød) Overmadrassen kan jo lett vaskes.
pinkybride Skrevet 10. mars 2009 #3 Skrevet 10. mars 2009 Lurer på det samme. Flere madrasstips? merke, pris og hvor dette kan kjøpes?
Gjest imli Skrevet 10. mars 2009 #4 Skrevet 10. mars 2009 (endret) De fleste baby/barneutstyrsbutikker har, og hos flere sånne sengetøybutikker. Endret 10. mars 2009 av imli
Chiquita Skrevet 10. mars 2009 #5 Skrevet 10. mars 2009 Jeg fant ut at fjærmadrass var det beste til våre barn. Kostet ca 800,- for madrassen, og vi hadde tisselaken og overmadrass (billig fra Jysk) oppå der igjen (samt lammeskinn) Anbefales virkelig å legge litt penger i madrassen slik at den kan bruke i hele sprinkelsengperioden (opptil 3 år for noen), samt kanskje også til flere barn (om du beskytter madrassen godt)
Vibi Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 10. mars 2009 Tusen takk for flere svar! Er helt enig i at man bør legge litt penger i madrassem, det er tross alt mange, mange timer som skal tilbringes på den (forhåpentligvis ) Det jeg egentlig mente var om det var nødvendig å bruke 800 kr på den BESTE madrassen og samtidig 800 kr på den BESTE overmadrassen. Men fikk jo et veldig greit svar på det.. Tror jeg kommer til å investere mest i overmadrassen, og kanskje heller kjøpe en litt rimelig fibermadrass til å ha under.
Celica Skrevet 10. mars 2009 #7 Skrevet 10. mars 2009 Vi kjøpte denne madrassen: http://www.barnashus.no/index.php?page=sho...&Itemid=410 Og denne overmadrassen: http://www.barnashus.no/index.php?page=sho...&Itemid=410 Som da ble rundt 1250 kr tilsammen. Har planer om å kjøpe denne snart: http://www.barnashus.no/index.php?page=sho...&Itemid=410
Umuriel Skrevet 11. mars 2009 #8 Skrevet 11. mars 2009 Vi bruker fibermadrass med lammeskinn oppå. Han har aldri ligget rett på madrassen. Derfor orket vi ikke å legge veldig mye penger i madrassen. Den vi har nå kostet rundt 500 kroner, og den er nok fremdeles god som ny når guttungen er ferdig med den.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå