Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg fikk den Barbien med lyse rosa ball kjole, den hadde selvlysende stjerner over HELE kjolen og var stor stas for oss jentene i bursdagsbesøket mitt! Det var tider det, hehe.

:)

Det var også min første Barbie, her er hun:

http://www.riverdolls.com.au/dreamkensuper.gif

Den var såååå fiiiiin!!! Den hadde også en lilla parasoll med tøy på som matchet kjolen. Jeg fikk den til jul, og mamma sa flere år senere at hun sa at den var billigere enn den var til pappa... Hun syntes bare at jeg måtte få den.

;-) Da hunden vår tygde den i stykker (snufs!) fikk jeg en ny, med en knapp i ryggen som gjorde at armene kunne bevege seg. Noen som husker den? Den kom vel rundt 1989-1990, tenker jeg. Den hadde blå body, langt, blått skjørt og en blå cape som kunne knappes rundt. Jeg har alle Barbie-tingene mine ennå, til glede for mine nieser når de besøker mamma/farmor... :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg husker ikke hvilken som var den aller første, men dette settet var blandt de første i allefall. Husker jeg hadde mange Barbie-dukker, og både Petra, Cindy og Skipper, men jeg hadde bare én Ken.

Endret av Arkana
Gjest Gjest
Skrevet

Hvor finner dere alle bildene? Er det en oversikt noe sted?

Skrevet

Bare søk på Barbie og årstall i google :) feks "Barbie 1993"

http://images.google.no/images?client=fire...sa=N&tab=wi

Noen som husker en barbie fra ca 92-93 tror jeg som hadde et slags isopor/gummi skjørt man kunne spraye skum på? klarer ikke å finne den.

Ang mannedukker hadde jeg er Pål (Sindys kjæreste) fra Kennedy Space Center med romdrakt, en hawaii ken og en ken som hadde skikkelig hår(!) husker det var veldig stas :fnise: Men stort sett brukte jeg lillebroren min sin actionman for den var mye tøffere. hehe.

http://www.collectibles-unlimited.com/images/ba-camp.jpg husker at håret fikk røde striper ute i solen ;)

Gjest glødelampe
Skrevet (endret)

Jeg hadde først og fremst Sindy-dukker husker jeg. Tror jeg arvet en barbie også, men glamouren var nok litt borte siden den var blitt klippet og ikke hadde originale klær. Etter det kjøpte jeg denne Skipper-dukka. Mener det var i 1992, og det markerte på en måte slutten på dukkemanien. Minnes jeg ønsket meg møbler og utstyr heller en klær og flere dukker. Et nogenlunde komplett hjem var viktigere- helt ned til det sjokkrosa toalettet...

Endret av glødelampe
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg husker ikke antrekket på min første Barbie, men jeg hadde en business barbie som hadde kontordrakt med kontorkoffert med aviser og kalkulator i. Hun hadde rosa drakt, man kunne også snu skjørtet på vrangen og da ble det en gallakjole med glitrende topp. Hun hadde også diamanter i ørene og på fingeren. Alt i rosa selvfølgelig.

Finner ikke navnet og husker ikke hvilket år den er fra.

kofferten ser sånn ut:

http://collectibles-yardsale.com/__oneclic...er-magazine.jpg

Også hadde jeg en Barbie med bikini i knallrosa og svart. Hun hadde også gul fresbee og solskjerm i hard plast + løshår som jeg kunne bruke i mitt eget hår som ble rosa i sola.

Noen som vet?

Jeg er født i 1979.

Jeg hadde også en Sindy, en slags rock star type, med kreppa hår og en metallisk buksedrakt-ting i lilla og oransje med magebelte som mistet nesten all fargen etterhvert.

Gjest Gjest_Jente_*
Skrevet

Jeg hadde veldig mange barbiedukker, godt over 20 stykker. Den første var vell en eller annen prinsesse barbie. Men jeg husker ikke hvilken. Barbiene mine er fortsatt godt gjemt på loftet(uten de jeg ga bort til stesøstera mi).

Men jeg husker jeg fikk denne, (vet ikke om det er akkuratt den samme men den er helt lik :P )det var jeg som absolutt skulle ha den, men når jeg fikk den ble jeg så skuffa, for nabojenta hadde hun andre fra pocahontas og hun ville jeg ha. Så siden hun hadde kort hår klippet jeg alt håret av pocahontasen min :P

Skrevet
Også hadde jeg en Barbie med bikini i knallrosa og svart. Hun hadde også gul fresbee og solskjerm i hard plast + løshår som jeg kunne bruke i mitt eget hår som ble rosa i sola.

Noen som vet?

Jeg er født i 1979.

Jeg hadde også en Sindy, en slags rock star type, med kreppa hår og en metallisk buksedrakt-ting i lilla og oransje med magebelte som mistet nesten all fargen etterhvert.

Å, en slik hadde jeg og!

Men ikke søren om jeg kan huske hva den het..

Skrevet

Fikk ikke Barbie eller andre jenteleker. Jeg vill allerhelst leke med jenteleker fikk ike lov til det. Jeg skulle bli en "ekte"gutt.

Min trøst var i Lego som jeg hadde mye av.

Skrevet
Spørs hvilken du mener:

gravid barbie

gravid midge

Jeg hadde ingen av dem. Mener jeg hvertfall ;)

Min gravid-barbie (hvis det var barbie i det hele tatt) hadde rosa nattkjole-ting på seg.

Jeg har eid 2 barbier i hele mitt liv. Jeg lekte ikke noe spess med dem. Men ho ene var bare såååå fin. Ho hadde blå skidrakt på seg. Lekte nesten aldri med den, den sto til pynt :fnise:

Må se om jeg ikke finner bilde av ski barbien min :)

Skrevet

Jeg husker faktisk ikke min første, men jeg hadde også en god del Barbie-dukker.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Født i 1975
Skrevet
Jeg husker ikke antrekket på min første Barbie, men jeg hadde en business barbie som hadde kontordrakt med kontorkoffert med aviser og kalkulator i. Hun hadde rosa drakt, man kunne også snu skjørtet på vrangen og da ble det en gallakjole med glitrende topp. Hun hadde også diamanter i ørene og på fingeren. Alt i rosa selvfølgelig.

Finner ikke navnet og husker ikke hvilket år den er fra.

kofferten ser sånn ut:

http://collectibles-yardsale.com/__oneclic...er-magazine.jpg

Jeg hadde også en Day-to-Night Barbie, og elsket den!

Gjest Roxie Hart
Skrevet
Også fikk jeg med dette settet:

Ice capades

Gode minner! :jepp:

OI! Dette settet hadde jeg gjort MYE for da jeg var syv år!! :)

Skrevet

Hehe! :biggrin: Jeg må innrømme at jeg lyste opp da jeg fikk de fine gavene ja!

Men så blei det vel med de to Barbie-dukkene også. Jeg var mer en kosedyr jente, tror jeg. :)

Skrevet (endret)

Husker ikke min første Barbie, men jeg husker når jeg fikk en med laaangt hår, helt ned forbi rumpa.

Men håret forsvant, for man må jo stusse tuppene må vite ellers blir håret slitt :sjenert:

Edit:denne var det!

Endret av mariab
Skrevet

Ja, stussing av barbie-hår er jo helt essensielt :fnise:

Gjest Gjest
Skrevet
Å, en slik hadde jeg og!

Men ikke søren om jeg kan huske hva den het..

Sindyen eller Barbien?

Jeg hadde også en Day-to-Night Barbie, og elsket den!

Å, du fant den! Jeg har min enda, så den har blitt håndtert pent. :)

Gjest Rockstar
Skrevet

Morsom tråd!

Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med denne nøtten:

Hadde en Barbie (muligens Petra eller Sindy eller noe annet) som kunne snakke. Hun hadde høyttaler på magen, og et smykke rundt halsen med en rød sten som på en måte satt fast i kroppen. Når man trykket på stenen snakket hun.

Finner ingen bilder av noe som ligner:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...