Gå til innhold

Eggstokkbetennelse

Fremhevede innlegg

Gjest Bekymringsfull
Skrevet

Heisann :)

Er det noen som har/har hatt eggstokkbetennelse som kan fortelle meg litt om det?

Jeg fikk vite fra legen at jeg har fått eggstokkbetennelse for 2 uker siden og ble veldig redd. Vanligste årsaker er jo kjønnssykdommer, men testene viste at jeg ikke hadde noe. Trodde ikke dette var noe som bare kom av seg selv.

Jeg ble jo redd og begynte å tenke det verste, at jeg skulle bli steril, eller kanskje allerede har blitt det. Min største drøm er å få min egen familie.

Aner ikke hvor lenge jeg har hatt dette, men har hatt smerter i magen i 3-4 mnd hvertfall. Jeg har vært hos legen nærmere 10 ganger i løpet av de månedene og først sist gang fant han ut av det.. Så han satte meg på en dobbel kur med Doxylin og Flagyl, er ferdig med det nå, men er bare blitt verre og kommer ikke til fordi legen nå er på ferie...

Noen som kan hjelpe meg med litt informasjon og erfaringer?

Er litt rådvill her jeg sitter.. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hvis du har blitt verre synes jeg du skal ta kontakt med legevakt eller høre på legekontoret om du kan få time hos en annen lege - man ikke gå til fastlegen. Hvis du bare har betennelse på én side skal du ikke være redd for å bli steril, hvordan det er hvis begge sider er betent vet jeg ikke. Er det tatt UL av eggstokkene for å utelukke andre ting?

Gjest Bekymringsfull
Skrevet
Hvis du har blitt verre synes jeg du skal ta kontakt med legevakt eller høre på legekontoret om du kan få time hos en annen lege - man ikke gå til fastlegen. Hvis du bare har betennelse på én side skal du ikke være redd for å bli steril, hvordan det er hvis begge sider er betent vet jeg ikke. Er det tatt UL av eggstokkene for å utelukke andre ting?

Ja, det blir bare verre og verre :tristbla: , og betennelsen er på begge sider.. desverre. Legen min virker veldig avslappet og det virker ikke som om han er interessert i å få meg avslappet ved og f.eks sende meg videre. Jeg burde altså ta meg ein tur til legevakten og ta fatt i det selv? Ingen UL er tatt, kun GU..

Gjest Gjest
Skrevet
Ja, det blir bare verre og verre :tristbla: , og betennelsen er på begge sider.. desverre. Legen min virker veldig avslappet og det virker ikke som om han er interessert i å få meg avslappet ved og f.eks sende meg videre. Jeg burde altså ta meg ein tur til legevakten og ta fatt i det selv? Ingen UL er tatt, kun GU..

Jeg vet ikke hva du burde, men om du har betennelse og vondt synes jeg du skal kunne ta kontakt og forhøre deg i hvert fall. Kan vel ikke være meningen du skal gå rundt og ha det sånn uten å få et mer ordentlig svar fra lege (grunnen til at han var avslappa var antagelig at han trodde det skulle gå over etter en kur, men når det ikke gjør det er det jo lov å ikke slå seg til ro).

Gjest Bekymringsfull
Skrevet
Jeg vet ikke hva du burde, men om du har betennelse og vondt synes jeg du skal kunne ta kontakt og forhøre deg i hvert fall. Kan vel ikke være meningen du skal gå rundt og ha det sånn uten å få et mer ordentlig svar fra lege (grunnen til at han var avslappa var antagelig at han trodde det skulle gå over etter en kur, men når det ikke gjør det er det jo lov å ikke slå seg til ro).

Nei jeg slår meg ikke til ro før det er over :snurt: Da får jeg gjøre det imorgen.. Tusen takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...