Gå til innhold

Utleie leilighet (Jeg er utleier)


Gjest Gjest_Kristine_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Kristine_*

Vi pusset opp og kjøpte nye møbler til utleieleiligheten for 2.5 år siden. Nå skal han som har leid av oss flytte.

Den hvite sofaen og de to hvite lenestolene bærer preg av bruk. Halvmøkkete og ett par matflekker. Kan vi kreve at han renser denne før han flytter ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vil vel kunne karakteriseres som vanlig slitasje, så mitt tips er nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nei det synes jeg høres urimelig ut. Synes i utgangspunktet det er lite smart å ha en utleieleilighet med hvite møbler, og når man allikevel velger det, får man ta støyten når de faktisk blir brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig med de som sier nei, slik type slitasje får man jo, trekk om sofaen til en mørkere farge neste gang du leier ut ;)

selvfølgelig skulle leietager ha prøvd å fjerne flekkene NÅR de skjedde, men det er akkurat det som er litt stress med mange leietagere, de mangler respekt for det som ikke er sitt eget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble nødt til å betale for rens av en hvit sofa. Hadde bodd der i 10 mnd, og det var tomatflekker på sofaen fra før, + at huseiers hund kom løpende inn i leiligheten med møkkete labber, og hoppet opp i sofaen :sukk: Prøvde å snakke med dem, men det var håpløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Vi pusset opp og kjøpte nye møbler til utleieleiligheten for 2.5 år siden. Nå skal han som har leid av oss flytte.

Den hvite sofaen og de to hvite lenestolene bærer preg av bruk. Halvmøkkete og ett par matflekker. Kan vi kreve at han renser denne før han flytter ut?

2.5 år med hvit sofa. Vær glad den ikke ser verre ut. her kan du nok ikke kreve noen ting.

Hvite møbler gjør seg best i møbelkataloger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg ville ha kjøpt nytt trekk om mulig. Ikke hvitt ;)

Får helt noia når jeg ser hvite møbler, og tør nesten ikke sette meg. Tenk om jeansene mine farger av? Iiik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...