Gå til innhold

Fryse godteri?


Trampe

Anbefalte innlegg

Nå skal jeg ikke putte godteposen min i fryseren, men jeg skal bake ei sjokoladekake. Det er ei langpannekake, som dermed er mye lettere å pynte før man skjærer den opp. Har jeg hatt på glasuren må jeg jo nesten ha på pynten også, hvis ikke faller den av. Kaken skal være grei å fryse i følge oppskriften, men blir glasuren og godteriet like godt etter en tur i fryseboksen?

Det er ei barnekake, så jeg tenkte å pynte med nonstop, seigmenn eller noe liknende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Glasur egner seg ikke til frysing. Det blir et voldsomt griseri når den tiner. Rennete og jævlig.

Seigmenn o.l. egner seg heller ikke til frysing. De blir steinharde.

Det beste er å fryse kaken uten glasur og pynt. Det er jo relativt fort gjort å lage glasur og kleise på noen seigmenn på selve dagen. Du trenger jo ikke å skjære kaken opp i småbiter for å fryse den, det holder å skjære den opp i tre-fire biter. Da er det lett å pynte delene, samtidig som du får plass til dem i frysen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis glasuren er nokså fast i utgangspunktet går det fint å fryse den, har gjort det mange ganger. Har dessverre ikke oppskriften her og nå, men det er helt "vanlig" barneselskapskake i langpanne, og glasuren er melisbasert.

Pynt som i utgangspunktet er myk (seigmenn etc) blir harde, ja, men nonstop og kakestrø i diverse varianter kan fint fryses.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...