Gå til innhold

Skrevet navnet feil på flybillett


simba80

Anbefalte innlegg

Har billett til Usa med Continental til helga.

Ser nå at bindestreken i navnet mitt ikke har kommet med...

Skal selvfølgelig ringe reiseselskapet i morgen, men er det noen som vet om dette kan la seg ordne uten å betale en formue?

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi måtte endre fra mrs til mr på en flybillett en gang, og det gikk helt greit, ingen kostnad. Det er vel de som har gjort feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt ann på hvem du treffer på telefonen når du ringer og reglene til selskpet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal nok gå helt fint! Jeg gjorde den store tabben at jeg registrerte med mitt nye etternavn når jeg hadde et pass med mitt gamle, det ordnet seg med de gamle leggene mine + papir om endring av etternavn, men det var de ulike leggene med det korrekte navnet + et master card (uten bilde) med det nye navnet som reddet meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg tror ikke jeg hadde ringt en gang jeg. Bare lat som ingenting når du sjekker inn, så går det nok helt glatt. Er ikke sånne småting de kicker på.

Første gang jeg hadde bestilt med Ryanair, så ble det til at det stod Mr istedenfor Mrs foran mitt navn. Ingen som leet et øyelokk en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg hadde ringt en gang jeg. Bare lat som ingenting når du sjekker inn, så går det nok helt glatt. Er ikke sånne småting de kicker på.

Første gang jeg hadde bestilt med Ryanair, så ble det til at det stod Mr istedenfor Mrs foran mitt navn. Ingen som leet et øyelokk en gang.

Faren er at du kan bli nektet å reise, reglene sier at det skal stå samme navn på biletten som på passet. Slike tabber som mrs istedenfor mr er nok til at du blir sittende igjen på flyplassen. Reglende er svært strenge, iverfall i Usa. I new York ble jeg nektet å reise videre på grunn av at Mellom navnet mitt manglet på passe , da det sto oppført på flybiletten min :trist: .. Ganske teit, men jeg er glad for at de passer på. Føler meg tryggere da..

Jeg ville fikset det med en gang, men det kommer jo ann på hvilket selskap du reiser med. Ikke alle som oppdager slike feil. For eks Ryanair, ett stort drittselskap med mye problemer og dårlig kundeservice. ( ja jeg vet, det er ett billig selskap ) De er så sløve at det er en skam.. Kunne nesten reist uten pass, bare du hadde kjøpt bilett...

Ikke ta sjansen, ikke gøy å sitte igjen på flyplassen :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Faren er at du kan bli nektet å reise, reglene sier at det skal stå samme navn på biletten som på passet. Slike tabber som mrs istedenfor mr er nok til at du blir sittende igjen på flyplassen. Reglende er svært strenge, iverfall i Usa. I new York ble jeg nektet å reise videre på grunn av at Mellom navnet mitt manglet på passe , da det sto oppført på flybiletten min :trist: .. Ganske teit, men jeg er glad for at de passer på. Føler meg tryggere da..

Jeg ville fikset det med en gang, men det kommer jo ann på hvilket selskap du reiser med. Ikke alle som oppdager slike feil. For eks Ryanair, ett stort drittselskap med mye problemer og dårlig kundeservice. ( ja jeg vet, det er ett billig selskap ) De er så sløve at det er en skam.. Kunne nesten reist uten pass, bare du hadde kjøpt bilett...

Ikke ta sjansen, ikke gøy å sitte igjen på flyplassen :nei:

Men det står samme navn. Det mangler bare en strek, og det bryr de seg filla om.

Det at deler av navn mangler er jo noe helt annet. Jeg forstår ikke at dere drar frem det i sammenligningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Og forresten Fotofreaken, mr og mrs er ikke navn, så ingen blir nok sittende igjen på flyplassen hvis det skulle stå noe feil i det feltet heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk svar allesammen!

Da har jeg ringt og snakket med reisebyrået, og de kunne fortelle at det ikke går an å legge inn bindestrek i et navn i flyselskapets system, så alt er i orden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Og forresten Fotofreaken, mr og mrs er ikke navn, så ingen blir nok sittende igjen på flyplassen hvis det skulle stå noe feil i det feltet heller.

Nei, men det indikerer kjønn på den reisende, og avhengig av hvilket land du reiser til, kan det faktisk gi deg et problem. Mange steder er de vanvittig rigide. Jeg ville i hvert fall ikke tatt sjansen på å reise med feil kjønnsbetegnelse i billetten til et sted hvor de står med uniformer og våpen i passkontrollen.

Takk svar allesammen!

Da har jeg ringt og snakket med reisebyrået, og de kunne fortelle at det ikke går an å legge inn bindestrek i et navn i flyselskapets system, så alt er i orden:)

Så bra at det ordnet seg. God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reisevant

Jeg har Æ i etternavnet mitt, som alltid blir til AE på flybilletten. Ergo er det ikke akkurat det samme navnet på flybilletten og passet, men det har aldri vært noe problem, heller ikke i USA. En del spør av nysgjerrighet hvordan bokstaven uttales, om vi har flere særnorske bokstaver osv, men har aldri blitt nektet å fly eller forsinket i innsjekk pga det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg har Æ i etternavnet mitt, som alltid blir til AE på flybilletten. Ergo er det ikke akkurat det samme navnet på flybilletten og passet, men det har aldri vært noe problem, heller ikke i USA. En del spør av nysgjerrighet hvordan bokstaven uttales, om vi har flere særnorske bokstaver osv, men har aldri blitt nektet å fly eller forsinket i innsjekk pga det.

AE er den offisielle skrivemåten på Æ, slik at OE er skrivemåten for Ø, slik AA er for Å.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste flyselskap skriver ALDRI bindestrek i navn, av en eller annen grunn. Så det er IKKE noe problem. Fikk selv litt hetta når jeg oppdaget dette på mannen sine billetter til bryllupsreisen vår, men som sagt: null problem!

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...