Gjest Brudemamma26 Skrevet 8. mars 2009 #1 Skrevet 8. mars 2009 hei... Jeg har en gutt på 2 år og 2 mnd... Jeg synes han spiser så lite... Er liksom i perioder da han spiser IKKE NOE, og så spiser han kanskje 2 skiver, LITT middag, og d er det i løpet av en hel dag... Han har også helt siden han ble født, hatt temmelig løs/bløt mage. Jeg har nå begynt å kutte ut melka for å se om det er det, men jeg er rett og slett fortvilet og noe engstelig. Eneste legen sier, er liksom det at han spiser om han er sulten og alt det der, men jeg er litt redd for at det kan være noe alvorlig, eller noe... Noen som har noe tips eller noe lignende episoder? Har oså tenkt på om han får i seg alle vitaminene og mineralene iløpet av en dag. Han tar sana sol... Liker ikke tran.... Hjelp.. Hilsen en meget fortvilt mamma
Gjest Purple Haze Skrevet 8. mars 2009 #2 Skrevet 8. mars 2009 Mine barn var også veldig småspiste i den alderen. Det forandret seg med årene, heldigvis. Etter hvert måtte jeg nesten stagge dem ved matfatet. Så lenge barnet er frisk og aktiv, er det ikke uvanlig at små barn spiser lite enkelte dager, for så å fylle opp igjen i perioder. Viser barnet tegn på dårlig form, ville jeg insistert på at legen tok det skikkelig på alvor. Viktig at han får i seg væske i hvert fall.
Gjest bellamor25 Skrevet 8. mars 2009 #3 Skrevet 8. mars 2009 Joa, men han har liksom vert slik i over 2 år nå, pluss at han har hatt bløt/løs mage... er nesten det som uroer meg mest...
Noli Skrevet 8. mars 2009 #4 Skrevet 8. mars 2009 At legen ikke ser ut til å ta på alvor så langvarig diaré er urovekkende. Det er ikke normalt å ha diaré/løs mage i lange perioder etter at man er ferdig å være baby.
jolie Skrevet 9. mars 2009 #5 Skrevet 9. mars 2009 Lukter bæsjen ille? Prøv å kutte laktosen over en periode. Allerede etter et par uker skal dere kunne se resultater om det er det. Har han dårlig lengdevekst? Hva med vekta? Det er fort gjort å teste om han er disponibel for cøliaki; en enkel blodprøve - sett på Emla-plaster på forhånd. Men husk at dere ikke skal gå over til glutenfri kost før etter en diagnose er stilt. Det er viktig at de ser skadene ved en evt gastroskopi.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå