Gå til innhold

Sperre for innsyn baderomsvinduer


Gjest Gjest_Merete_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Merete_*

Hei!

Vi bygger nytt hus, og har 3 vinduer på badet.

Badekar står midt mellom to av vinduene, og selv om dette er i 2. etg. ønsker jeg tips til noe vi kan ha foran vinduene.

Jeg ønsker å ha mye lys inn, men altså mulighet for å sperre innsyn. Vil helst ikke dekke til øvre del av vinduet, da det er pene "sprosser" øverst på vinduet.

Alle mulige tips tas i mot med stor takk!!

Tenkte lameller kunne være en idè, og noen som har tips til hvor jeg kan få kjøpt dette til en rimelig pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å ha frostet glass på nederste del av vinduet?

Her var det en liten artikkel om det

Endret av Hinata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jernia har en veldig fin frostet folie som er lett å legge. Kjøpes på rull til rundt 70 kr. Anbefales! Har prøvd Ikea sin men den var så vanskelig å legge pent - ikke noe problem med det med Jernia sin. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Vi har en hjemmedsignet og "hjemmesnekret" løsning. Vår utfordring var imidlertid større enn deres idet vi har vindu i dusjsonen, noe som innbærer at vii tillegg til innsyn også trenger å skjerme for vannsprut.

Vi løste det med å lime fast aluminiumslister med "spor" i overkant og i underkant av vinduet, og ha en hvit pleksiglassplate mellom. Den kan skyves til side hvis vi ønsker å få dagslys inn. Jeg synes at det ble veldig fint, og jeg kan sende deg PM med bilder hvis du er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En veninne av meg har lagt på et folie på vinduene sine som gjør at hun kan se ut men folk som ser inn bare ser litt omriss av folk. Vet ikke hvor klart/uklart man ser inn, men man ser hvertfall at folk beveger seg. Hun har det sånn siden hun bor i første etasje og ikke ønsker innsyn fra gateplan. Vet ikke hvor bra det egner seg for badet med tanke på hvor uklare bevgelsene/menneskene/siluettene syntes fra utsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...