Gå til innhold

liftgardin inn panelgardin ut?


Gjest Gjest_husmusa_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_husmusa_*

hei

hva tror dere........det har jo blitt allemannseie.FInt og praktisk,men er det noe å satse på? Blir vel snart helt umoderne.........noe jeg syns panelgardinene er i ferd med å bli..........akk,ikke så lett å vite hva man skal gå fro. Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At man skal gå for det man synes er fint og praktisk, uansett om det er moderne eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på hva slags vinduer man har også da. Hvis man f.eks har en stuevegg med store vinduer fra gulv til tak og verandadør da passer ikke liftgardin noe særlig.

Synes ikke det er så mye vits i å prøve å ha veldig moderne interiør heller, jeg har i hvert fall ikke råd til å skifte ut f.eks gardinoppheng hver gang moten skifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Amelie_*

I mitt hus er det både gardiner på stang, liftgardiner og panelgardiner. I hvert rom er det valgt det som passer vinduet og rommet best, samt praktiske hensyn. Hva som er moderne kunne jeg ikke brydd meg mindre om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sier meg enig, er ikke akkurat hva som er moderne til pr dags dato som er gjeldende i mitt hus hvertfall. Så lenge jeg er fornøyd med stilen så er DET det viktigste;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_merete_*

Det er så mange som alltid skal nevne at de ikke er opptatt av mote, og at de heller følger egen stil. Men det har seg faktisk sånn at stort sett alle mennesker lar seg påvirke. Gjelder klær, navnevalg til barn, interiør eller hva det skulle være.

Panellengder har jo kommet de siste årene, og hadde det ikke vært for synlighet av dette i interiørmagasiner o.l. så er det nok ikke mange som hadde endt opp med dette sånn helt av seg selv.

Men er enig i det alle skriver. Bryr meg egentlig ikke så veldig om hva som ikke lenger er på mote så lenge det passer inn. Forskjellen i dag er at man har så utrolig mange valg. Tidligere var liksom alle gardiner like....

Selv så har jeg sprosser på vindu øverst og da passer det ikke med lifgardin. Vil jo ikke skjule vinduet når det er så pent i seg selv....

Liker godt panellengder jeg. Stilrent og så er det så veldig lett å bytte gardiner ofte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Det kommer da helt ann på vinduet.

Jeg har liftgardiner på kjøkkenet og på vaskerommet. I stuen har jeg panelgardiner. Med flere store vinduer inntil hverandre i stuen hadde det sett rimelig rart ut med liftgardiner, skulle jeg hatt noe annet enn panelgardiner så hadde det blitt vanlige gardiner.

På samme måte på kjøkkenvinduene som er mindre, det hadde jo sett helt vanvittig ut med panelgardiner der. Da måtte det isåfall vært noe veldig smale panelgardiner.

Joda, vi lar oss påvirke til en viss grad, men jeg lar ikke mote diktere hvordan jeg skal ha det i hjemmet mitt. En må se ann den enkelte bolig (på samme måte som man må se ann den enkelte kropp) før man velger om man skal følge moten eller ei. Ikke alt passer inn. Det værste jeg ser er folk som krampeaktig skal følge moten selv om det virkelig ikke passer inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer da helt ann på vinduet.
Jepp, og det rundt.

Jeg kan ikke ha hengende gardiner i stua, for da henger de på ovnen. Så jeg må ha liftgardin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Synes liftgardiner er upraktisk jeg. Vinduer som passer til liftgardin passer sjelden til panelgardin og omvendt så de tingene blir jo ikke sammenlignbare.

Jeg synes liftgardin slipper inn alt for lite lys, og veldig upraktisk at ma bare ser ut gjennom den nederese delen av vinduet. Blir jo som en rullgardin det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men liftgardin er jo litt penere enn rullegardin da, spesielt i stua...

Jeg er redd for at liftgardinen skal gi for mye innsyn og slippe inn for mye lys jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...