Gå til innhold

tampong

Gjest Gjest_anonym_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

heisann. Jeg er en jente på altså 14 år og tenkte jeg skulle starte med tamponger. Jeg har hatt mensen i snart et år, er det for tidlig og starte med tamponger?

jeg vet heller ikke ossen størrelse jeg skal ha ?

også er det et lite problem, jeg har en del klumper i menstruasjonsblodet, betyr det at jeg ikke kan bruke tamponger?

kan noen vær så snill svare, jeg er litt lei av å bruke bind nå fordi det føles som jeg går med en diger bleie.

mvh anonym jente

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Klart du kan. Det er bare å prøve seg frem når det gjelder størrelse.

Gjest Gjest
Skrevet
heisann. Jeg er en jente på altså 14 år og tenkte jeg skulle starte med tamponger. Jeg har hatt mensen i snart et år, er det for tidlig og starte med tamponger?

jeg vet heller ikke ossen størrelse jeg skal ha ?

også er det et lite problem, jeg har en del klumper i menstruasjonsblodet, betyr det at jeg ikke kan bruke tamponger?

kan noen vær så snill svare, jeg er litt lei av å bruke bind nå fordi det føles som jeg går med en diger bleie.

mvh anonym jente

Det er ikke for tidlig å starte med tamponger ,nei. Og det er helt normalt å ha litt klumper i menstruasjonsblodet. Du kan bruke tamponger likevel. Kanskje best for deg å prøve ut den minste størrelsen først (mini). Men hvis du blør mye blir de minste tampongene fort fulle, så det kan være lurt å bruke truseinnlegg samtidig som en ekstra sikkerhet.

Gjest Gjest
Skrevet

Siden du er såpass ung, bør du nok først begynne med den minste tampongstørrelsen. Blir den for liten, og det blir lekkasje, er det bare å prøve en størrelse større. Du kan fint bruke tampong selv om du har klumper i blodet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...