Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 8. mars 2009 #1 Skrevet 8. mars 2009 heisann. Jeg er en jente på altså 14 år og tenkte jeg skulle starte med tamponger. Jeg har hatt mensen i snart et år, er det for tidlig og starte med tamponger? jeg vet heller ikke ossen størrelse jeg skal ha ? også er det et lite problem, jeg har en del klumper i menstruasjonsblodet, betyr det at jeg ikke kan bruke tamponger? kan noen vær så snill svare, jeg er litt lei av å bruke bind nå fordi det føles som jeg går med en diger bleie. mvh anonym jente
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2009 #2 Skrevet 8. mars 2009 Klart du kan. Det er bare å prøve seg frem når det gjelder størrelse.
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2009 #3 Skrevet 8. mars 2009 heisann. Jeg er en jente på altså 14 år og tenkte jeg skulle starte med tamponger. Jeg har hatt mensen i snart et år, er det for tidlig og starte med tamponger? jeg vet heller ikke ossen størrelse jeg skal ha ? også er det et lite problem, jeg har en del klumper i menstruasjonsblodet, betyr det at jeg ikke kan bruke tamponger? kan noen vær så snill svare, jeg er litt lei av å bruke bind nå fordi det føles som jeg går med en diger bleie. mvh anonym jente Det er ikke for tidlig å starte med tamponger ,nei. Og det er helt normalt å ha litt klumper i menstruasjonsblodet. Du kan bruke tamponger likevel. Kanskje best for deg å prøve ut den minste størrelsen først (mini). Men hvis du blør mye blir de minste tampongene fort fulle, så det kan være lurt å bruke truseinnlegg samtidig som en ekstra sikkerhet.
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2009 #4 Skrevet 8. mars 2009 Siden du er såpass ung, bør du nok først begynne med den minste tampongstørrelsen. Blir den for liten, og det blir lekkasje, er det bare å prøve en størrelse større. Du kan fint bruke tampong selv om du har klumper i blodet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå