*MEDUSA* Skrevet 8. mars 2009 #1 Skrevet 8. mars 2009 Hei. Jeg har de siste ukene gått veldig ofte på do, ikke vært på do å tisset før jeg føler jeg må tisse igjen. Jeg har ingen smerter i det heletatt, hverken kløe eller svie. Så tenker det ikke er urinveisinfekjsjon. Noen som har vert borti dette og hva det kan være? Tenkte å levere inn en urinprøve til legen for sikkerhets skyld
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2009 #2 Skrevet 8. mars 2009 Man kan ha urinveisinfeksjon uten å kjenne smerte også. Jeg vet ikke hva det kan være, men lurt av deg å gå til legen
Saeria Skrevet 8. mars 2009 #3 Skrevet 8. mars 2009 Ja, men kan fint ha UVI uten å kjenne noe før en brått har så vondt at en knapt klarer å gå. Det er ikke mange ukene siden jeg gjorde meg den erfaringen. 10 dager med antibiotika ble det på meg. 3 piller for dagen, for infeksjonen var meget kraftig. Så jeg ville tatt med en urinprøve til legen, jeg.
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2009 #6 Skrevet 8. mars 2009 Er du også tørst? Tørste og hyppig vannlating kan også være en indikasjon på diabetes... Gå til legen og sjekk .
Gjest Miam Skrevet 8. mars 2009 #7 Skrevet 8. mars 2009 Skulle til å skrive det samme gjest, det er en mulighet i allefall.. Spesielt om du har diabetes i familien?
*MEDUSA* Skrevet 9. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 9. mars 2009 Huff.. Nei heldigvis ikke tørstere enn normalt, da tar jeg gjerne en uvi istedenfor Bare at alt jeg har lest om uvi så var det smerter med inni bildet, derfor jeg lurte litt her inne. Men i dag kjenner jeg det verker/presser på blæren.. så smertene er vel på vei. Ringte legen i dag, og det var bare å stikke innom med en prøve så finner vi vel ut av det takker for alle svar.
*MEDUSA* Skrevet 11. mars 2009 Forfatter #9 Skrevet 11. mars 2009 Var ikke uiv.... jaja... Da er jeg vel frisk som en fisk Og bare litt ekstra rensing på gang
Gjest Stjernedryss Skrevet 11. mars 2009 #10 Skrevet 11. mars 2009 Var ikke uiv.... jaja... Da er jeg vel frisk som en fisk Og bare litt ekstra rensing på gang Sånn hadde jeg det ofte når jeg var yngr. Gikk aldri til legen med det, men drakk masse vann med en gang jeg kjente at det begynte.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 11. mars 2009 #11 Skrevet 11. mars 2009 Drikker du mye da? Jeg har det akkurat som deg, men etter utredning hos gynekolog med ekspertise innen urologi (tror det er det det heter...) kom det frem at mine "problemer" stammet fra at jeg drakk litt mye..... Så nå vet jeg nøyaktig hva det er som gjør at jeg går mye på lillerommet enkelte ganger.... men kanskje du skulle prøvd å trene opp blæren til å holde på urinen litt lengre, uten å føle at du må springe på do? Det jeg fikk beskjed om var at jeg skulle gå på do hver tredje time, ikke oftere. Det hjalp på meg iaff :o) Lykke til :o)
Gjest Gjest_Lisa_* Skrevet 11. mars 2009 #12 Skrevet 11. mars 2009 jeg var slik når jeg var mindre, og da hadde jeg rett og slett uvane av å gå på do ;p så da var det bare å ikke gå når jeg egentlig måtte/ville, og etterhvert så ga det seg
*MEDUSA* Skrevet 11. mars 2009 Forfatter #13 Skrevet 11. mars 2009 Bra tips.. Er jo på langt nær ung da 37 år Men det kan være at det har blitt en uvane bare. Jeg har alltid holdt meg lenge, spes på jobb. Kan kjenne jeg vil på do men venter en time eller to eller tre for det er travelt o.l. Men nå føler jeg presset på blæren og det blir ubehagelig og derfor har jeg begynt å gå på do oftere. Kan være at jeg er blitt gammel kansje Men husker det var sånn da jeg bevist drakk masse og trente mye, men føler ikke jeg drikker så mye nå da.. takker for svarene
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå