Gå til innhold

Finnes det eksotiske steder i Europa?


Gjest Reise

Anbefalte innlegg

Gjest Reise

Lei av chartersteder og ønsker meg til et "eksotisk" sted i sommer.. Pga regntid i Thailand osv er det vel Europa som gjelder?? Finnes det noen eksotiske steder i Europa??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Er veldig mange "eksotiske" steder i Europa, om du med "eksotisk" mener noe nytt eller ukjent.

Andorra, Azerbadjan, Kazakhstan, Russland og en haug østeurpeiske staer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært der selv, men en årelang drøm har vært å besøke Irlands vestkyst, Killarney, feks. Eksotisk kan vel være så mangt, men jeg synes naturen der ute virker temmelig overveldende - for ikke å snakke om det rike fuglelivet =)

Ellers kan vel kanskje Island, Færøyene, Svalbard og Møn i Danmark kalles eksotiske med tanke på naturopplevelser - likeledes med Dover i UK :)

Vil du ha eksotisk definert som sært, er det mange spennende destinasjoner i øst-Europa. Wales og Luxemburg er vel også steder hvor nordmenn flest ikke akkurat renner ned dørene ;)

Er det eksotisk som i palmer og strender du leter etter, kan kanskje Kroatia, Hellas, den franske riviera, Italia eller Malta være idéer? Har også hørt at Montenegro er et paradis, om enn noe kostbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nord-Hellas. Fantastiske flotte, hvite sandstrender, nesten ikke en turist og en utrolig natur! Ta en titt på http://www.peramos.info/nea-peramos_en.html

Peramos er en badeby med mye liv i den greske høysesongen, men man skal ikke langt ut derfra for å oppleve ekte gresk landsbyliv. F.eks hos Tove Cecilie Fasting som driver et lite gjestehus sammen med sin greske familie i landsbyen Eleftheres http://www.kairos-holidays.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...