Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 8. mars 2009 #1 Skrevet 8. mars 2009 Fikk for mange år siden servert stuet spinat til fisk (fra frossen spinat tror jeg). Dette var kjempegodt og noe jeg kunne tenke meg å lage. Ellers høres jo også gulrotstuing godt ut. Noen som har oppskrifter? Jeg er nemlig ikke så veldig flink til å lage mat...
Kvist Skrevet 8. mars 2009 #2 Skrevet 8. mars 2009 Jeg gjør omtrent sånn her: Smelter en klatt smør/margarin i en kjele (kanskje 2 ss) Rører inn ca 2 ss hvetemel i det smeltede smøret og rører til det er jevnt. Obs, ta gjerne kjele vekk fra plata, det skal ikke brunes. Så sper jeg med litt melk og litt vann, avhenging av hvor fyldig jeg vil ha sausen. Hvis jeg har bruker jeg også kraft her. Rør mens du sper, så du ikke får klumper. La sausen gjerne koke opp innimellom så den tykner, litt lettere å se hvor mye væske du trenger da. Lag litt tykk saus, den får gjerne litt væske fra grønnsakene også. Så tilsetter jeg grønnsakene, frosne spinatputer er godt, gulrøtter, sellerirot og andre ting i passe biter funker også. Krydre med muskat, salt, pepper og urter, ettersom hva slags grønnsaker du bruker og hva du skal ha det ved siden av. Kokes til sausen ikke smaker mel og grønnsakene er møre. Om dette er "korrekt" fremgangsmåte aner jeg ikke, men det blir godt, og det blir lite oppvask
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå