FireFairy Skrevet 8. mars 2009 #1 Skrevet 8. mars 2009 Helst noe som er litt saftig og godt. Skal brukes som tilbehør til helt vanlig hverdagsmat. Vi bruker ofte saus, men jeg har lyst å bruke noe annet i stedet, da saus ofte kan være fetende. Vi bruker ofte grønnsaker også, så det må være noe annet enn det. Evt en saus som er sunn og som det ikke er masse smør i. Takknemlig for alle tips!
Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 8. mars 2009 #2 Skrevet 8. mars 2009 Det spørs jo akkurat hva du skal bruke det som tilbehør til, men: Hva med hjemmelaget tzatziki laget av matyogurt? Evt. tzatzikipulver (Maarud dip) blandet med kesam 8 %? Hva med ratatouille, da med en boks hermetiske tomater i for å få mer sausfølelse? Hva med å bruke sweet chili saus til evt. blandet med kesam 8 % for en mildere smak? Hva med å lage hjemmelaget mos av potet eller sellerirot eller blomkål? Jeg lager det og bruker da ofte Vita lettsmør og lettmelk i. Da trenger man jo ikke saus. Hva med å bruke pesto til? Klart det er fett i olivenolje, pinjekjerner og da selvsagt parmesan, men en dæsj pr. person til middagen går jo greit.
venus_ Skrevet 8. mars 2009 #4 Skrevet 8. mars 2009 Purèer. Blomkålpure, sellerirotpure, jordskokkpure, linsepure osv.
Martine Kamilla Skrevet 8. mars 2009 #5 Skrevet 8. mars 2009 http://www.mat.no/vis_oppskrift.aspx?artid...id=&mnu3id= Fant denne oppskriften på gratinerte grønnsaker for en stund siden! Den er kjempegod og bruker den ofte til kjøtt
mariaa Skrevet 10. mars 2009 #6 Skrevet 10. mars 2009 Stuing er godt! Finnes mange typer stuing; makaronistuing, kålstuing, soppstuing, gulrotstuing, osv.
Gjest imli Skrevet 10. mars 2009 #7 Skrevet 10. mars 2009 Ovnsbake grønnsaker (og kjøtt også) - da blir det mye mer smak. Ha oppi litt kryddersmør e.el.
impa Skrevet 10. mars 2009 #8 Skrevet 10. mars 2009 Jeg er ingen fan av sauser, med mindre det er min stefars sauser, for de er driiiit gode. Men jeg bruker ofte å ha salat ved siden av, og da lager jeg alltid min egen olje dressing, med krydder jeg liker, olivenolje (virgin) og basamica. En annen god dressing, som er god til hvit fisk og kylling som funker som en slags dip/saus er bare rømme med sweet & sour mix i.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå