Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2009 #1 Skrevet 8. mars 2009 Jeg skal på jobbintervju kl 9 på onsdag og må bli borte fra jobben et par timer (har fleksitid). Jeg vil ikke si på jobben at jeg skal på jobbintervju. Noen som har en god fraværsgrunn på lager? Har ikke familie eller bil, og tannlegen og legen har fått mange nok besøk.
The Kitten Skrevet 8. mars 2009 #2 Skrevet 8. mars 2009 Jeg skal på jobbintervju kl 9 på onsdag og må bli borte fra jobben et par timer (har fleksitid). Jeg vil ikke si på jobben at jeg skal på jobbintervju. Noen som har en god fraværsgrunn på lager? Har ikke familie eller bil, og tannlegen og legen har fått mange nok besøk. Hva med å si at du har et personlig ærend? Da slipper du å si hva du skal, og du slipper å lyve.
Gjest Kaya83 Skrevet 8. mars 2009 #3 Skrevet 8. mars 2009 Du må vente på rørlegger, elektriker, snekker eller whatever, fordi sånn og sånn har skjedd og de trenger nøkkel for å komme seg inn..
impa Skrevet 8. mars 2009 #4 Skrevet 8. mars 2009 Jeg har sendt avgårde en hvit løgn selv på akkurat dette, jeg hadde mitt interjuv kl. 9 jeg også, og begynte på min vanlige jobb kl.8, jeg informerte om at jeg måtte vente på en rørlegger/elektriker som skulle låses inn kl. halv8 ish og at jeg kom når han var låst inn, og ferdig med å sjekke ut det han skulle... Den funka, og jeg fikk jobben jeg søkte, kanskje du er like heldig =) Lykke til!
Silli Skrevet 8. mars 2009 #5 Skrevet 8. mars 2009 Jeg skal på jobbintervju kl 9 på onsdag og må bli borte fra jobben et par timer (har fleksitid). Jeg vil ikke si på jobben at jeg skal på jobbintervju. Noen som har en god fraværsgrunn på lager? Har ikke familie eller bil, og tannlegen og legen har fått mange nok besøk. Bare si du skal til legen
impa Skrevet 8. mars 2009 #6 Skrevet 8. mars 2009 Du må vente på rørlegger, elektriker, snekker eller whatever, fordi sånn og sånn har skjedd og de trenger nøkkel for å komme seg inn.. think alike!
Gjest farge Skrevet 8. mars 2009 #7 Skrevet 8. mars 2009 Hva svarer du hvis de på intervjuet stiller deg følgende spørsmål da: "hvis jeg ringer jobben din og spør etter deg nå, hvor sier de at du er?" Tør du da å si at jobben din vil svare at du venter på elektriker? Det gir vel ikke det beste inntrykket.
Gjest Kaya83 Skrevet 8. mars 2009 #8 Skrevet 8. mars 2009 think alike! Hehe, jepp.. Og så må man huske å klage litt på jobben etterpå, sånn over at regninga var så høy.. Funker alltid det..
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2009 #9 Skrevet 8. mars 2009 Ikke lyv. Si du må ordne et privat anliggende. Hvis de ikke godtar det så får du alternativt ordne med et ærend hos legen, du kan jo bestille en resept eller noe. Sånn at hvis du sier du skal til legen så skal du faktisk dit. Kjenner også arbeidsgivere som krever bekreftelse fra legen ved legebesøk. Eller si du skal ha en håndverker hjem, og be vaktmesteren komme og skifte en lyspære eller noe. Men ordne deg uansett sånn at historien din kan bekreftes. Man jinxer seg bare med å lyve om sånne ting. Lykke til på intervju
Gjest Glør Skrevet 8. mars 2009 #10 Skrevet 8. mars 2009 (endret) Hva svarer du hvis de på intervjuet stiller deg følgende spørsmål da: "hvis jeg ringer jobben din og spør etter deg nå, hvor sier de at du er?" Er det noen stor fare for det da? Jeg har vært på en del jobbintervjuer, og aldri opplevd det, og da jeg jobba med å ansette folk kunne det aldri ramle meg inn å spørre om det heller. Endret 8. mars 2009 av Glør
Kvist Skrevet 8. mars 2009 #11 Skrevet 8. mars 2009 Må du gi dem en unnskyldning da? Jeg har bare sagt fra/avklart at det var greit at jeg kom noen timer senere på onsdag, og at jeg skulle jobbe det inn igjen sånn og slik. Da var det ingen som planla noe som jeg måtte være med på akkurat da jeg skulle være borte. Var heller ingen som lurte på hva jeg skulle, eller, de spurte i hvertfall ikke Mye lettere enn å komme med diverse løgner.
Gjest fisk Skrevet 8. mars 2009 #12 Skrevet 8. mars 2009 Hadde sagt hva jeg skulle. Vet mange sjefer ikke liker dem som "søker jobber bak sjefens rygg": Da jeg ble innkalt til intervju i den jobben jeg har nå, en mellomlederstilling, gikk jeg til sjefen. Sa at jeg likte meg her, men at fordi jeg ønsket nye utfordringer, hadde jeg søkt en annen jobb. Han forstod det. Jeg spurte og om han kunne være referanse. Dersom du gjør det godt på intervjuet, vil de ringe opp sjefen din uansett. (Jeg vet det, for jeg med å ansetter folk selv) Ærlighet er det eneste som funker i lengden. og du virker mye mer seriøs når du spiller på lag med sjefen. Men du kan jo be sjefen om ikke å si noe til noen andre. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2009 #13 Skrevet 9. mars 2009 Hadde sagt hva jeg skulle. Vet mange sjefer ikke liker dem som "søker jobber bak sjefens rygg": Da jeg ble innkalt til intervju i den jobben jeg har nå, en mellomlederstilling, gikk jeg til sjefen. Sa at jeg likte meg her, men at fordi jeg ønsket nye utfordringer, hadde jeg søkt en annen jobb. Han forstod det. Jeg spurte og om han kunne være referanse. Dersom du gjør det godt på intervjuet, vil de ringe opp sjefen din uansett. (Jeg vet det, for jeg med å ansetter folk selv) Ærlighet er det eneste som funker i lengden. og du virker mye mer seriøs når du spiller på lag med sjefen. Men du kan jo be sjefen om ikke å si noe til noen andre. Lykke til! Nei, dette er ikke en god ide om TS ønsker å fortsette i jobben hun har. Det er aldri bra å bli, når de vet du ønsker deg vekk. Og spesielt ikke lurt å gamble i den økonomien vi har nå. Jeg ville sagt ifra om rørleggeren, og allerede i dag. Dersom de ikke aksepterer det, blir du syk fra imorgen til fredag, og får sykemelding. Si til legen at du har måttet gå på do tre ganger allerede. Dette skal gå. Lykke til!
Visiter Skrevet 9. mars 2009 #14 Skrevet 9. mars 2009 Nei, dette er ikke en god ide om TS ønsker å fortsette i jobben hun har. Det er aldri bra å bli, når de vet du ønsker deg vekk. Og spesielt ikke lurt å gamble i den økonomien vi har nå. Jeg ville sagt ifra om rørleggeren, og allerede i dag. Dersom de ikke aksepterer det, blir du syk fra imorgen til fredag, og får sykemelding. Si til legen at du har måttet gå på do tre ganger allerede. Dette skal gå. Lykke til! Dette er rett og slett utrolig dårlige råd. Ljuger folk faktisk om sånt? Det er vanvittig respektløst!
Jade Skrevet 9. mars 2009 #15 Skrevet 9. mars 2009 Nei, dette er ikke en god ide om TS ønsker å fortsette i jobben hun har. Det er aldri bra å bli, når de vet du ønsker deg vekk. I mitt tilfelle førte det til lønnsøkning. Men det var før finanskrisen, og konkurranseinstinktet deres slo til. Ville ikke rotet meg inn i noen løgner nå. Personlig ærend høres bra ut hvis det er bra nok for sjefen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå