Gå til innhold

Svett i skrittet

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har nylig begynt å barbere underlivet, og etter det har jeg vært mye mer svett og klam i skrittet. Dette synes jeg er svært ubehagelig. Hva kan dette komme av?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Syntetisk undertøy, trange jeans...?

Gjest Gjest
Skrevet
Syntetisk undertøy, trange jeans...?

Bomullstruser og dongri. Svetter hvis jeg er hjemme alene og bare går i undertøy også.

Gjest Gjest_Meg_*
Skrevet

For min del svetter jeg mer nedentil ganske enkelt fordi det er hud mot hud, uten hår imellom.

Kanskje det som gjelder for deg også? Da spiller det nemlig ingen rolle hvilke klær du har på deg (med mindre du med "skrittet" mener nedover lårene også da...)

Gjest Sandbekken
Skrevet

Jeg tror ikke det har noe med at du barberer deg, for hårene er der jo for å holde varmen lenger.. så når du fjerner dem skal det jo egentlig bli kaldere.. :opplyser:

Gjest Gjest
Skrevet

Bruk talkum. Eller potetmel. Det hjelper mot fuktighet.

Gjest Sandbekken
Skrevet (endret)

jeg kom på en ting til.. Hår skal jo også stoppe fukt, så det kan hende du ikke svetter mer, men at du merker det bedre nå når håret ikke stopper det.. :eeeh: taklum har jeg hørt flere som bruker :):eeeh:

Endret av Sandbekken
Skrevet

Jeg bruker talkum dersom det er perioder der det er ekstra ille :sjenert:

Fungerer det ;)

Skrevet
Jeg har nylig begynt å barbere underlivet, og etter det har jeg vært mye mer svett og klam i skrittet. Dette synes jeg er svært ubehagelig. Hva kan dette komme av?

Det kommer nok av at du har barbert deg, det!

Jeg tror ikke det har noe med at du barberer deg, for hårene er der jo for å holde varmen lenger.. så når du fjerner dem skal det jo egentlig bli kaldere.. :opplyser:

Niks. For hårene danner et luftlag mellom huden og tøyet, og sørger for at derfor for at det blir litt lufting mellom hud og undertøy.

Gjest Sandbekken
Skrevet (endret)
Det kommer nok av at du har barbert deg, det!

Niks. For hårene danner et luftlag mellom huden og tøyet, og sørger for at derfor for at det blir litt lufting mellom hud og undertøy.

Det er dette luftlaget som holder varmen har jeg hørt, litt sånn som vtdrakter funker, bare med luft i stedet :)

Endret av Sandbekken
Skrevet
Det er dette luftlaget som holder varmen har jeg hørt, litt sånn som vtdrakter funker, bare med luft i stedet :)

Ja, det holder på varmen, men det lufter også - når ikke det er utluftning, vil svetten kondensere, og man blir klam.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for alle svar! Jeg lar håret vokse ut igjen jeg, dette var ikke behagelig!

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Hei!

Jeg vet dette er et dumt spørsmål, men om man bruker talkum i skrittet for å absorbere fukt, vil man da kunne få sopp eller noe? Og jada, jeg vet de bruker talkum på barnestumper.... :o)

Skrevet
Hei!

Jeg vet dette er et dumt spørsmål, men om man bruker talkum i skrittet for å absorbere fukt, vil man da kunne få sopp eller noe? Og jada, jeg vet de bruker talkum på barnestumper.... :o)

Nå har ikke jeg opplevd å få sopp de senere år, men jeg vil tro at det er større fare for å få sopp når det er fuktig der nede hele tida. (googlet litt rundt og fant denne )

Så det ser altså ut til at talkum kan forhindre soppinfeksjon ;)

Skrevet

Hmm..Jeg har aldri merket til noe særlig svetting i underlivet uansett jeg...

Skrevet
Hmm..Jeg har aldri merket til noe særlig svetting i underlivet uansett jeg...

For min del kommer det dersom jeg sover uten undertøy, og det som er så deilig :sukk:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...