Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Her om dagen var det en eldre kvinne som kom innom den butikken hvor jeg jobber og ut av d blå ( hadde ikk snakket med henne før det, bare smilt) sa hun at jeg var så ufattelig vakker, meget meget pen på en slik måte at hu fikk frysninger bare av å se på meg.

Jeg ble da kjempeglad over å høre dette...hvem blir da ik d. Men saken er det at jeg egentlig ikke er så pen, selv ville jeg ha sagt at jg var under middels. Men det jeg skal frem til er at d sikrt er noen der ute, selvom det kanskje ikke er mange, som synes du er ufattelig vakker...helt ekstra-ordinær, for som sagt har alle mennesker på denne jord forskjellige smak.

Tenk bare på det neste gang u føler at u har et helt mislykket ansikt....for DU ER UFATTELIG VAKKER...om ikke for flertallet, isåfall for enkelte. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For et utrolig fint initiativ fra denne damen, da. Må jo har gjort både den dagen og uka di bra, det.

Skulle ønske mannfolka var flinkere til å si sånt, jeg - spesielt den man valgte å dele livet med. Litt komplimenter er godt å få.

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, de ordene hun brukte var sterke og ga langvarig inntrykk. Jeg har bare fått høre at jeg er vakker og naturlig pen, men har aldri følt meg helt ekstra-ordinær av det. Senest igår var dt 2 kvinner som sa at jeg var beautiful og hadde nydelig hår...mn å høre at man er ufattelig vakker...ja..dn setninga gjorde no med selvtilliten, for å si d sånn :D

Skrevet
Ja, de ordene hun brukte var sterke og ga langvarig inntrykk. Jeg har bare fått høre at jeg er vakker og naturlig pen, men har aldri følt meg helt ekstra-ordinær av det. Senest igår var dt 2 kvinner som sa at jeg var beautiful og hadde nydelig hår...mn å høre at man er ufattelig vakker...ja..dn setninga gjorde no med selvtilliten, for å si d sånn :D

...og sikkert noe med utstrålingen din også. Så jeg ville ikke bli forundret hvis du får komplimenter mer enn du er vant til i en periode...

Skrevet
Her om dagen var det en eldre kvinne som kom innom den butikken hvor jeg jobber og ut av d blå ( hadde ikk snakket med henne før det, bare smilt) sa hun at jeg var så ufattelig vakker, meget meget pen på en slik måte at hu fikk frysninger bare av å se på meg.

Jeg ble da kjempeglad over å høre dette...hvem blir da ik d. Men saken er det at jeg egentlig ikke er så pen, selv ville jeg ha sagt at jg var under middels. Men det jeg skal frem til er at d sikrt er noen der ute, selvom det kanskje ikke er mange, som synes du er ufattelig vakker...helt ekstra-ordinær, for som sagt har alle mennesker på denne jord forskjellige smak.

Tenk bare på det neste gang u føler at u har et helt mislykket ansikt....for DU ER UFATTELIG VAKKER...om ikke for flertallet, isåfall for enkelte. ;)

Hyggelig for deg, men konklusjonen i innlegget ditt stemmer nok ikke helt overens med moderne forskning.

Forskere har samlet sammen bilder av et større antall menn og kvinner med forskjellig utseende, og vist disse frem til folk i ulike deler av verden og bedt dem rangere bildene etter skjønnhet.

Det viste seg at det var svært liten forskjell på folk, nesten alle plasserte bildene i noenlunde samme rekkefølge. Man er altså enten pen.....eller ikke, satt på spissen.

For å gjøre dagen enda tristere, kan jeg fortelle at det også er svært sjelden at noen ender opp i et parforhold med noen som er vesentlig penere enn seg selv.

Er man en 4er, kan man i høyde håpe på en 5er osv.

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Hyggelig for deg, men konklusjonen i innlegget ditt stemmer nok ikke helt overens med moderne forskning.

Forskere har samlet sammen bilder av et større antall menn og kvinner med forskjellig utseende, og vist disse frem til folk i ulike deler av verden og bedt dem rangere bildene etter skjønnhet.

Det viste seg at det var svært liten forskjell på folk, nesten alle plasserte bildene i noenlunde samme rekkefølge. Man er altså enten pen.....eller ikke, satt på spissen.

For å gjøre dagen enda tristere, kan jeg fortelle at det også er svært sjelden at noen ender opp i et parforhold med noen som er vesentlig penere enn seg selv.

Er man en 4er, kan man i høyde håpe på en 5er osv.

Det er stor forskjell på et bilde og å se en person i levende live. Utstrålingen kommer jo ikke med på et bilde. Noen ganger kan personer være utrolig vakre fordi de har så fin karma, og ingen billedskjønnhet kan konkurrere ut dette.

Gjest Gjest
Skrevet

enig med d siste...utstrålingen og hvordan u bærer dg selv har mye å si

Skrevet

Slike mennesker, som gjør sånne ting, det blir jeg enormt glad av.

Det er få som bare buser ut med sånne komplementer, man burde bli flinkere, det gjorde jo din dag utrolig fin! :)

Jeg selv har et meget rart syn på hva som er vakkert og ikke, iforhold til mine venner, og min kjæreste (Han er av hva man vil kalle normalt utseende) men utstråling er veldig viktig, har du den i orden, så er du uansett "fysiske skavanker" (kanskje som bare du selv ser) verdens peneste for mange.

Det er slike mennesker jeg tenker: "Du er vakker", men ikke sier det :) Burde kanskje begynne å si de fine tingene man tenker!

Gjest flompa
Skrevet

Ja...man burde definitivt gi slike komplimenter..lyser opp både dagen din og andres

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er egentlig enig i at det finnes en slags standard for skjønnhet, i hvert fall statistisk sett. Akkurat som jeg mener det finnes god og dårlig musikk. Men det er jo likevel ekstremt subjektivt og relativt!

Ser det jo selv i det daglige livet.. ei venninne av meg kommenterte at ei annen felles bekjent var så ufattelig vakker at hun ikke klarte å ta øynene vekk fra henne. Jeg fikk litt bakoversveis, for jeg mener bestemt at denne personen ligger på nedre del av skalaen. Og da mamma fikk se min årbok fra vgs så pekte hun ut en av de minst attraktive guttene i klassen, måpte og sa "FOR en utrolig vakker gutt!". Videre så er nesten alle mine nærmeste venner mannlige så jeg får høre en del kommentarer om kvinners utseende, og hva de synes er vakkert varierer. En kompis av meg så nettopp "den vakreste dama i Oslo" på en kafé, jeg så en 6er og en tredje kompis så ei dame som "ikke var pen i det hele tatt".

Kunne fortsatt med eksempler i det uendelige her.. Og alle har vel opplevd lignende?

Uansett: kjempefint sagt av damen, flere burde si slikt! Og det er noe ekstra spesielt med å få komplimenter fra en person som absolutt ikke forsøker å sjekke deg opp og som ikke kjenner deg.

Skrevet (endret)

Ellers er jeg enig med dem som sier at utstråling, som jo ikke kommer med på et foto, godt kan avgjøre om en person er vakker eller ikke. Jeg for min del kan godt anse mennesker som vakre, selv om de ikke er billedskjønne, rett og slett på utstrålingen.

Endret av mrs_bond
Gjest dalieo
Skrevet

Så koselig!

Synes alle burde bli flinkere til å gi komplimenter. Det koster så lite å gi, og kan bety så utrolig mye for de som får dem :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Har fått slike komplimenter iblandt selv også, og det varmer så utrolig :) Er enig i at forsøk med bilder kan nesten ikke gjengi sannheten. Min samboer er ikke så pen på bilder, men i virkeligheten er han vakker, for han har en så flott utstråling :)

Skrevet

Så utrolig flott og fint gjort av henne:):)

fikk dette komplimanget selv av ei jente på en tur sånn helt plutselig.

det varmer og du blir veldig glad av og tenke på det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...