Sukkerbunn Skrevet 7. mars 2009 #1 Skrevet 7. mars 2009 Står det i innholdsfortegnelsen at produktene inneholder silikon (bruker isåfall ordet silikon) ? Vet dere hvilke produkter som har/ikke har det i seg? Er det sånn at produkter med silikon i seg ikke er bra for håret/hodebunn? Selv bruker jer Elvital- shampo og balsam den som rød, som er til farget/stripet hår. Er fornøyd med den, men lurer på om den ikke er bra for håret i lengden?! Noen som kan hjelpe?
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2009 #2 Skrevet 7. mars 2009 Her står det om mineraloljer og navn på de, og på denne siden finner du om silikoner. og det står ikke rett ut, stoffene er maskerte med lange, ulike navn. shampo og balsam som er uten mineralolje og slikon er bla. First Price, Coop sine og Ängelmark. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #4 Skrevet 19. september 2022 Mimmili skrev (2 minutter siden): Er seriøst first price bra ? Ja ass Anonymkode: f8980...409
Mimmili Skrevet 19. september 2022 #5 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja ass Anonymkode: f8980...409 Hadde jeg aldri trodd 😳 kan jo spare en formue 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #6 Skrevet 20. september 2022 Mimmili skrev (6 minutter siden): Hadde jeg aldri trodd 😳 kan jo spare en formue Ja du burde teste. Balsamen er digg Anonymkode: f8980...409
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #7 Skrevet 20. september 2022 Jeg syntes håret blir som strå med first Price sjampo og balsam, men det funker kanskje for noen.. liker by veira fra normal, de er også billige og gjør mye mer for både hår og hodebunn. Anonymkode: 53f79...897 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #8 Skrevet 21. september 2022 Du finner liste over silikoner om du googler. De slutter som regel på cone eller conol. For eksempel Dimethicone. Problemet med silikoner, er at de legger set utenpå hårstråene som et belegg. Dette fører til at fukt ikke trenger inn i håret, noe som kan gi tørt og skadet hår på sikt. Om det ikke vaskes skikkelig ut, kan det føre til at det bygger seg opp, og det tynger håret veldig ned. Ikke-vannløselige silikoner må vaskes ut med sterke stoffer som SLS. SLS kan tørke ut både hår og hodebunn. Vannløselige siliioner er lettere å vaske ut. Silikoner er også et stort miljøproblem - det er som plast i naturen. Du kan finne mange silikon-frie produkter. First price er rævva for mitt hår, jeg trenger noe med mer fukt og "gli". Jeg bruker Garnier Hair food-produkter, og garnier response almond milk. Men om du leser på ingredienslisten, og unngår alt som slutter på cone og conol, så finner du nok noe du liker. Håret mitt har hatt godt av å slippe slikikoner. Jeg har veldig fint hår (som i at hårstråene er veldig tynne), og det gjør at silikoner tynger det veldig ned. Anonymkode: b8bc7...98d
origin Skrevet 22. september 2022 #9 Skrevet 22. september 2022 hiver meg på her. Er det noen som kan anbefale en shampo som er både silikonfri, uten alkohol og sulfatfri? Hvor får man kjøpt de?
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #10 Skrevet 22. september 2022 Maui, den har de på vita Anonymkode: 9bf5a...f14
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #11 Skrevet 22. september 2022 På Vitusapotek har de fått en ny hårserie i fra Cosmica, alle er uten silikoner og SLS (såpestoffer). Anonymkode: 136ec...f44
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #12 Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): På Vitusapotek har de fått en ny hårserie i fra Cosmica, alle er uten silikoner og SLS (såpestoffer). Anonymkode: 136ec...f44 Sikker? Så etter de på flere nettapotek og de reklamerer ikke for det, jeg klarer ikke lese ingrediens listen. Men de ville vel nevnt dette om de var fri for det? Anonymkode: 9bf5a...f14
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #13 Skrevet 23. september 2022 origin skrev (9 timer siden): hiver meg på her. Er det noen som kan anbefale en shampo som er både silikonfri, uten alkohol og sulfatfri? Hvor får man kjøpt de? Om du joiner Curly Girl Norge på facebook, finner du album med masse produkter. På Normal kan du f.eks kjøpe Curl Girl-serien, de er helt uten sulfater, silikoner, og de uttørkende alkoholene (ikke alle alkoholer er like). Anonymkode: b8bc7...98d
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #14 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Sikker? Så etter de på flere nettapotek og de reklamerer ikke for det, jeg klarer ikke lese ingrediens listen. Men de ville vel nevnt dette om de var fri for det? Anonymkode: 9bf5a...f14 Ja, jeg er 100 % sikker 😊 Anonymkode: 136ec...f44
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #15 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ja, jeg er 100 % sikker 😊 Anonymkode: 136ec...f44 Tusen takk, det er kjempebra! Anonymkode: 9bf5a...f14
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #16 Skrevet 23. september 2022 Jeg har typisk tynne nordiske hårstrå uten cortex. Etter at jeg sluttet med sls, silikoner og olje har håret mitt blitt som nytt! Det knekker ikke lenger, er ikke statisk lenger og føles sunnere. Jeg kurer jevnlig med proteiner fordi håret mitt lekker dem ut som en sil. Anonymkode: 4b68e...4bb 1
Gjest isary Skrevet 28. september 2022 #17 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (På 21.9.2022 den 6.18): Du finner liste over silikoner om du googler. De slutter som regel på cone eller conol. For eksempel Dimethicone. Problemet med silikoner, er at de legger set utenpå hårstråene som et belegg. Dette fører til at fukt ikke trenger inn i håret, noe som kan gi tørt og skadet hår på sikt. Om det ikke vaskes skikkelig ut, kan det føre til at det bygger seg opp, og det tynger håret veldig ned. Ikke-vannløselige silikoner må vaskes ut med sterke stoffer som SLS. SLS kan tørke ut både hår og hodebunn. Vannløselige siliioner er lettere å vaske ut. Silikoner er også et stort miljøproblem - det er som plast i naturen. Du kan finne mange silikon-frie produkter. First price er rævva for mitt hår, jeg trenger noe med mer fukt og "gli". Jeg bruker Garnier Hair food-produkter, og garnier response almond milk. Men om du leser på ingredienslisten, og unngår alt som slutter på cone og conol, så finner du nok noe du liker. Håret mitt har hatt godt av å slippe slikikoner. Jeg har veldig fint hår (som i at hårstråene er veldig tynne), og det gjør at silikoner tynger det veldig ned. Anonymkode: b8bc7...98d Bruker du sjampo fra Garnier også?
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #18 Skrevet 28. september 2022 isary skrev (8 timer siden): Bruker du sjampo fra Garnier også? Nei, har ikke funnet noe uten SLS. Bruker By Veira (får på Normal), eller Herbal Essences Pure Aloe (uten sulfat). Anonymkode: b8bc7...98d
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #19 Skrevet 28. september 2022 Kjøpte en shampo fra elvital en gang og fikk en stor fettklump opp i håret. Måtte kjøpe en renseshampo for å få det ut. Tror det var den røde. Uansett hvor mye jeg prøvde å vaske det med vanlig shampo i ettertid så fikk jeg det aldri vekk. Anonymkode: b6da2...788
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #20 Skrevet 29. september 2022 Er volumshampo full av silikon? Anonymkode: eddcc...aa5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå