Gå til innhold

Symptomer på matvareintoleranse/allergi hos barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en 8 åring som med jevne mellomrom har så vondt i magen at han må hentes fra skolen. Jeg har vært på legevakten flere ganger fordi jeg har trodd det har vært blindtarmen, noe det ikke har vært. Men så ofte har ikke det skjedd at det har gått så langt, men vi har ikke gått noe videre i undersøkelsene. Vi har stort sett fått til svar at det er typisk å ha magevondt i voksealder.

Men jeg synes han stadig hyppigere klager over vondt i magen, uten at jeg har fulgt med på om han har spist eller drukket noe spesielt i forkant. Idag klaget han over at han "gulper/raper" opp gass som lukter råttent egg, og han sa det har vært sånn en stund.

I tillegg ser han bleik og blodfattig ut, så jeg lurer på om blodprosenten er helt som den skal.

Stort sett er almenntilstanden grei, så det er en grunn til at jeg ikke har gått videre med det sålangt. Men nå tror jeg at det er lurt.

Kan han ha cøliaki eller en annen form for intoleranse?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Klart han kan. Har dere tatt blodprøver for blodprosent o.l i det minste? Jeg ville bestilt en time hos fastlegen og bedt om noen prøver.

Skrevet

Sånn raping har jeg også hatt, det er helt jævlig.

Har funnet ut at jeg ikke tåler sterk mat, får ekstremt vondt i magen, spyr og har diare samtidig.

Spiste taco i går med hot saus, våknet på natta av at jeg var kvalm.

Fikk sove igjen og våknet noen timer senere og da var det bare å sitte på do med bøtta foran seg. har samtidig den rapen som lukter så jævlig at jeg spyr pga av lukta...

Fra og med i dag: slutt på sterk mat!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...