Gjest Hovedinnlegger Skrevet 7. mars 2009 #1 Skrevet 7. mars 2009 Hei. Jeg er gravid i 4 mnd nå, og har noe jeg mistenker for å være soppinfeksjon. Hvite prikker/belegg ( ikke det som bruker å være der) mellom kjønnsleppene og kløe. Det lukter ingenting av det, men i dag når jeg tørket meg etter do besøk var det noe gul aktig slim på papiret. Det har jeg aldri opplevd før.... Det var ikke så mye, bare en liten klump, resten er vanlig hvitt. Jeg har vært nokså plaget av soppinfeksjoner i mange år nå, så håpet kanskje at graviditeten skulle snu det i det motsatte for meg og heller være mindre utsatt for det, men det er jo bare ønske-tenking gitt. Jeg kan jo ikke barbere med nedentil fordi da får jeg sopp når det begynner å vokse ut igjen. Hater å se så utflid ut og ha masse hår der nede. Jeg får også lett sopp hvis kjæresten kommer inni meg. Det er veldig slitsomt for sexlivet å ha soppinfeksjon annenhver uke altså! Jeg lurer også på om det jeg har akkurat nå kan være noe annet denne gangen? Jeg har aldri hatt gul utflod, men lurte på om det kanskje var urinen som hadde kommet litt bort på utfloden min, gjort den gul. Å tror heller ikke jeg har hatt sånn hvite prikker før på kjønnsleppene, men denne gangene så startet soppinfeksjonen fra de indre kjønnsleppene, vanligvis begynner det ved skjeden hos meg. Jeg har også vært øm på venstre siden av magen, rett over venstre eggstokk. Når jeg våknet for 2 dager siden var det veeeldig vondt, men lurer på om det bare var ligamentsmerter pga graviditet. Eller om dette er noe som kan sees i sammenheng? Tenker UVI? Jeg og kjæresten er test for klamydia og HIV, men andre kjønnsykdommer er vi nok ikke testet for. Dette ble litt langt gitt. Håper noen kan hjelpe meg! =) Vil så gjerne bli kvitt soppen og vet at det er en del flere som har tilbakevendene soppinfeksjoner, kanskje dere har tips eller råd. Jeg har selvsagt tatt canesten el pevaryl, vivag etter samleie, smører med intimkrem, vasker med intimolje, tatt pencilin tabletterkur 2 ganger i 2 uker osv. Prøvd det meste. Siste nå er at jeg har gått til akupunktur for å forebygge tørre slimhinner, funket forsåvidt i 2 uker, men har ikke råd til 400 kr per gang hver 2 uke egentlig....... MVH
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 7. mars 2009 #2 Skrevet 7. mars 2009 Vaginatorer skal ikke brukes under graviditet. Canesten skal kun brukes i samråd med lege under graviditet. Penicilin (dersom det var det du mente?)under svangerskap er skadelig for fosteret. Ta kontakt med legen - du er gravid, så selvmedisinering som kan skade fosteret er en dårlig ide når man kan få et sikkert svar fra en lege.
Gjest Hovedinnlegger Skrevet 7. mars 2009 #3 Skrevet 7. mars 2009 Vaginatorer skal ikke brukes under graviditet. Canesten skal kun brukes i samråd med lege under graviditet. Penicilin (dersom det var det du mente?)under svangerskap er skadelig for fosteret. Ta kontakt med legen - du er gravid, så selvmedisinering som kan skade fosteret er en dårlig ide når man kan få et sikkert svar fra en lege. Jeg bruker selvfølgelig ikke vaginator under graviditet, pencilinkuren er det 2 år siden jeg gikk på(kanskje litt uklart i hovedinnleget mitt) Canesten kan fint brukes under graviditet uten samråd fra lege hver gang. Driver selvsagt ikke selvmedisinering her hjemme. Skal så klart gå til lege hvis det gule gjentar seg, men hovedproblemet er de j**** soppinfeksjonene som jeg er plaget av. Jeg vet at jeg ofte har soppinfeksjon pga at jeg har vært til utredning hos gynkolog flere ganger. Hvis det ikke er det denne gangen, så er det uansett et problem ellers som er svært plagsomt i hverdagen min. Vet at flere har det sånn- noen som har funnet en god måte å holde infeksjonene i sjakk selv med intimbarbering og annet lukus som g-streng osv?
Gjest Gjest_stine_* Skrevet 8. mars 2009 #4 Skrevet 8. mars 2009 hei, jeg er også ofte plaget med soppinfeksjon. Jeg er ikke gravid da, så bruker av og til de pillene man kan ha i skjeden + at jeg bruker kremen utvendig. Det hjelper veldig bra i mitt tilfelle. Jeg ligger uten undertøy om natten og går så ofte jeg kan i slaskebukser og boxer-shorts i stede for g-streng. Når jeg dusjer bruker jeg heller ikke alltid intimsåpen, men kun vann... Synes det har hjulpet en del=) Du kan jo kanskje prøve det? =)
Miel Skrevet 8. mars 2009 #5 Skrevet 8. mars 2009 Jeg har selvsagt tatt canesten el pevaryl, vivag etter samleie, smører med intimkrem, vasker med intimolje, tatt pencilin tabletterkur 2 ganger i 2 uker osv. Prøvd det meste. Penicillin er et antibiotikum som brukes mot bakterier, og har ingen effekt på sopp. Derimot vil en antibiotikakur også skade de bakteriene som tilhører normalfloraen i skjeden, slik at soppen kan ta over.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå