Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg flyttet på tvers av landet for noen år siden og min sønn skulle da begynne på ungdomskolen. Første året gikk ikke så bra, han trivdes ikke. Ny dialekt, beskjeden osv.

Nå andre året går det greit på skolen. Han har fått flere venner der og sier selv det går greit. På fritiden spiller han håndball og liker seg godt på laget. Trener tre ganger i uken + en del kamper i helger osv. Bortsett fra det har han ingen venner på fritiden. Hadde det vært opp til han ville han ha flytte tilbake på dagen. For meg er det helt uaktuelt og bakgrunnen er for lang til å forklare.

Jeg føler ofte stikk av dårlig samvittighet og av og til føler jeg meg som en fryktelig dårlig mor. Jeg sliter med ambvialens i forhold til dette, men jeg kan altså ikke flytte tilbake til denne plassen på nåværande tidspunkt.

Noen som har synspunkter? Er jeg en dårlig mor som har gjort dette mot barnet mitt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Siri_*
Skrevet

Jeg forstår godt at du grubler på dette, det ville jeg også gjort.

Likevel tror jeg det vil gå bra! Ser at det er fremskritt fra det første året, og snart vil han være ferdig med ungdomsskolen og gå over til videregående. Der vil han møte nye ansikter, som kanskje heller ikke kjenner "alle" fra før, og som derfor er ute etter nye venner.

Ønsker dere lykke til begge to, det er ofte tungt en periode når alt er nytt, gi det litt tid, så skal det nok gå fint!

Skrevet

Takk for det:-)

Jeg har også troen på at det i det lange løp er en riktig avgjørelse men det kan være litt vanskelig å se innimellom..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...