Gjest husmor22 Skrevet 7. mars 2009 #1 Skrevet 7. mars 2009 heihei. vi leiger en kjellerleilighet og nå som det blir mildere ute har jeg merket at edderkopper og andre kryp har beg og dukee opp i heimen, og med tanken på at vi har en liten gutt på 2mnd er jeg redd for at han skal få de på seg/i munnen om natten eller når sommeren kommer og han kan krabbe og ta de i munnen osv.. noen som har noen råd for og bi kvitt de? strør et pulver langs huse men lurer på om det finnes noe man kan bruke/spraye inne
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2009 #2 Skrevet 7. mars 2009 Jeg tror egentlig jeg ville vært mer forsiktig med insektgifter og småbarn, enn insekter og småbarn. Det er faktisk ikke farlig å spise en og annen edderkopp. Og når dyra kommer utenfra og ikke har kolonier innendørs (som maur kan ha f eks), vil du måtte spraye "kontinuerlig" for å holde dem borte. Kanskje du kan sette fin netting foran vinduene, og ha insektnett over senga hans?
Gjest Nefertiti Skrevet 7. mars 2009 #3 Skrevet 7. mars 2009 Ville ikke bekymret meg - man svelger en god del småkryp i løpet av livet, særlig om natten går det med en del. Man blir ikke syk av fluer og edderkopper. (har selv en katt som får sin dose av edderkopper og fluer daglig, hun har jo veldig få kilo å fordele eventuell forgiftning på, og har aldri kastet opp). Jeg ville i alle fall aldri funnet på å begynne med innsektsidler ol innendørs, det er helseskadelig, i motsetning til noen små krypdyr. Det du kan gjøre er å gå over og vurdere hvor de kommer inn. Er det åpninger ved listverk og vinduskarmer? Er det gjennom ventiler, kan man feste nett. Er det åpent ved listverk, kan man bruke tetningsskum.
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2009 #4 Skrevet 7. mars 2009 Småkryp og edderkopper hører gjerne kjellerleiligheter til. Bor i et 3-etasjer hus og edderkoppene er store og mange i kjelleretasjen, men ikke ellers i huset.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå