Gjest goola Skrevet 6. mars 2009 #1 Skrevet 6. mars 2009 jeg har som flere av dere andre her inne slitt med depresjon og tunge tanker over flere år.I skoletiden gikk jeg jevnlig og pratet med helsepersonell tilknyttet skolen.Da jeg var ferdig med skolegang stoppet disse samtalene(naturlig nok)opp,og jeg sto på egne ben.Fra å føle meg nokså frisk den gang gikk det bare strake veien ned,fram til jeg tilslutt tok kontakt med fastlegen min for å få henvisning til psykiater for et drøyt år siden.Det var et tøft skritt å ta,fordi det da ikke var noen vei tilbake.Den store hemmeligheten jeg hadde båret på var "ute".selv om det bare var til fastlegen min.Psykiateren jeg har gått til er veldig ok,men problemet er bare at jeg ikke klarte å åpne meg fullstendig for han.Og nå synes han at jeg virker frisk nok til å takle ting på egenhånd.i virkeligheten er jeg like "gal" som tidligere.Leser om flere som har fått til samtaler hos leger,psykologer eller psykiatere her.hvordan har dere klart å bli kvitt "muren"?
Cognizance Skrevet 6. mars 2009 #2 Skrevet 6. mars 2009 Vet ikke jeg, men kansje du kan skrive ned litt på forhånd, og eventuelt lese opp?
impa Skrevet 8. mars 2009 #3 Skrevet 8. mars 2009 Har du noen som du noen ganger tenker: "Jeg kunne ønske jeg turde fortelle deg" til personer? Prøv med de, magefølelsen din om at du tror de vil være en god lytter er mest sannsynlig riktig. Jeg tror man må starte i veldig veldig små baby skritt, og da trengs tålmodighet. Til din psykiater ville jeg sagt det som du sier her: Jeg er ikke blitt bedre, for muren er ikke nede, du kan ikke avskrive meg nå. Jeg føler meg ikke ferdig her, og ev. må du kanskje be om å få bytte psykiriater, kanskje en annen er bedre for deg, som det vil føles mer naturlig å åpne seg til for deg. Hvordan muren rives, det tror jeg nok ikke du vil få noe svar på, tiden må nok være inne for det. Ønsker deg lykke til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå