Gå til innhold

Male trapp hvit


Smørblomsten

Anbefalte innlegg

Noen som aner hva det vil koste å få en proff til å male trappa hvit?

evt hvor jeg kan henvende meg for å få vite dette???

og spm 2: hvordan kan man få en forholdsvis ny trapp (2003) til å IKKE knirke? (Den er tett, men knirker forferdelig likevel, huff) Koster det mye å få en snekker e.l. til å fikse problemet?

TAKK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :):):):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm..snakker vi om innetrapp? Eller utetrapp?

Jeg har en innetrapp, den er ikke tett slik du beskriver. Den er åpen mellom hvert trappetrinn (om du forstår). Jeg malte denne selv for noen uker tilbake. Var helt greit. Tok heller ikke lange tiden. Litt usikker på hvordan trapp du mener, men... Min har et helsikkes mye krusefiks på gelenderet så krevde litt pirk, men tolmodighet er en dyd! Kjøpte hvit oljemaling og malte i vei. Selve trippene lakka jeg. Ble super fint! Fått masse skryt gitt! Trappa var malt på en dag fktisk! Hvem sa at rom ikke var bygd på en dag lissom :gjeiper:

Men i forhold til at jeg ikke vet hvordan trapp du mener, så kan jeg ikke svare deg på spm ang knirking

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er innetrapp det er snakk om :)

Fant ut at man kan helle flytende bivoks mellom trinnene der d knirker, så skal d visst gi seg m knirkingen. Vel verdt et forsøk ihvertfall.

Jeg EIER ikke tolmodighet, så d å gjøre d selv går ikke....Er også et pirkete gelender, så vi må betale oss fra jobben...

man får vel ikke brukt trappa på et par dgr pga tørking!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man får vel ikke brukt trappa på et par dgr pga tørking!?

Du kan male annen hvert trinn i så mange strøk som du ønsker. Når dette er tørt kan du male de resterende. Dermed kan du bruke trappa også i maleperioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvis trappa er lakkert, må lakken pusses ned først, dvs. mattes ned. Så må man grunne, f.eks. med heftgrunn og så male f.eks. ett elle to strøk avhengig av hvor hvitt man vil ha det.

Skal du male trinnene, lønner det seg å bruke maling av type Oxan til det og da grunne først med deler av den iblandet whitesprit, før maling av to strøk.

Vi er i gang med oppussing av trapp og dette er tipsene jeg fikk på Maxbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg malte denne selv for noen uker tilbake. Var helt greit. Tok heller ikke lange tiden. Litt usikker på hvordan trapp du mener, men... Min har et helsikkes mye krusefiks på gelenderet så krevde litt pirk, men tolmodighet er en dyd! Kjøpte hvit oljemaling og malte i vei. Selve trippene lakka jeg. Ble super fint! Fått masse skryt gitt! Trappa var malt på en dag fktisk! Hvem sa at rom ikke var bygd på en dag lissom :gjeiper:

Hva slags maling brukte du? Ble trappa veldig glatt etterpå? vi har en veldig slitt furu trapp, som jeg ønsker å male hvit - men mange sier at den blir fryktelig glatt hvis jeg maler den...???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen som vet cirka hva det vil koste oss å få den malt av en proff?

Jeg lurer også på om trappa blir glatt når den blir malt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ingen som vet cirka hva det vil koste oss å få den malt av en proff?

Ser ikke sånn ut, men du ahr iallefall fått mange tips sånn at du kan se om maleren gjør en skikkelig jobb. :fnise:

Mitt tips:

Spør i nærmeste malingsbutikk om de har en maler å anbefale (det har de), så ringer du den maleren og spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kristine_*

For ett år siden hadde jeg anbud på min trapp. Sliten furutrapp over tre etg og to avsatser. Åpne trinn

Pris var ca 10 000 for sliping av trinn og ca 10 000 for maling. Husker ikke helt, men alt i alt 17-19 000 kr.

Vi valgte kun sliping (var lakkert furu opprinnelig og i 10 år hadde en hund løpt opp og ned denne trappen, og det syntes). Det var en stor jobb med slipingen og vi er glad vi satte det bort.

Mannen malte to strøk på en helg. Ble veldig bra, men vi burde ha malt 3-4 strøk og tar ett par strøk til, til sommeren igjen. Trappen er ikke spes glatt, litt men ikke mye. Vi har to barn på 2 og 5 år som løper opp og ned den trappen ørtogførti ganger om dagen på sokkelesten. Ingen har detti ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...