Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2009 #1 Skrevet 6. mars 2009 (endret) Denne gangen er det ikke Ulvungen men min minste sønn,lillemann. Han var så fornøyd i dag da han ble hentet sammen med kompisen sin som skulle overnatte. Han ble enda mere glad da han kom opp på rommet og så at mamma hadde vasket og ommøbelert slik at han fikk bedre plass. Jeg gikk ned på kjøkkenet for å lage taco til gutta da mobilen ringte. Det var pappaen til han som skulle overnatte. Han fortalte at han hadde fått tlf fra mammaen til en tredje gutt i klassen, X. Han fortalte at X gråtende hadde forklart at hans sønn og min sønn hadde tisset på drikkeflasken til X,Tisset i sekken(det eneste de nekter for) og de hadde lurt X til å drikke en stor slurk med tiss. Jeg ble stum..... Var dette min lillemann? Jeg sa jeg skulle opp å høre deres side av saken å ringe pappaen tilbake. Da jeg stillte spørsmålet og begge rødmet som to tomater, var det ikke så mye å lure på. De innrømmet å ha tisset på drikkeflasken og lurt X til å smake under påskudd av at det var saft, men nekter for at de hadde tisset i sekken, men de innrømmet å ha tømt saft i sekken hans( Spørs hvilken saft de mente). Jeg ringte tilbake og pappaen kom for å hente overnattingsgjesten. Så ringte jeg frøken og ble forsikkret om at dette ble tatt opp på mandag og at guttene ble sendt til rektor, samt at det ble tatt opp i klassen. Lillemann har hussaresst og har vært veldig lei seg. Han har ringt mammaen til X og bedt om undskyldning, desverre var hun ikke hjemme så han fikk ikke bedt X om undskyldning. Jeg er i sjokk, hvor i #%&¤&I/&%% henter de ideen til å gjøre noe sånt? Jeg håper virkelig dem lærer av denne episoden, fy faen noe så utspekulert og grisete. Navn fjernet. -jolie (mod) Endret 6. mars 2009 av jolie
Lykka Skrevet 6. mars 2009 #2 Skrevet 6. mars 2009 (endret) Jeg er helt sjokkert, herregud for en oppførsel! Vet ikke helt hva jeg skal si, men gutter kan finne på mye rart sammen. Stakkars lille gutten som drakk tiss og fikk det helt oppi sekken sin. Håper sønnen din og han andre kompisen får husarrest lenge! Jeg håper også du forbyr sønnen din i å treffe han gutten mer, for han har dårlig innvirkning på din sønn... Endret 6. mars 2009 av Lykka
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2009 #3 Skrevet 6. mars 2009 Dette er sånt som unger kan finne på. Ganske fælt og ondskapsfullt, og vi vil jo helst ikke tenke på at dette er noe MIN unge kan finne på. Jeg tror at dersom dette får skikkelige konsekvenser, og at dere er oppmerksomme som foreldre - og da mener jeg begge foreldreparene - så vil de forhåpentligvis skjønne at dette er mobbing, og det tolereres ikke! Godt at du ikke skyver dette unna med et skuldertrekk - det finnes foreldre som gjør det også! Bare husk at gutten din ikke er slem, men at dette er en slem ting å gjøre! Lykke til:)
L@dy Skrevet 6. mars 2009 #4 Skrevet 6. mars 2009 Dette hørtes ille ut, stakkars gutten som ble lurt. Men jeg må gi deg ros mor, fordi jeg synest du "håndterer det veldig bra", og at du vil at guttene skal lære og ta ansvar. Er nok de foreldre som ville forsøke å skyve det under teppe med en eller annen dårlig unnsklydning Jeg håper også du forbyr sønnen din i å treffe han gutten mer, for han har dårlig innvirkning på din sønn... Hvem som har dårlig innvirkning på hvem er vel ikke sagt, men på dette tidspunktet ville jeg nok ikke nektet de å treffes, men jeg hadde nok vært veldig på vakt.
tingeling Skrevet 7. mars 2009 #5 Skrevet 7. mars 2009 Hei TS Jeg må si jeg synes det er flott at dere som foreldre til barna som gjorde dette håndterte det så bra. Kanskje dere også bær finne ut om dette var en enkeltstående hendelse eller om det er del av mobbing av "X"? Fint at dere kontaktet skolen og at de skal ta det opp. Jeg så en dokumentar fra danmark om hvordan noen foreldregrupper der jbber for å forebygge mobbing. Der møtes foreldrene, med og ute barn, slik at de har en relasjon til hverandre. Kanskje dere kan invitere X med foreldre på middag / tur til svømmehallen eller lignende, slik at dere blir kjent? Det blir mye verre for barn å mobbe noen som de vet foreldrene deres kjenner godt og dere kan også lettere få det med dere og gripe fatt i det da.
Ciara Skrevet 7. mars 2009 #6 Skrevet 7. mars 2009 Jeg håper også du forbyr sønnen din i å treffe han gutten mer, for han har dårlig innvirkning på din sønn... Står det noe sted at det var den andre gutten som startet det hele? :klø:
Brunhilde Skrevet 7. mars 2009 #7 Skrevet 7. mars 2009 Jeg er helt sjokkert, herregud for en oppførsel! Vet ikke helt hva jeg skal si, men gutter kan finne på mye rart sammen. Stakkars lille gutten som drakk tiss og fikk det helt oppi sekken sin. Håper sønnen din og han andre kompisen får husarrest lenge! Jeg håper også du forbyr sønnen din i å treffe han gutten mer, for han har dårlig innvirkning på din sønn... Stakkars deg, Lykka. Jeg håper du får et mer nyansert syn på barn etterhvert som din lille vokser til. Til TS: Du håndterte dette på en veldig bra måte, honnør til deg - og til den pappaen som tok henvendelsen fra X sin mamma på alvor!
Saeria Skrevet 7. mars 2009 #8 Skrevet 7. mars 2009 Jeg syntes denne situasjonen ble håndtert veldig bra. Lykka: Det er ikke sikkert at det er den andres feil. Det er det ingen som har antydet. Noen ganger er lett å se tornen i andres øyne, men ikke bjelken i sitt eget. Husk det.
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2009 #9 Skrevet 7. mars 2009 Jeg er helt sjokkert, herregud for en oppførsel! Vet ikke helt hva jeg skal si, men gutter kan finne på mye rart sammen. Stakkars lille gutten som drakk tiss og fikk det helt oppi sekken sin. Håper sønnen din og han andre kompisen får husarrest lenge! Jeg håper også du forbyr sønnen din i å treffe han gutten mer, for han har dårlig innvirkning på din sønn... Og hennes sønn diltet bare etter? Kan like godt være at det er TS sin sønn som har dårlig påvirkning på den andre gutten. Eller de har funnet på dette sammen, gutter gjør ofte helsprøe ting når de er små. Og store også for den del. Der kansje på tide du dukker opp og ser at alle barn kan gjøre gale ting og at dine barn ikke alltid er prakteksemplarer.
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2009 #10 Skrevet 7. mars 2009 Denne gangen er det ikke Ulvungen men min minste sønn,lillemann. Han var så fornøyd i dag da han ble hentet sammen med kompisen sin som skulle overnatte. Han ble enda mere glad da han kom opp på rommet og så at mamma hadde vasket og ommøbelert slik at han fikk bedre plass. Jeg gikk ned på kjøkkenet for å lage taco til gutta da mobilen ringte. Det var pappaen til han som skulle overnatte. Han fortalte at han hadde fått tlf fra mammaen til en tredje gutt i klassen, X. Han fortalte at X gråtende hadde forklart at hans sønn og min sønn hadde tisset på drikkeflasken til X,Tisset i sekken(det eneste de nekter for) og de hadde lurt X til å drikke en stor slurk med tiss. Jeg ble stum..... Var dette min lillemann? Jeg sa jeg skulle opp å høre deres side av saken å ringe pappaen tilbake. Da jeg stillte spørsmålet og begge rødmet som to tomater, var det ikke så mye å lure på. De innrømmet å ha tisset på drikkeflasken og lurt X til å smake under påskudd av at det var saft, men nekter for at de hadde tisset i sekken, men de innrømmet å ha tømt saft i sekken hans( Spørs hvilken saft de mente). Jeg ringte tilbake og pappaen kom for å hente overnattingsgjesten. Så ringte jeg frøken og ble forsikkret om at dette ble tatt opp på mandag og at guttene ble sendt til rektor, samt at det ble tatt opp i klassen. Lillemann har hussaresst og har vært veldig lei seg. Han har ringt mammaen til X og bedt om undskyldning, desverre var hun ikke hjemme så han fikk ikke bedt X om undskyldning. Jeg er i sjokk, hvor i #%&¤&I/&%% henter de ideen til å gjøre noe sånt? Jeg håper virkelig dem lærer av denne episoden, fy faen noe så utspekulert og grisete. Navn fjernet. -jolie (mod) Han har ringt mora til x? Hva i h....driver du med. Du skal ringe mora til x, og be om at du får komme på besøk med din sønn. Angrer din sønn, og forstår alvoret så blir han med deg dit. det er din f...plikt. kan du tenke deg hva x har igjennomgått? tror du det var første gangen var utsatt for noe stygt? Sønn din kan godt få husarrest,men det er ikke nok. Han får ta konsekvensen av sine handlinger. Og du skal stille opp på skolen med møte med rektor. Og x og mor bør også være der. x har vert utsatt for mobbing, ydmykelse og psykisk terror. det er din f..plit som forelder og stoppe dette med din sønn
MeLi Skrevet 8. mars 2009 #11 Skrevet 8. mars 2009 Forferdelig oppførsel, og de vet jo selvfølgelig at dette får de ikke lov til... Jeg lurer på hvor gamle disse guttene er?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå