angeleyes Skrevet 6. mars 2009 #1 Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) I dagbladet i dag står denne artikkelen: dagbladet Det jeg lurte på er om det er "lov" å skrive skuter som det står i overskriften her? Jeg har aldri sett det før og bruker alltid scooter. Snøskuter høres rart ut i mine ører. Endret 6. mars 2009 av angeleyes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2009 #2 Del Skrevet 6. mars 2009 Ja, det er riktig og lov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Varsia_* Skrevet 7. mars 2009 #3 Del Skrevet 7. mars 2009 Ja det er vanlig, og lov. Jeg får vondt i øynene når jeg leser snøscooter. For meg er scooter en sånn liten sykkel med motor, mens skuter, det er skikkelige saker som kan kjøre på snø, det! Jeg vet jo at det ikke er sånn, men det er hvertfall riktig å skrive skuter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angeleyes Skrevet 7. mars 2009 Forfatter #4 Del Skrevet 7. mars 2009 Takk for svar! Da er det nok bare jeg som ikke er vant til at det ordet blir brukt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 7. mars 2009 #5 Del Skrevet 7. mars 2009 Uvant for meg også, jeg så for meg noen skuter som for fulle seil seilte gjennom snøen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angeleyes Skrevet 7. mars 2009 Forfatter #6 Del Skrevet 7. mars 2009 Uvant for meg også, jeg så for meg noen skuter som for fulle seil seilte gjennom snøen... Det var i de baner jeg tenkte også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Ellen_* Skrevet 8. mars 2009 #7 Del Skrevet 8. mars 2009 Uvant for meg også, jeg så for meg noen skuter som for fulle seil seilte gjennom snøen... Heeelt enig! Og prøvde å se for meg hvordan man ellers skulle stave (seil-)skuter. Men så skjønte jeg hva det var snakk om... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå