Gå til innhold

p-piller og lengre mensen?

Fremhevede innlegg

Gjest nettepia
Skrevet

hei jeg har er en jente på 18 år og har akkurat begynnt å være akriv i sex livet. Jeg har akkurat fått en herlig kjæreste, og siden vi begynnte å være aktiv i sex livet begynnte jeg på p-piller. første mensen begynnte akkurat som det skulle, men nå er jeg bekymret, neste onsdag har jeg hatt mensen i 2 uker!!!!! det er ikke normalt! vanligvis varer mensen 4-5 dager hos meg, så da jeg plutselig har hatt det i over 1 uke ble jeg litt redd, og lurer på hva det kan komme av. jeg har en mistanke på at det var pillene, tror jeg burde gå til legen. men vil høre om det er noen som kan vite hva det kan komme av, takk på forhånd. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hei

I pakningesvedlegget står der blant annet følgende under bivirkinger: Uventede blødninger kan av og til forekomme i de første månedene (småblødninger eller gjennombruddsblødninger). Fortsett allievel å ta tabelettene som vanlig. De uregelmessige blødningene opphører vanligvis når kroppen har vendt seg til p-pillene. Hvis blødningene fortsetter, hvis de blir kraftigere eller begynner på nytt etter å ha opphørt, skal du kontakte legen.

Selv hadde jeg småblødninger mellom de to første menstrasjonene etter jeg begynte på pillen.. Kanskje det er det du har og?

Gjest Gjest
Skrevet

Skjedde samme med meg første gang på pillen. Jeg hadde ikke småblødninger, men kraftig menstruasjon hele første brettet. Jeg tok kontakt med legen og da var det bare det at denne type p-pille ikke passet til min kropp. Byttet til et annet merke og har gått helt greit.

P-piller er jo hormoner, så blødningsforstyrrelser er helt normalt. Småblødninger er jo noe man kan leve med til det stabiliserer seg, men vanlige eller kraftige blødninger blir veldig slitsomt. Ikke minst så blir jernlageret fort tomt slik. Vel og merke så skal man ta kontakt med lege om småblødningene vedvarer også, det står i alle fall på pakningsvedlegget på mine p-piller.

Skrevet

For min del var det også litt uss med en gang jeg begynte på p-pillen, kom småblødninger titt og ofte, men det stabiliserte seg etter et par brett om jeg ikke husker feil. Du kan jo vente og se, men er du bekymret kan du ta en tur til legen for å høre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...