Rapitap Skrevet 6. juli 2003 #1 Skrevet 6. juli 2003 Huff, er så plaget med migrene. Er det noen der ute som har noe alternative greier jeg kan forsøke? Har migrene medisin, men det må da være noe mer humant enn å proppe kroppen full av kjemiske stoffer? Har prøvd å drikke ingefær vann - :cry: Akupunktur - :cry: Hjelp!!!!!
LilleMy Skrevet 6. juli 2003 #2 Skrevet 6. juli 2003 Hva med å forsøke hos en homeopat? Jeg har i alle fall hørt om folk som har fått hjelp den veien. Selv sverger jeg til medisiner, tror ikke kjerringråd vil få mine blodårer i hodet til å minske! Lykke til.... (PS; min migrene var aller værst i 24-26 års alderen, og i løpet av det ene svangerskapet jeg har hatt, samt i ammeperioden, hadde jeg ikke ett eneste migreneanfall!)
con_energia Skrevet 11. juli 2003 #3 Skrevet 11. juli 2003 Jeg har gått til kiropraktor i fire år nå, og har hele migrene styret under kontroll! I perioder må jeg gå oftere, men nå holder det med en gang ca. hver tredje måned. Før kiropraktor prøvde jeg "alt". Homeopat, kinesolog,akupuntur.... Anbefaler deg å prøve :blunke:
Rapitap Skrevet 11. juli 2003 Forfatter #4 Skrevet 11. juli 2003 Takker for tips....! Jeg skal bestille meg en time....Nå i ferien har den mer eller mindre vært styrt av migrene ..... er ikke noe kjekkt.... :cry:
LadyBug Skrevet 11. juli 2003 #5 Skrevet 11. juli 2003 hei du jeg sliter med det samme.. jeg får anfall ca en gang i uken.. men dette er ting som kan hjelpe deg: :D kiropraktor :D slutte å spise korn :D unngå sukker :D unngå alkohol :D sove nok :D unngå stress :D pust med magen lykke til! :smile:
Rapitap Skrevet 11. juli 2003 Forfatter #6 Skrevet 11. juli 2003 :D kiropraktor - skal bestille time.... :D slutte å spise korn - Det er så sinnsykt vanskelig, jeg er en brødelsker! :D unngå sukker - Ja, jeg er ett sjokolade tryne, av dimensjoner.Sukk! :D unngå alkohol - No problemo, drikker uhyre sjelden eller aldri. Blir så ufattelig fyllesyk...ikke verd det. :D sove nok - Ja, jeg trenger minst 8 timer om natten. Nå fortiden har jeg ferie og strsser meg ihjel over at jeg ikke klarer å slappe av....mye migrene om dagen :D unngå stress - Well, my name is Anafugia, need I say more? :D pust med magen - Skal prøve! Takker og bukker! =)
Gjest Zalomine Skrevet 11. juli 2003 #7 Skrevet 11. juli 2003 unngå sukker - Ja, jeg er ett sjokolade tryne, av dimensjoner.Sukk! Sjokolade er jo noe fom fremkaller/forårsaker migrene hos enkelte....
Rapitap Skrevet 11. juli 2003 Forfatter #8 Skrevet 11. juli 2003 Ja, jeg spiser lite av det nå fortiden. Min siste 'enounter' med en deilig sjokolade, var forleden hvor jeg lagde kunst av Firkløverkaken! Urk! Husker hodepinen sklei utrolig fort over til migrene. Det var nesten skummelt og jeg følte meg som en komlpett idiot! =(
Rapitap Skrevet 11. juli 2003 Forfatter #9 Skrevet 11. juli 2003 P.S. Sjekk linken da JENTER/Gutter! >> 12 STONES Audio Page - Lytt og Lær!
*Lavendel* Skrevet 13. juli 2003 #10 Skrevet 13. juli 2003 Du kan prøve eteriske oljer blandet i vann. Ca. 1/2 liter iskaldt vann med 3 dråper peppermynteolje og 3 dråper lavendelolje. Dypp en klut i vannet og vri den godt, legg omslaget på pannen eller nakken (der det gjør vondt). Det demper hodepinen bektraktelig. Har vært plaget med migrene så lenge jeg kan huske og det blir bare værre og værre. Jeg bruker medisiner for å fungere på jobb, men når jeg er hjemme bruker jeg peppermunte/lavendelomslag.
Jinx Skrevet 13. juli 2003 #11 Skrevet 13. juli 2003 Migrene - potetvann Migrene - allergi Migrene - druesukker
starie Skrevet 13. juli 2003 #12 Skrevet 13. juli 2003 Jeg er også plaget av migrene og jeg vet min blir utløst av ost og andre melkeprodukter (selvfølgelig i tillegg til sjokolade, korn og alkohol - stress, lite søvn og fysisk aktivitet).
Dødspingvinen Skrevet 22. juli 2003 #13 Skrevet 22. juli 2003 Har også migrene. For meg så hjelper det å slå av alle lysene, og så ligge å meditere litt. Ellers er jeg nok desverre pille-popper når jeg får migrene-anfallene..
con_energia Skrevet 3. august 2003 #14 Skrevet 3. august 2003 Har du prøvd noen av rådene Anafugia? Gi litt tilbakemelding da...?
AltHelse Skrevet 30. august 2003 #15 Skrevet 30. august 2003 Migrene Migrene oppstår ved at små blodkar trekker seg sammen og utvider seg igjen. Det kommer av en kjemisk ubalanse i kroppen og kan utløses av forskjellige faktorer. Migrene er en kraftig, pulserende smerte som vanligvis tiltrer på den ene siden av hodet. Mange føler også kvalme og synsforstyrrelser kan også inntreffe. Hvis du har migrene er det lurt å unngå sterkt lys og høye lyder, da dette kan forverre smertene. Mot migrene finnes det forskjellige medisiner som piller eller nesespray. Du bør unngå enkelte typer mat og drikke som f.eks ost, rødvin og desverre må man også unngå sjokolade. Jenter bør heller ikke bruke P-piller. Tips mot migrene: Aromaterapi: Bland 6 dråper lavendelolje med to teskjeer solsikkeolje og masser tinningene med oljeblandingen. Lavendelolje virker beroligende. Akupressur: Press langfingeren ved neseroten mellom øyenbrynene i 2 minutter. Fotsoneterapi: Press tommelen mot roten av stortåen. Dette kan være svært smertefullt. Du kan slippe opp etter en kort stund. Masser gjerne området litt.. hvis du treffer riktig kan det føles ut som du trykker på en pose potetmel. Urtekur: Tygg en eller to blader matrem hver dag. Eller ta 3 piller à 125 mg hver 4 time. NB Ta ikke matrem hvis du er gravid.
Gjest babelfish Skrevet 26. september 2007 #16 Skrevet 26. september 2007 jeg kutta ut melk og hvete, og alt av kunstige tilsetn. stoffer, for et år siden, har siden ikke hatt ett eneste anfall.. før det hadde jeg vært plaget i 9 år med stadige anfall. det er iallefall mitt tips, litt tungvint til å begynne med men en blir vant med det..
Gjest Lykkeliky Skrevet 27. september 2007 #17 Skrevet 27. september 2007 Jeg har vært veldig plaget med KRAFTIGE migreneanfall i mange år, får enorme smerter, blir nummen i halve ansiktet, snøvler osv. Dette gikk utover både jobb og fritid så jeg får derfor betablokkere som forebyggende medisin (tar de hver dag). Dette har hjulpet meg enormt! Før kunne jeg ha flere anfall i uka men nå har jeg anfall ca. 1 gang pr. måned. Betablokkerne jeg bruker heter Blocadren, og er du veldig plaget så spør legen om dette kan være et alternativ. Vet du lurte på alternativ behandling, men det har ikke hjulpet meg noe.......
Gjest o.ivarson Skrevet 7. august 2008 #18 Skrevet 7. august 2008 Jeg er 23 år... jeg har selv den kraftigste typen migrene..var diagnosen ihvertfall går på 2400mg neurontin hverdag, 10+ kortison sprøyter hver måned og 22+ botox sprøyter hver 3 måned...disse sprøytene injiseres i hodet, nakken og skuldrene.. itillegg går jg p valium om d trengs, afipran, almogran og dispril.. veldig slitsomt..også akupunktur og fysioterapi.. fikk noe som lignet på epileptisk anfall forrige uke..ble henvist til eeg-test for å sjekke. kvinner som har kraftig migrener er mer utsatt for epilepsi.håper bare jg stryker på teste:-) er helt fortvilet..migrener er noe jævlig..og mine kom plutselig, diagnosen fra neurologen kom i mai..så er ikke vant til det.. ja, jeg blir lyssky, og må ha det kaldt når jg får anfall.men jeg får ukontrollerte spasmer også(dette skjer ellers i hverdagen), etter dt slår kroppen min seg av, jeg blir svak, fjern, og besvimer.. er det andre som opplever det samme?
thumbalina Skrevet 10. august 2008 #19 Skrevet 10. august 2008 Jeg er 23 år... jeg har selv den kraftigste typen migrene..var diagnosen ihvertfall går på 2400mg neurontin hverdag, 10+ kortison sprøyter hver måned og 22+ botox sprøyter hver 3 måned...disse sprøytene injiseres i hodet, nakken og skuldrene.. itillegg går jg p valium om d trengs, afipran, almogran og dispril.. veldig slitsomt..også akupunktur og fysioterapi.. fikk noe som lignet på epileptisk anfall forrige uke..ble henvist til eeg-test for å sjekke. kvinner som har kraftig migrener er mer utsatt for epilepsi.håper bare jg stryker på teste:-) er helt fortvilet..migrener er noe jævlig..og mine kom plutselig, diagnosen fra neurologen kom i mai..så er ikke vant til det.. ja, jeg blir lyssky, og må ha det kaldt når jg får anfall.men jeg får ukontrollerte spasmer også(dette skjer ellers i hverdagen), etter dt slår kroppen min seg av, jeg blir svak, fjern, og besvimer.. er det andre som opplever det samme? Uff, er glad jeg ikke har det så sterkt!! Jeg er mer plaget av at jeg blir sløv, ukonsentrert og uvel. Har ikke så mye intense hodepinesmerter.. for min del er det mer aura foran øynene og hjernen "skrur seg av", bytter ut ord, snøvler, klarer ikke å tenke.. dersom jeg konsentrerer meg for mye, eller ser mot kontraster (feks gjerdestolper, persienner etc), stresser eller får for mye koffein så blir det utløst.. jeg spiser ikke hvetemel eller melkeprodukter og jeg tror det har hjulpet mot hodepine delen.. når sitter jeg bare igjen med den som går på øynene og sløvheten.. Kan være "borte" i flere dager - helt sløv og sliten.. Men jeg har funnet ut at 90% av anfallene er rett og slett en beskjed fra kroppen om at jeg må roe meg ned... så tar sjeldent medisiner... vanlige migrene medisiner hjelper heller ikke.. kun paracet som tar hodepinen for min del... det beste jeg kan gjøre er å gå å legge meg, og ikke stå opp igjen før det er over.. uansett hvor lang tid det tar.. tror det er sunt å lære seg litt yoga eller pusteteknikker... tvinge kroppen og hodet til å ta en pause.. og ikke sitte for mye foran pc eller tv (som flimrer) jeg er veldig lyssky, tåler ikke noe form for flimring eller blinking av lysrør - blir også dårlig av halvskyet vær... er noe med lyset som "stikker" rett inn i hjernen.. hjelper med med akupressur for min del.. presse på neseroten, og opp rundt øyenbrynsbenet... og massere rundt tinningene...
Alvelin Skrevet 11. august 2008 #20 Skrevet 11. august 2008 Jeg har hatt migrene siden jeg var seks, nå er jeg 29... Det blir jo en livsstil, og både venner, familie og kollegaer er klar over problemet. Jeg gikk en periode på Cerazette, da hadde jeg nesten ikke anfall... Jeg har nå sluttet på dem fordi jeg synes det var litt skummelt å ikke få "mens" og kanskje ha problemer med å bli gravid. Men så snart jeg er ferdig med barn, så skal jeg tilbake på disse! Jeg har prøvd betablokkere, fungerte dårlig. Mye søvn (ca 8 timer) til faste tider, generelt faste rutiner fungerer veldig bra. Vennene mine er vant til at jeg reiser tidlig hjem fra fest, da det er få fester som er verdt en anfallskule... til alle som sliter med denne Helv%&#¤/%&/ diagnosen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå