Gjest enchilada Skrevet 6. mars 2009 #1 Del Skrevet 6. mars 2009 Har som det står i tittelen oppkjøring om et par dager og er veldig nervøs for at jeg ikke skal klare det. Hvordan gikk det da du hadde oppkjøring? klarte du det på første forsøk.. og har du noen gode råd/tips ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2009 #2 Del Skrevet 6. mars 2009 Ja, jeg klarte det på første forsøk. Mitt tips er å kunne pensum veldig godt. Les spørsmålene skikkelig, og tenk nøye gjennom om du er helt sikker på at du har lest rett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siiw Skrevet 6. mars 2009 #3 Del Skrevet 6. mars 2009 Heldig ;- ) - har ikke hatt oppkjøring!!. men du greier deg fint om du KAN reglene! og kjører som folk! og ikke råkjører og ikke stopper for fotgjengere...: p så må du slappe av!!! - selv om det ikke er lett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest strykebrett Skrevet 6. mars 2009 #4 Del Skrevet 6. mars 2009 Har nettopp kjørt opp og jeg grua meg veldig jeg også. Det var heldigvis ikke i nærheten så ille som jeg hadde sett for meg og jeg sto på første forsøk. Jeg kan gi deg tipset kjørelæreren min ga meg. Hvis du gjør noe feil, bare glem det med en gang og gå videre. Ikke la det gå inn på deg at du har gjort noe feil. Ta det med ro og ikke la deg stresse av andre trafikanter. Etter kjøringen er det en liten prat med sensor, og da lønner det seg at du sier alt du har gjort som du ikke var fornøyd med. Det er positivt å vise til selvinnsikt. Lykke til! Det er ikke så skummelt som du tror Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
epsilon Skrevet 6. mars 2009 #5 Del Skrevet 6. mars 2009 Øh, det er vel ikke teoriprøven, men faktisk oppkjøring. Da trenger du ikke kunne teori i det hele tatt ;D Joda, jeg strøyk første gang, og derfor skal du høre på meg og ikke de andre: - du kan ikke stryke på DÅRLIG kjøring, kun FARLIG kjøring. ERGO: - Kjør sakte. Det er trygt i seg selv og det gjør oppgaven din ENKLERE! - Kjør UNDER fartsgrensa. - Hvis en sykkelist eller sau eller hva som helst er i veien din - IKKE KJØR FORBI! - STOPP alltid for ALLE fotgjengere du ser. - Ikke brif med dine ferdigheter. Du er per dags dato en veldig dårlig sjåfør. Hvis du begår noen klare feil så prøv å husk dem, for sensor kommer til å spørre, men det beste er nok å unngå feil i utgangspunktet. Vær forberedt på at du kan stryke, det er bare å prøve igjen så går det bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chord Skrevet 6. mars 2009 #6 Del Skrevet 6. mars 2009 Øh, det er vel ikke teoriprøven, men faktisk oppkjøring. Da trenger du ikke kunne teori i det hele tatt ;D Det ligger jo teori inni det praktiske da, kan du ingenting om vikteplikt eller noe sånt, så klarer du jo heller ikke å være en bra sjåfør. Men bare ta det med ro, ikke stress. En vis mann sa til meg en gang: Du har allerede førerkortet, du skal bare bevise for sensoren at du kan beholde det. Dette kommer til å gå så bra så! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2009 #7 Del Skrevet 7. mars 2009 Ikke stress er mitt beste råd. Jeg stresset meg opp så mye første gangen at jeg strøk. Andre gangen gikk det mye bedre. Husk at de fleste står, så det går nok bra. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninuska_ Skrevet 7. mars 2009 #8 Del Skrevet 7. mars 2009 Jeg stod første gang, til tross for at jeg kjørte 70km/t i 50-sone. Skiltet lå kronglete til, og jeg var sikker på at det var 70km/t, for vi hadde kjørt på veien flere ganger, med min far og kjørelærer - og ingen hadde sagt noe imot farten.. Jeg roet meg med en gang jeg satt meg i bilen på oppkjøringsdagen. Prøv å tenk på det hele som en vanlig kjøretime - lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 7. mars 2009 #9 Del Skrevet 7. mars 2009 Jeg strøyk første gangen. Jeg klarte ikke den "tekniske testen" jeg fikk før jeg begynte å kjøre, og det stressa meg noe veldig. Dermed kjørte jeg skikkelig dårlig de første ti minuttene. Etter ti minutter skjønte jeg at jeg hadde strøket, så etter det kjørte jeg veldig bra ifølge sensor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Mann23_* Skrevet 8. mars 2009 #10 Del Skrevet 8. mars 2009 Jeg gjorde masse feil da jeg kjørte opp, men sto likevel. Det var en fin dag... Når det gjelder rådene over her vil jeg ikke anbefale deg å ligge noe særlig under fartsgrensa, med mindre kjøreforholdene tilsier det. Lusekjøring er noe av det værste nordmenn vet i trafikken, i følge undersøkelser, og sensor er norsk. Det kan skape farlige situasjoner fordi de som kjører bak deg blir trigga til å foreta farlige forbikjøringer. Av samme grunn bør du unngå å ligge for lenge bak barnevogner og syklister. Legg deg så langt ut til venstre som mulig og kjør forbi i passe fart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2009 #11 Del Skrevet 8. mars 2009 Øh, det er vel ikke teoriprøven, men faktisk oppkjøring. Da trenger du ikke kunne teori i det hele tatt ;D Joda, jeg strøyk første gang, og derfor skal du høre på meg og ikke de andre: - du kan ikke stryke på DÅRLIG kjøring, kun FARLIG kjøring. ERGO: - Kjør sakte. Det er trygt i seg selv og det gjør oppgaven din ENKLERE! - Kjør UNDER fartsgrensa. - Hvis en sykkelist eller sau eller hva som helst er i veien din - IKKE KJØR FORBI! - STOPP alltid for ALLE fotgjengere du ser. - Ikke brif med dine ferdigheter. Du er per dags dato en veldig dårlig sjåfør. Hvis du begår noen klare feil så prøv å husk dem, for sensor kommer til å spørre, men det beste er nok å unngå feil i utgangspunktet. Vær forberedt på at du kan stryke, det er bare å prøve igjen så går det bra! Det er også mange som har strøket på de rådene du ga ts her. Man bør holde fartsgrensa, kjøre forbi syklister og sauer og kyr og hva det enn måtte være der det er mulighet for det, for ikke å skape hinder i trafikken. De to siste rådene derimot er bra. Og ja, jeg bestod første gangen, men jeg kjørte ikke feilfritt. Hadde en prat med sensor etterpå hvor jeg påpekte de feilene jeg visste jeg hadde gjort. Dette går nok bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest enchilada Skrevet 9. mars 2009 #12 Del Skrevet 9. mars 2009 takk for gode råd alle sammen! hadde min siste kjøretime i dag og kjørelæreren min er i hvert fall veldig positiv til at jeg skal klare det:) så satser på at det går bra! er bare 2 dager igjen nå.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest strykebrett Skrevet 9. mars 2009 #13 Del Skrevet 9. mars 2009 takk for gode råd alle sammen! hadde min siste kjøretime i dag og kjørelæreren min er i hvert fall veldig positiv til at jeg skal klare det:) så satser på at det går bra! er bare 2 dager igjen nå.... Masse lykke til! Ikke la nervene ødelegge for deg, slapp av så går det sikkert kjempebra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reveal Skrevet 9. mars 2009 #14 Del Skrevet 9. mars 2009 Min kjørelærer sa til meg noen gode ord som jeg hadde med meg til oppkjøringa (for å dempe nerver): Husk at oppkjøring ikke er for å vise at du er verdensmester- men for å vise at du er flink nok til å kunne fortsette øvinga på egenhånd. Et annet tips til selve oppkjøringen; Merker du at du gjør en feil- så synliggjør det. Altså vis sensor at du vet at du gjorde en feil. For; Alle gjør feil- selv de som har hatt lappen i mange år, det er bare å være bevisst på dine feil- så gjør du dem kanskje ikke igjen... Det gjorde i allefall jeg da jeg kjørte opp- og fikk positiv tilbakemelding av sensor på dette etterpå. Sto med glans på første forsøk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninuska_ Skrevet 9. mars 2009 #15 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Reveal skrev: Min kjørelærer sa til meg noen gode ord som jeg hadde med meg til oppkjøringa (for å dempe nerver): Husk at oppkjøring ikke er for å vise at du er verdensmester- men for å vise at du er flink nok til å kunne fortsette øvinga på egenhånd. Et annet tips til selve oppkjøringen; Merker du at du gjør en feil- så synliggjør det. Altså vis sensor at du vet at du gjorde en feil. For; Alle gjør feil- selv de som har hatt lappen i mange år, det er bare å være bevisst på dine feil- så gjør du dem kanskje ikke igjen... Det gjorde i allefall jeg da jeg kjørte opp- og fikk positiv tilbakemelding av sensor på dette etterpå. Sto med glans på første forsøk! Dette er jeg helt enig i. Det var fint sagt. Endret 14. mars 2018 av ninuska_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2009 #16 Del Skrevet 9. mars 2009 Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sort Pastill Skrevet 9. mars 2009 #17 Del Skrevet 9. mars 2009 Lykke til! Vis sensor at du er en trygg og oppmerksom sjåfør, som ikke skaper farlige situasjoner. Ikke lusekjør med mindre du kjører på en svært uoversiktelig vei. Foreta pent kontrollerte forbikjøringer. Kjør til du finner et egnet sted å snu, selv om det kanskje betyr tre minutter ekstra langs den veien. Bruk blikket aktivt- hele, hele tiden, og hold god avstand. Dette går såå fint!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2009 #18 Del Skrevet 19. mars 2009 jeg har også oppkjøring snart. Har strøket to ganger og det ser ikke lyst ut nå heller. Hater dette. Får håpe det går bedre med deg.. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 22. mars 2009 #19 Del Skrevet 22. mars 2009 Jeg stod på første forsøk med glans. Hadde ingen spesifikke feil. Men nå er vel oppkjøringa for ts unnagjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 22. mars 2009 #20 Del Skrevet 22. mars 2009 Hvis ikke - lykke til, trådstarter! En del gode råd har allerede blitt oppgitt, så jeg trenger ikke å gjenta dem. Håper du eventuelt forteller oss åssen det gikk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå