Gå til innhold

Male tak av betong


Hexagon

Anbefalte innlegg

Må jeg bruke takmaling? Jeg har murmaling og vanlig veggmaling. Kan jeg bruke noen av disse?

Det er masse flekker i taket, og forferdelig stygt. Rommet er nå tomt, og dekket med plast, så jeg bør benytte sjansen nå. Men vet ikke om jeg skal orke å sette igang, og hvordan jeg skal gjøre det :)

Hvor lang tid bør jeg beregne? Rommet er ca 10 kvadratmeter.

Det frister å bare la være, men jeg tror aldri det blir gjort, hvis jeg ikke gjør det nå. Og resten av rommet er så nymalt og fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Mener jeg har brukt vanlig veggmaling i takene der jeg bodde. Så lenge det ikke er oljemaling så ville jeg malt med den du har. Den kan jo males over en gang i tiden. Male tak er en møkkajobb, så ta det nå som alt er linet opp til det :)

Men det burde males to eller tre strøk. Siste strøket i retningen fra vindu og inn i rommet (ikke på tvers). Da blir det ihvertfall penest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Bruk maling beregnet for mur. Om det er takmaling spiller ingen rolle. Grunnen til at de kaller det takmaling, er at den er veldig matt, og at det kan være lurest å bruke matt maling i taket så ujevnheter ikke blir så synlige.

Glansgrad 2 eller 3 er ok i tak.

Smart at du maler nå, ellers vil du sikkert bare angre, og da er det mye mer styr.

Bruk rulle på forlengerskaft, så blir ikke jobben så slitsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...