Gjest Gjest_gulla_* Skrevet 5. mars 2009 #1 Skrevet 5. mars 2009 tror ikke jeg får til å lage nanbrød............men hva annet passer til indisk mat? hadde blitt så glad om noen har tips og oppskrifter til meg...........
simba80 Skrevet 5. mars 2009 #2 Skrevet 5. mars 2009 til indisk er det bare nan, evt chapati men det er vel ikke noe enklere å lage. Hvis du kan følge en oppskrift så får du til å lage nan- trust me:)
Gjest Mea Culpa Skrevet 5. mars 2009 #3 Skrevet 5. mars 2009 (endret) Indisk brød Du kan jo alltids jukse litt og kjoepe ferdige nan broed. Endret 5. mars 2009 av Mea Culpa
salsera Skrevet 6. mars 2009 #4 Skrevet 6. mars 2009 Chapati er enkelt å lage (men det tar litt tid). 250 g smmalt hvete fin 1/2 ts sal ca. 1,5 dl veldig varmt vann litt smeltet ghee Bland mel og salt, tilsett så mye vann at du får en deig som ikke er altfor hard. Kna i ti minutter, deigen skal ikke være klissete. La deigen hvile under plast i en times tid. Deigen deles i i 12-14 deler og kjevles tynt ut. Stek chapatiene i en stekepanne en stund på hver side, til de får brune flekker. De fertige chapatiene pensles med litt ghee. Pakk dem inn i aluminiumsfolie etterhvert som du steker dem, slik at de holder seg varme og ikke blir for tørre.
Brunhilde Skrevet 6. mars 2009 #5 Skrevet 6. mars 2009 Nanbrød er veldig lett og lage, gode pleier de også å bli. Jeg tror jeg søkte etter oppskrift på KG og brukte en jeg fant her.
Aurela Skrevet 6. mars 2009 #6 Skrevet 6. mars 2009 Hvis du ikke har noe i mot å kjøoe ferdig får man jo nanbrød på butikken som bare skal varmes i ovnen i noen minutter. De blir ganske gode.. Men du ville kanskje lage dem selv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå