Gå til innhold

Tap av hukommelse og mental energi

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Det siste halve året har jeg mistet mere og mere av min mentale (intelektuelle) energi og hukommelsen og konsentrasjonen er blitt mye, mye dårligere. Jeg føler meg også litt tappet for sexdrift. Jeg synes dette er veldig rart, spesielt siden jeg samtidig føler jeg egentlig at jeg har mere fysisk og psykisk overskudd en før. Det er på en måte bare den typen mental energi knyttet til intelekt, konsentrasjon og hukommelse som er borte. Ellers er jeg mere happy og føler meg lettere og bedre enn på lenge. Jeg trener også mere og spiser mye bedre enn før. Er det noen som har noen ide om hva i all verden dette kan være? Jeg er bare tredve år så dette er helt unaturlig. Jeg har en snikende følelse av at det er en sammenheng mellom tapet av seksuell vitalitet og tapet av mental vitalitet, men vet ikke om det er sånn det fungerer. Tapet av hukommelse og mental energi er uanset alt, alt for høyt for alderen.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg lurer og... Dytter denne fram igjen...

Skrevet

Da bør du vel kanskje komme deg til en lege og få en utredning?

Gjest Gjest
Skrevet

Høres ut som du mangler et eller annet, jern, vitaminer eller noe. Hvis det ikke har stressrelaterte årsaker. Jeg synes du bør komme deg til lege og sjekke hva du evt mangler, og få utredet hvorfor i tilfelle.

Gjest Gjest
Skrevet

Har hørt at B-vitaminmangel kan gi liknende symptomer,som om hodet og kroppen ikke "henger sammen"..ta en tur til legen å få sjekket om du mangler noe.

Gjest pilda
Skrevet

Hvordan gikk det med deg?

Ble nysgjerrig på denne jeg.. Kjenner meg litt igjen i det du beskriver

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg la om kosthold og trente mye. Følte meg veldig fresh og fin siden jeg gikk ned i vekt og så bedre ut. Men litt etter litt ble det vanskeligere å konsentrer seg. Hodet var ikke "med". Jeg hadde utviklet spiseforstyrrelse uten at jeg visste det. Kroppen fikk ikke nok næring. Det gikk bra en stund, men etter en for lang periode uten nok mat (og kanskje for lite karbo og fett) fungerte jeg dårligere og dårligere. Vet ikke om det kan være problemet ditt, men ville bare komme med det som et innspill.

Gjest Gjest_Becky_*
Skrevet

Du høres utbrent ut. Kjenner meg godt igjen i noen av symptomene du beskriver. Det som hjelper meg er å gå til en psykomotorisk fysioterapeut. Hvis du ikke har kroppslige symtomer er kanskje ikke det det rette for deg. Hva med å gå til en coatch eller psykolog?

Gjest Gjest
Skrevet

Foerste som slo meg var Candida. Jeg har selv erfart aa bli saann som deg under et Candida-angrep og legger man om kostholdet saa kan man faktisk bi verre, fordi Candidaen doer. Det maa bli verre foer det blir bedre altsaa.

Jeg anbefaler boken "Beat Candida Cookbook" av Erica White, her er det mye informasjon og gode oppskrifter.

Gjest Illiya
Skrevet

Har du hatt/har kroniske smerter?

Langvarige smerter virker ofte inn på kroppen på denne måten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...