Gjest farge Skrevet 5. mars 2009 #21 Del Skrevet 5. mars 2009 ja har du prøvd? hvor holdes de kursene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cognizance Skrevet 5. mars 2009 #22 Del Skrevet 5. mars 2009 Hva gjør at noen har det såkalte draget på det motsatte kjønn?? Jeg er en jente som ikke har noen som helst problemer med å få folk til å like meg, ganske populær faktisk, men kun på vennskapelig nivå! Mange gutter som liker meg og som jeg finner tonen med; men hvorfor stopper det alltid der?! Hadde du vært gutt ville svaret vært at du undertrykker seksualiteten din, og løsninga ville vært at du starter å vise jentene at du vil ligge med de. Kroppskontakt er da bra, for eksempel. Jeg sliter med dette. I det siste har jeg lurt på om det kan hjelpe meg å tenke at det alle jenter egentlig vil, er å ligge med meg, og opptre i forhold til dem som om det er sant. At jeg gjennom å forutsette en seksuell interesse lettere kan vise min egen, på en måte. Veldig vanskelig å konkretisere hva flørting handler om synes jeg, og beskrive hva som skal til for å begynne å flørte for de av oss som ikke behersker det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vic Skrevet 5. mars 2009 #23 Del Skrevet 5. mars 2009 Det er da ingen jenter som havner i vennefella?! Hehe.. Jeg går alltid inn med innstillingen om at alle gutter vil ha sex med meg, og det viser seg som oftest å stemme. Kanskje nettopp fordi jeg har den innstillingen, som Cognizance er inne på. Det er vanskelig å si konkret hva som skal til for å ha draget og flørte, for meg tror jeg det bare ligger naturlig. Men ha øyenkontakt, smil, ta på han, vis interesse! Som sagt er innstillingen min med Chris Rocks ord "every guy you've met since you were 13 has been trying to fuck you", ergo så er det bare å være åpen og interessert så får du napp. Evt kan du bare være helt direkte, det er ikke lovfestet at gutten må komme med alle de innlysende sjekkereplikkene og spør om nummeret eller en date. Kanskje du er for tilbakeholdende, kanskje de som bare har blitt kompiser egentlig ville noe mer men føler at de havnet i vennefella - akkurat som deg? Jeg har vanskelig for å tro at alle mennene du har hatt god kjemi med har hatt null interesse for noe mer med deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym TS Skrevet 6. mars 2009 #24 Del Skrevet 6. mars 2009 Det er da ingen jenter som havner i vennefella?! Hehe.. Jeg går alltid inn med innstillingen om at alle gutter vil ha sex med meg, og det viser seg som oftest å stemme. Kanskje nettopp fordi jeg har den innstillingen, som Cognizance er inne på. Det er vanskelig å si konkret hva som skal til for å ha draget og flørte, for meg tror jeg det bare ligger naturlig. Men ha øyenkontakt, smil, ta på han, vis interesse! Som sagt er innstillingen min med Chris Rocks ord "every guy you've met since you were 13 has been trying to fuck you", ergo så er det bare å være åpen og interessert så får du napp. Evt kan du bare være helt direkte, det er ikke lovfestet at gutten må komme med alle de innlysende sjekkereplikkene og spør om nummeret eller en date. Kanskje du er for tilbakeholdende, kanskje de som bare har blitt kompiser egentlig ville noe mer men føler at de havnet i vennefella - akkurat som deg? Jeg har vanskelig for å tro at alle mennene du har hatt god kjemi med har hatt null interesse for noe mer med deg Ah, to bra svar her nå! Uten å skulle begynne å høres flåsete ut nå, så har jeg faktisk vanskelig for å tro det samme selv, at ingen av de har hatt interesse for noe mer; sååå det kan faktisk godt hende at dere er inne på noe veldig vesentlig her; i forhold til at jeg ikke har noe..ehm kan man kalle det seksuell selvtillitt og derfor er det mye lettere/tryggere for meg å holde meg i kompislandskapet - og det kan godt hende at det er en holdning som lyser mer utad enn jeg faktisk er klar over selv. For som sagt; null stress å få kontakt med de, men det stopper ofte der. Det var jo litt det jeg var inne på i første innlegget også; kan det rett og slett være det at jeg ikke viser interesse på riktig måte... For jeg føler jo at jeg viser interesse i stoor grad; men som regel er det jo interesse i form av litt mer vennskapelig art - noe jeg forsåvidt ville tolket som interesse uansett siden jeg faktisk gidder å ta kontakt med de osv, og så hadde jeg håpet at han - som også gjør det ofte på samme måte til meg kunne dratt det videre. men det er vel kanskje der problemet liggger - for oss begge i en sånn situasjon. Vanskelig for å vise seksuell interesse, og når en part ikke gjør det så er det jo så klart vanskelig å vise det tilbake osv. Ond sirkel:P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2009 #25 Del Skrevet 6. mars 2009 ja har du prøvd? hvor holdes de kursene? Ja jeg har prøvd coachingen deres gjennom skype. Kursene er i san francisco så skype/telefon er eneste alternativ, men det funket kjempebra for meg. Du kan uansett lese masse bra på siden om flørting og være sosial etc. De har mye for menn, ganske mye for kvinner og mye som passer for begge kjønn. Les artikler og hør på podcastene deres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2009 #26 Del Skrevet 6. mars 2009 Ikke ta det så seriøst, begynn å flørte litt uten å legge noe mer i det. En liten samtale her og der, et smil, et vink, "vis fram" attributtene dine (som hår, pupper, rumpe osv.). Når du har øvd deg på å flørte går det lettere og letter også å flørte med de du liker, som i begynnelsen virker veldig vanskelig. Jeg opplevde at ingen gutter likte meg før, nå opplever jeg at mange gutter liker meg, også de som er veldig attraktive på mange måter. Fordi jeg har blitt mer åpen og flørtete. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seth Skrevet 6. mars 2009 #27 Del Skrevet 6. mars 2009 Korthuset på Vgblogg har skrevet om dette emnet. Teksten er hovedsaklig beregnet for menn, men kvinner kan også ta nytte av det. Du finner innlegget her: http://korthuset.vgb.no/?p=409795 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2009 #28 Del Skrevet 6. mars 2009 Jeg er jo ikke så flink til å "prøve meg" på gutta heller, liker å bare prøve å opprettholde den gode vennskapelige tonen. Men har jo ikke selvtillitt nok til å dra det lenger, - er det faktisk der problemet ligger? Eller hva?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym TS Skrevet 6. mars 2009 #29 Del Skrevet 6. mars 2009 Jeg er jo ikke så flink til å "prøve meg" på gutta heller, liker å bare prøve å opprettholde den gode vennskapelige tonen. Men har jo ikke selvtillitt nok til å dra det lenger, - er det faktisk der problemet ligger? Eller hva?! Kan hende eg tar helt feil her men, for meg kan det se ut som du venter på en bekreftelse kanskje før du tør å "dra det lenger" ... Gi en stor faen i bekreftelsen og hopp ut i d xD. gi små hint om interesse (ikke obvious hints) og kos deg med flørtingen .. Heldigivs for dere så er gutter litt enklere i tankegangen selv om det av og til ikkje virker sån... Hehe du har nok veldig rett. Men folk sier jo overalt hele tiden at "det er ikke til å ta feil av om en gutt er interessert, da ringer og maser han hele tiden" - i mitt hode er det ikke så enkelt, men hvis dette stemmer så er det jo ikke rart jeg venter på en bekreftelse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2009 #30 Del Skrevet 6. mars 2009 Hehe du har nok veldig rett. Men folk sier jo overalt hele tiden at "det er ikke til å ta feil av om en gutt er interessert, da ringer og maser han hele tiden" - i mitt hode er det ikke så enkelt, men hvis dette stemmer så er det jo ikke rart jeg venter på en bekreftelse? For d første... må gutten være interresert i deg i utgangspunktet? du kan jo få han til å bli interresert i deg Når det kommer til det du sa om at "det ikke er til å ta feil av om en gutt et interresert, da ringer og maser han hele tiden"... er dette av mine og venners erfaringer en gutt som ikke ender opp med dama han liker fordi han er for frampå og direkte.. den der vil kanskje funke om gutten faktisk vet at jenta er interresert, hvis jenta i utgangspunktet ikke er interresert så er d å grave sin egen grav xD Når du da ikke hinter til at du er interresert i guttene du snakker med så er jo d logisk å tenke at de ikke vil gå den veien De fleste jenter syntes det er mer spennende med en gutt som er litt mystisk og som ikke er så lett å sjønne seg på.. det er mye mer pirrende enn en gutt som er like åpen som en bok. Så med ditt utgangspunkt om at en gutt må "jakte" deg ned xD for at han skal være interresert er vel det ikke så rart at du venter på bekreftelser ... no mener no eg at d utgangspunktet er helt feil xD en gutt må ikkje ringe/mase hele tiden for å være interresert. (igjen kan hende dette er helt feil, men det er mine erfaringer) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 8. mars 2009 #31 Del Skrevet 8. mars 2009 " ......slo hun fast med den største selvfølgelighet. Idealkvinnen er søt og jordnær. Man kan ikke være søt og jordnær hvis man har urealistisk høye tanker om seg selv. Ergo er du ikke en idealkvinne før du jekker deg betraktelig ned. Dessuten er ikke jenter "kule", å være kul er en maskulin egenskap. Jenter skal være blide, søte og flinke, ikke kule og tøffe." Saksa følgene fra en annen tråd om en jente som sliter med å få seg kjæreste til tross for at hun er "kul". Kan svaret ligge her? Jeg vil veldig påstå at jeg er en jordnær person og er egentlig ganske sjenert og ikke en utprega tøff og utadvendt på den måten i begynnelsen, MEEEN jeg har det med å få merkelapper som morsom og kul, noe jeg setter stor pris på da det er gode egenskaper i mine øyne og kan fint forenes med søthet og jordnærhet. Skal liksom jenter være sånne søte dukker som sitter i hjørnet og syr og passer på gutta og gir dem øl, og ikke en morsom, livlig og søt normal jente det går an å være venn med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2009 #32 Del Skrevet 8. mars 2009 " ......slo hun fast med den største selvfølgelighet. Idealkvinnen er søt og jordnær. Man kan ikke være søt og jordnær hvis man har urealistisk høye tanker om seg selv. Ergo er du ikke en idealkvinne før du jekker deg betraktelig ned. Dessuten er ikke jenter "kule", å være kul er en maskulin egenskap. Jenter skal være blide, søte og flinke, ikke kule og tøffe." Saksa følgene fra en annen tråd om en jente som sliter med å få seg kjæreste til tross for at hun er "kul". Kan svaret ligge her? Jeg vil veldig påstå at jeg er en jordnær person og er egentlig ganske sjenert og ikke en utprega tøff og utadvendt på den måten i begynnelsen, MEEEN jeg har det med å få merkelapper som morsom og kul, noe jeg setter stor pris på da det er gode egenskaper i mine øyne og kan fint forenes med søthet og jordnærhet. Skal liksom jenter være sånne søte dukker som sitter i hjørnet og syr og passer på gutta og gir dem øl, og ikke en morsom, livlig og søt normal jente det går an å være venn med? Noen menn har kanskje de holdningene, men er det en fyr du vil være sammen med da? Dette er en klisjé, men sant: du må jo være deg selv og ende opp med en partner som liker deg for den du er! Selv er jeg "kul og tøff", til tross for at jeg er ytterst feminin i utseende så har jeg kanskje litt maskuline trekk når det gjelder personlighet, væremåte og interesser. Liker ikke å bruke den utdaterte feminin/maskulin-dikotomien, men.. generelt går jeg altså bedre sammen med gutta sånn kompismessig. Har få jentevenner. Likevel har jeg veldig draget, faktisk mye mer enn de typisk feminine jentene. En mann blir jo forelsket på tre sekunder hvis du viser deg å like whisky, playstation, Mastodon og the Wire i stedet for rusbrus, James Blunt og Sex and the City (bare teite eksempler, men du ser poenget?). At jeg banner, røyker hasj og er ytterst frigjort og selvstendig er kanskje turnoff for noen, men en total turn on for desto flere! Har sett tendenser til menn som vil ha den "lille søte jente-jenten", men for de fleste (som jeg går etter i det minste) så er du Drømmedama om du har den sjeldne kombinasjonen av å være vakker, kul og morsom. Mine kompiser er ofte frustrerte fordi de blir betatt av søte jenter, men mister interessen etter å ha snakket med dem fordi de ikke er kule. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2009 #33 Del Skrevet 8. mars 2009 Noen menn har kanskje de holdningene, men er det en fyr du vil være sammen med da? Dette er en klisjé, men sant: du må jo være deg selv og ende opp med en partner som liker deg for den du er! Selv er jeg "kul og tøff", til tross for at jeg er ytterst feminin i utseende så har jeg kanskje litt maskuline trekk når det gjelder personlighet, væremåte og interesser. Liker ikke å bruke den utdaterte feminin/maskulin-dikotomien, men.. generelt går jeg altså bedre sammen med gutta sånn kompismessig. Har få jentevenner. Likevel har jeg veldig draget, faktisk mye mer enn de typisk feminine jentene. En mann blir jo forelsket på tre sekunder hvis du viser deg å like whisky, playstation, Mastodon og the Wire i stedet for rusbrus, James Blunt og Sex and the City (bare teite eksempler, men du ser poenget?). At jeg banner, røyker hasj og er ytterst frigjort og selvstendig er kanskje turnoff for noen, men en total turn on for desto flere! Har sett tendenser til menn som vil ha den "lille søte jente-jenten", men for de fleste (som jeg går etter i det minste) så er du Drømmedama om du har den sjeldne kombinasjonen av å være vakker, kul og morsom. Mine kompiser er ofte frustrerte fordi de blir betatt av søte jenter, men mister interessen etter å ha snakket med dem fordi de ikke er kule. Jeg kunne ikke vært mer enig!! Og jeg er jo jente selv, så derfor blir jeg bare litt frustrert når jeg får oppfatningen av at det er motsatt. Det er vel der essensen i det første innlegget ligger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2009 #34 Del Skrevet 8. mars 2009 " ......slo hun fast med den største selvfølgelighet. Idealkvinnen er søt og jordnær. Man kan ikke være søt og jordnær hvis man har urealistisk høye tanker om seg selv. Ergo er du ikke en idealkvinne før du jekker deg betraktelig ned. Dessuten er ikke jenter "kule", å være kul er en maskulin egenskap. Jenter skal være blide, søte og flinke, ikke kule og tøffe." Saksa følgene fra en annen tråd om en jente som sliter med å få seg kjæreste til tross for at hun er "kul". Kan svaret ligge her? Jeg vil veldig påstå at jeg er en jordnær person og er egentlig ganske sjenert og ikke en utprega tøff og utadvendt på den måten i begynnelsen, MEEEN jeg har det med å få merkelapper som morsom og kul, noe jeg setter stor pris på da det er gode egenskaper i mine øyne og kan fint forenes med søthet og jordnærhet. Skal liksom jenter være sånne søte dukker som sitter i hjørnet og syr og passer på gutta og gir dem øl, og ikke en morsom, livlig og søt normal jente det går an å være venn med? Jeg liker de kule og morsomme jentene bedre enn de søte- Hilsen gitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2009 #35 Del Skrevet 17. mars 2009 Jeg skulle gjerne havnet i vennefella!..hvordan gjør du dette da?..er det noen websider som kan lære oss hvordan ha menn som kompiser? Er skikkelig lei av kåte mannfolk...blir hele tiden satt i posisjon som avviser...vil gjerne ha samtaler..uten at det hele tia skinner igjennom eller kommer sexuelle hint eller følelser...som så blir til sårede egoer..: ( Lei av slike spill... Uten å skinne av seg alt håret eller kle seg i burka da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 29. mars 2009 #36 Del Skrevet 29. mars 2009 Jeg skulle gjerne havnet i vennefella!..hvordan gjør du dette da?..er det noen websider som kan lære oss hvordan ha menn som kompiser? Er skikkelig lei av kåte mannfolk...blir hele tiden satt i posisjon som avviser...vil gjerne ha samtaler..uten at det hele tia skinner igjennom eller kommer sexuelle hint eller følelser...som så blir til sårede egoer..: ( Lei av slike spill... Uten å skinne av seg alt håret eller kle seg i burka da... Hehe jeg vet ikke! Hadde jeg visst det hadde jeg prøvd å unngå det Men jeg må få si at jeg kanskje ikke havner i vennefella sånn sett, fordi de kompisene mine som jeg har likt har jeg enten klina og rota mye med og en av dem har jeg hatt sex med, - MEN det ender alltid med at det er jeg som får følelser og de vil ikke ha meg som noe mer enn en venn. Så jeg lurer på hvordan man kan få draget på den måten at de blir FORELSKA! Å få en mann til sengs er kanskje ikke så vanskelig i seg selv, - men noe mer enn det er det jeg er ute etter ofte da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå