Gjest Gjest_Therese_* Skrevet 5. mars 2009 #1 Skrevet 5. mars 2009 Jeg er 29 år og har akkurat fått diagnosen etter mange år med diffuse problemer som ingen har funnet ut av. En lettelse kanskje, men også en kjip følelse og se det på papiret. Nå skal jeg prøve ritalin, og jeg er skikkelig spent. En ting som bekymrer meg er at jeg har en baby. og jeg har lest at det er 60% sjanse for at han arver dette. I tillegg er han født 2 mnd for tidlig og det øker vel sjansen? HUFF:( er det mye bivirkninger med ritalin eller?
Vodecka Skrevet 5. mars 2009 #2 Skrevet 5. mars 2009 Jeg har ei søster med ADHD som prøvde ritalin. Alle rundt henne merket at hun ble mer sur, amper og vi måtte gå litt på tå rundt ho... Etterhvert kom det fram til at ho heller ville prøve uten ritalin til daglig og heller ta det når ho måtte konsentrere seg. Men det kan jo også komme av feilmedisinering og ikke av selvve ritalinen! Ho har en sønn som holder på med utredning for ADHD, så er nok arvelig, ja.
lulle Skrevet 5. mars 2009 #3 Skrevet 5. mars 2009 Det order nok arvelig ja... fortidlig fødte er også mer utsatt. Ikke ta sorgene på forskudd. Fordelen om han har arvet det, er at han kan komme tidlig i gang med behandling:-). Mange flotte kreative folk med ADHD.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå