Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2002 #1 Skrevet 17. april 2002 Jeg lurer på om man legger på seg av p-sprøyte hvis man gjør det av p-piller? Har sluttet med p-piller pga at jeg la på meg en del av de.. Er p-sprøyte bedre da?
Gjest Pus Skrevet 17. april 2002 #2 Skrevet 17. april 2002 De jeg kjenner som har prøvd p-sprøyte har fått større bi-virkninger enn ved p-piller. Jeg vil ikke anbefale det.12
ElleVille Skrevet 17. april 2002 #3 Skrevet 17. april 2002 Pus, hvilke bivirkninger er det snakk om?12
Gjest Pus Skrevet 17. april 2002 #4 Skrevet 17. april 2002 Hei Amanda! Uregelmessige blødninger, vekt økninger, gjør det vanskeligere å bli gravid når en slutter med sprøyten, tar lengre tid. Når en tar sprøyte så får vi en større dose på en gang enn ved piller som taes hver dag. Bivirkningene blir ofte sterkere enn ved pillen, og den skal jo vare i 3mnd. Jeg har hørt at leger gjerne ikke anbefaler sprøyten. Ved å gå på sprøyten så skal en jo egentlig ikke få mensen. Håper du ble litt klokere12
ElleVille Skrevet 17. april 2002 #5 Skrevet 17. april 2002 Uregelmessige blødninger er jo ikke mye gøy, men høres ut som om Milla ikke har noen problemer med dette, så det varierer sikkert fra person til person. Men angående vektøkninger - dette har jeg aldri skjønt - hva gjør at man legger på seg av dette? Det er ikke bare matlysten som øker, da? I tilfelle så er det jo ikke lengre noe problem.12
Gjest Pus Skrevet 17. april 2002 #6 Skrevet 17. april 2002 Det med vektøkning har jo med hormoner og sånt. Det er nå ganske vanlig at en legger litt på seg ved å bruke p-piller, men det jeg har hørt er at p-sprøyten ofte har litt kraftigere bivirkninger enn p-piller. Jeg kjenner tre stk. som har prøvd p-sprøyte og alle tre hadde ikke noe problemmer med p-piller, men alle sier at de ikke anbefaler p-sprøyter til noen og de har alle sluttet med den. De begynte alle med sprøyten for å slippe menstruasjon. Jeg har aldri opplevd økt matlyst når jeg bruker p-piller og heller aldri hørt om det. _________________ Pusekatten 1212[ Dette Innlegg er endret av: Pus den 2002-04-17 14:37 ]
ElleVille Skrevet 17. april 2002 #7 Skrevet 17. april 2002 Og det var mest pga uregelmessige blødninger de sluttet? Vektøkning er ikke noe stort problem, det er jo bare å trene dobbelt. Beklager at jeg må ha inn dette med spiseskje, men er interessert i erfaringer, og ikke bare hva legen tror og mener.12
smil Skrevet 17. april 2002 #8 Skrevet 17. april 2002 Jeg har ikke opplevd vektøkning som følge av p-sprøyten. Grunnen til at jeg vil slutte med den, er at det er vanskelig å bli gravid etter å ha gått på den (for noen kan det ta flere år) Har hørt om leger som bare gir den til kvinner som "har fått de barna de skal ha". Det har ikke jeg. Derfor slutter jeg nå. Skal prøve yasmin p-pille, tenkte jeg. Smil
Gjest gjest 0 Skrevet 17. april 2002 #9 Skrevet 17. april 2002 Inne på bryllup er det flere diskusjoner om forskjellige p-piller, søk der hvis du lurer på noe! Jeg har det aldri prøvd p-sprøyte men som jeg skrev i et annet innlegg får man jo ikke "beviset" om at man ikke er gravid når menstruasjonen kommer. Har hørt at flere har oppdaget svangerskapet alt for sent.. Jeg går på Yasmin og er knallfornøyd! ingen bivirkninger overhodet (hvis ikke litt vekttap er en bivirkning da)! 12
Gjest Pus Skrevet 17. april 2002 #10 Skrevet 17. april 2002 Hun ene sluttet pga. daglige blødninger, ganske tøffe blødninger... Nr.to sluttet pga, bivirkninger som vekt økning på rundt 5-6 kilo, og hun trener aktivt og spiser sundt. Hun har ennå ikke fått tilbake mensen og det er snart 6 mnd siden hun sluttet.. Nr. tre følte seg i merkelig humør, tendenser til PMS. og vekt økning på rundt 3kg. 12
Gjest Linn Skrevet 17. april 2002 #11 Skrevet 17. april 2002 Jeg bruker p-sprøyte og har brukt det i 6 mnd nå. Jeg merker ikke noe spes til bivirkninger eller noe sånt. Foreløpig så har jeg mensen når jeg skal. Tror jeg da. Holder IKKE orden på det der. Bivirkningene er det mange av. Men for å finne ut om noen av disse får noen stor innvirkning på deg må du jo bare prøve. Over en tid. Ikke bare en sprøyte og ferdig med det. Bivirkningene kan avta etter litt. Syntes du skal finne ut hva som er best for deg. Det virker så forskjellig på folk at det er vanskelig å si.
ElleVille Skrevet 17. april 2002 #12 Skrevet 17. april 2002 OK, takk skal dere ha. Tenker jeg skal gjøre et forsøk - å slippe mensen har jeg ganske stort behov for, faktisk. Enten går det greit eller ikke, det er jo bare å slutte. Angående det å oppdage graviditet for sent, så er ikke det noe spesielt stort problem for meg, siden jeg ikke kommer til å ta abort om jeg blir gravid. Men det er selvsagt vesentlig å vite om for andre. 12
Smiley Skrevet 18. april 2002 #13 Skrevet 18. april 2002 Hei og hå!!! Jeg har gått på p- sprøyten i over ett år, og jeg er kjempefornøyd... Hadde veldig lett for å bli gravid, og syntes det var stress med p- piller. Men det er sant at det kan gå lang tid før du blir gravid etter avsluttet p- sprøyte, men legene sier at det samme gjelder for p- piller... Jeg er iallefall kjempefornøyd. Og jeg har ikke lagt på meg... [ Dette Innlegg er endret av: Smiley den 2002-04-18 15:07 ]1212[ Dette Innlegg er endret av: Smiley den 2002-04-18 15:08 ]
Smiley Skrevet 18. april 2002 #14 Skrevet 18. april 2002 On 2002-04-18 15:04, Smiley wrote: Hei og hå!!! Jeg har gått på p- sprøyten i over ett år, og jeg er kjempefornøyd... Hadde veldig lett for å bli gravid, og syntes det var stress med p- piller. Men det er sant at det kan gå lang tid før du blir gravid etter avsluttet p- sprøyte, men legene sier at det samme gjelder for p- piller... Jeg er iallefall kjempefornøyd. Og jeg har ikke lagt på meg... [ Dette Innlegg er endret av: Smiley den 2002-04-18 15:07 ] [ Dette Innlegg er endret av: Smiley den 2002-04-18 15:08 ] 12
Gjest Anonymous Skrevet 19. april 2002 #15 Skrevet 19. april 2002 Hei Jeg brukte p-sprøyter et års tid, sluttet og gikk over på p-piller når jeg begynte å tenke på barn.. Var veldig fornøyd med å slippe å ha mensen - la på meg litt for hver injeksjon, men brydde meg egenglig ikke så mye om det. Håpet at mensen skulle komme tilbake i "normalt gjenge" på p-piller, men etter et halvår har jeg bare hatt noen få, små blødninger og ikke noen skikkelig mens. Fordelene er mange -forutsatt at du tåler sprøyta. Ulempen for meg er at det kan ta inntil 2 år å bli gravid etter at jeg sluttet.. Det sa ikke legen min noe om da jeg begynte. Må nevne at jeg har ei veninne som ikke tålte spøryta i det hele tatt, hun fikk depresjoner, konstante blødninger og var ikke til å kjenne igjen - måtte bruke pille på "toppen" for å slippe blødningene.. men - jeg anbefaler den hvis du ikke tenker på barn i løpet av 2-3 år.
smil Skrevet 25. april 2002 #16 Skrevet 25. april 2002 Hei! Legen jeg var hos denne uka, sa at det var vanlig at det tok 6-12 mnd, før syklusen ble normal igjen etter p-sprøyten. Men for noen kan det selvsagt ta lengre tid. Forøvrig er jeg kjempefornøyd med sprøyta. Slipper å huske pillen hver dag + at jeg ikke har hatt mensen siden jeg begynte med den. Greit å slippe den. Smil
Gjest Raffna Skrevet 20. februar 2003 #17 Skrevet 20. februar 2003 Jeg har brukt p-sprøyte i 3/4 år og er ganske fornøyd. P-piller er ikke et alternativ for meg, blir kjempedårlig (gråter hele tiden, vanvittig vonde mensen-smerter, kraftige blødninger, lite sex-lyst m. masse mer). Legen min ville ikke sette inn spiral siden jeg ikke har fått barn enda, prøvde minipille og tror vi hadde et lite uhell som fikset seg selv... så da var det ikke så mange alternativer igjen. Jeg har lagt på meg litt (ca. 2 kg), men det kan også være et resultat av at jeg har det kjempebra, trives og liker såklart litt mat og gotteri :blunke: Har ikke regelmessig mens, men litt små-blødninger innimellom, så lite at det ikke står i veien for bading, sex eller hva man har lyst til å gjøre. Det mases mye om tiden etter at man har sluttet med den - hvis man vil bli gravid. Jeg har hørt det samme om folk som går på p-piller. Jeg tror det er individuelt fra person til person. Så jeg får bare håpe på det beste når vi bestemmer oss for å bli en familie... :D
starie Skrevet 20. februar 2003 #18 Skrevet 20. februar 2003 Jeg har brukt p-sprøyten i snart ett år og er kjempefornøyd. Jeg la på meg 3 kilo, men de har forsvunnet igjen. Mensen har jeg ikke i det hele tatt, men jeg må ta sprøyten hver 2,5 måned i stedet for hver tredje ellers får jeg småblødninger. Jeg tar alltid graviditetstest når jeg skal sette ny sprøyte!
Gjest tutti Skrevet 26. februar 2003 #19 Skrevet 26. februar 2003 Jeg har nå brukt p sprøyten i vel 1 mnd. Jeg tok den da jeg hadde mensen(andre dagen). Jeg har nå fått mensen til riktig tid igjen, men den er bå annerledes.kommmer nesten ingen ting..men d er vel en virkning av sprøyta... Jeg er likevel nervøs for å bli gravid, jeg har jo ingen anelse om d siden mensen uteblir av den...ellers er jeg kjempefornøyd!!!Mye bedre en piller ,som du må huske på, og de har en haug av bivirkninger+mens da!
Gjest Tveit Skrevet 31. mai 2012 #20 Skrevet 31. mai 2012 Noen som har sluttet og prøvd å bli gravid ? Eventuelt hvor lenge det gjekk sånn ca ?? Og har dere hatt problem med blødninger etter slutt?? Varte det lenge ?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå