Gå til innhold

Fargevalg til pynt av lokalet

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Har prøvd å lett litt her inne, men det er så mye frem og tilbake fordelt på mange tråder.

Tenkte å lage en tråd angående fargevalg.

Vi har tenkt litt på gull, burgunder og elfenben farger..

Noe slik: Elfenben og gull pynt

i spedd litt dyp røde og kremfargede roser.

og så falt jeg helt pladask for denne kaken: Utrolig vakker bryllupskake

Hva slags farger skal dere ha? Hvor har du hentet inspiriasjonen fra?

En ting som vi har bestemt oss for er å ha mye blomster og levende lys, veldig romantisk :rødme:

Endret av Christal
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Åååh for en fin tråd!

Jeg skal pynte (tror jeg, lenge til bryllupet hehe - ting kan forandre seg!) med limegrønn og hvitt som er mine yndlingsfarger. Henter inspirasjon fra naturen, men også tyll og silke (invitasjoner og takkekort). Er også glad i krystaller og levende lys, så det må bli noe av dette også!

EDIT: Angående blomster har jeg tenkt litt på rosa peoner og grønn hodenellik. De har så fin farge, bortsett fra at jeg ikke er så glad i nelliker... men når jeg tenker meg om kan det bli fint med hvite peoner i stedet.

Forøvrig har denne siden mange fine invitasjoner som kan minne litt om stilen jeg vil ha. Stilen "tyll og natur" (hehe) kan minne litt om denne kanskje: klikk for å se. Enkel og fin.

Veldig fin kake! :gratulerer:

Endret av mingle
Skrevet

Vi hadde grønt, rosa og hvitt.

Eføy, hvit kala og lukterter lå i en lang streng på bordet. Vi var ikke så mange (ca 30 pers), så vi hadde et langbord...Hvite og grønne duker og små flytelys i vannskåler på bordet.

Skrevet
Åååh for en fin tråd!

Jeg skal pynte (tror jeg, lenge til bryllupet hehe - ting kan forandre seg!) med limegrønn og hvitt som er mine yndlingsfarger. Henter inspirasjon fra naturen, men også tyll og silke (invitasjoner og takkekort). Er også glad i krystaller og levende lys, så det må bli noe av dette også!

EDIT: Angående blomster har jeg tenkt litt på rosa peoner og grønn hodenellik. De har så fin farge, bortsett fra at jeg ikke er så glad i nelliker... men når jeg tenker meg om kan det bli fint med hvite peoner i stedet.

Forøvrig har denne siden mange fine invitasjoner som kan minne litt om stilen jeg vil ha. Stilen "tyll og natur" (hehe) kan minne litt om denne kanskje: klikk for å se. Enkel og fin.

Skikkelig vakre invitaasjoner! Takk for et kjempe tips. Akkurat min stil :sjenert:

Peoner syns jeg også er veldig vakkert, men har valgt roser fordi vi bor ikke så langt fra et gartneri som får frem de vakreste roser rimelige slik at vi skal handle inn i bøtter og spann :fnise:

Vi hadde grønt, rosa og hvitt.

Eføy, hvit kala og lukterter lå i en lang streng på bordet. Vi var ikke så mange (ca 30 pers), så vi hadde et langbord...Hvite og grønne duker og små flytelys i vannskåler på bordet.

Eføy er nesten et must syns jeg, har mye av det hjemme også, romantisk til å være grønnplante :fnise:

Skrevet

Vi skal ha lilla, sølv, hvitt tema :D

Kommer til å bli vakkert!

Hovedinnslag av hvitt med lilla på andre plass og små dærter med sølv!

:strix:

Gjest Gjest
Skrevet

Me skal ha turkis, kvitt og sølv.

Har kjøpt blanke vaser som eg skal ha turkise steiner nedi og kvite liljer oppi. Turkise lys og sølv servietter.

Bryllupskaka skal være turkis med ekte kvite roser på :)

Skrevet
Åååh for en fin tråd!

For en fantastisk link med bra inspirasjon:-)

• 3 uker senere...
Skrevet

Fortsatt lenge til bryllupet, men jeg har tenkt litt paa helt hvitt med noen innslag av lysegult og noe sjokoladebrunt.

Blomstene skal vaere helt hvite iallefall, baade dekorasjonen og brudebuketten.

Kaken tenker jeg blir noe ala denne og da med kaketopp med fugler paa.

Eller noe saant eller saant (bare med hvitt der det er blaatt).

Vi oensker en litt laid-back men samtidig elegant soerstats-ish feiring :)

Litt inspirasjon her, her, her, her og her.

Naar jeg tenker over det hadde det kanskje vaert fint med lysegule duker..?

Jaja, jeg har tid ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ombestemmer meg hele tiden, men må snart finne ut av hvilke farger jeg vil gå får siden bryllupet skal stå i juni.

Kansje dere kloke damer kan komme med masse inspirasjon til meg :)

Til nå har jeg tenkt og ha masse te-lys og hvite kubbe-lys, hvite tulipaner i små blanke vaser, og hvite servietter, hvite duker med champagnefarget løper.

Men er redd at kansje dette blir litt fargeløst når alt bare er hvitt, men er ikke så særlig glad i sterke farger og liker ikke rosa.

Min mann sier han ikke vil blande seg borti pyntingen og kommer ikke med så mange forslag, så da ender jeg opp med dette da så lite kreativ som jeg er.

Skrevet
Jeg ombestemmer meg hele tiden, men må snart finne ut av hvilke farger jeg vil gå får siden bryllupet skal stå i juni.

Kansje dere kloke damer kan komme med masse inspirasjon til meg :)

Til nå har jeg tenkt og ha masse te-lys og hvite kubbe-lys, hvite tulipaner i små blanke vaser, og hvite servietter, hvite duker med champagnefarget løper.

Men er redd at kansje dette blir litt fargeløst når alt bare er hvitt, men er ikke så særlig glad i sterke farger og liker ikke rosa.

Min mann sier han ikke vil blande seg borti pyntingen og kommer ikke med så mange forslag, så da ender jeg opp med dette da så lite kreativ som jeg er.

Du kan skape liv og variasjon med forskjellige hvite farger og materialer. Lysestaker og vaser i forskjellige former og utførelser. Slike med "diamanter" lyser godt opp og skaper det lille ekstra (synes jeg da).

Skrevet

Vi skal ha sølv og lyseblått i vårt bryllup. Disse blomstene skal jeg ha i brudebuketten og som pynt på bordet.

Vi skal ha hvite duker, sølvløper, sølvservietter, boller/skåler med sølvsteiner/krystaller e.l. og en klase med hortensia oppi. Lysene (vet ikke om det blir kubbelys eller lysestaker) skal være lyseblå.

Gjest Gjest
Skrevet
Du kan skape liv og variasjon med forskjellige hvite farger og materialer. Lysestaker og vaser i forskjellige former og utførelser. Slike med "diamanter" lyser godt opp og skaper det lille ekstra (synes jeg da).

Ja, god idè :) Blir mer et romantisk preg over det slik du forklarer med vaser og lysestaker i forskellige former og utførelser, uten at jeg trenger og bruke rosa farger her og der for og få det til.

Skrevet

Min mann er veldig bestemt på hva han ønsker seg og hva han ikke vil, eneste problemet er at han og jeg har noe ulik smak, eller er han kanskje uenig bare for å være uenig? :ler:

Trodde ikke mannfolka trengte å gjøre noe annet ennå få på seg finstasen og møte i kirken ..

Tenkte å bake kaken selv, så fikk jeg en vanvittig morsom kommentar, hva med han? Hva om han ville bake kaken selv? ha haha Good luck :ler:

Skrevet

Jeg tenker å pynte opp med sølv og markblomster.

Vil gjerne ha litt farger inn i lokalet, men er heller ikke så glad i sterke farger og rosa, så synes det er vanskelig. Vil ha massevis av blomster isteden da, så må nok stå hele fredagen og ordne blomster. Skal ordne buketter av selvplukkede og blomster fra plantasjen o.l. og få mange venninner til å hjelpe til.

...og kanskje brudgommen? ;)

Skal du bake kaken selv? Marsipankake eller?

Jeg har lyst til å bake selv jeg også, sjokoladekakeish, men den må vel bakes så tett opptil dagen som mulig? Og prøver å begrense gjøremålene dagen før, så jeg ikke sliter meg ut.

Likte veldig godt pynten med ivory gull (hvis jeg bare bytter ut gull med sølv)

Også er det fint med gjennomsiktige glassvaser, lysestaker og pyntestener/diamanter.

Gjest Gjest
Skrevet
Min mann er veldig bestemt på hva han ønsker seg og hva han ikke vil, eneste problemet er at han og jeg har noe ulik smak, eller er han kanskje uenig bare for å være uenig? :ler:

Trodde ikke mannfolka trengte å gjøre noe annet ennå få på seg finstasen og møte i kirken ..

Tenkte å bake kaken selv, så fikk jeg en vanvittig morsom kommentar, hva med han? Hva om han ville bake kaken selv? ha haha Good luck :ler:

Hehe, synes mannen din virker søt jeg :)

Skrevet

jeg skal ha alt i hvitt og solv :) med innslag av krystall/glass

blir bittelitt gront oxo i brudebuketten.

har ikke bestemt meg hundre prosent hvordan bordkort og bordpynt skal vaere enda... men det blir iallfall de fargene :)

Gjest Gjest
Skrevet

Hmmm... nå ble jeg litt i tvil. Er det slik at man bør ha samme farge i bord-dekorasjoner og pynt som i brudebuketten?

Ser nå at resteuranten vi skal bruke har hvite stoltrekk som er kantet med middelhavsblå bånd, og bruker tilsvarende underduker.

Og buketten jeg ønsker meg består primært av dyprøde roser. Da blir det vel litt for grellt med rosedekorasjoner?

Hvilke farger er fint til en slik blåfarge? Kan jeg bruke hvitt? Men tror kanskje det blir litt kjedelig mot hvite duker. Noen kreative som har forslag?

Skrevet

Jeg skal ha hvitt, lilla, sølv/krystall. Mye hvitt blir det, men er inspirert av lyng og lavendel, og kommer til å ha disse som gjennomgangstema. Mye hvite stearinlys i forskjellige krukker av glass. Vurderer også å ha vase med noen mørke grener, samt å henge opp "glasslykter" ute.

Krukkene/muggene/glassene pyntes med noe sølv/krystallaktig.

En side med fanatsisk inspirasjon er bloggen style me pretty

Gjest Lille Eden
Skrevet
Jeg skal ha hvitt, lilla, sølv/krystall. Mye hvitt blir det, men er inspirert av lyng og lavendel, og kommer til å ha disse som gjennomgangstema. Mye hvite stearinlys i forskjellige krukker av glass. Vurderer også å ha vase med noen mørke grener, samt å henge opp "glasslykter" ute.

Krukkene/muggene/glassene pyntes med noe sølv/krystallaktig.

En side med fanatsisk inspirasjon er bloggen style me pretty

Den bloggen var fantastisk!

Noe i denne duren tenker vi å ha det:

http://www.stylemepretty.com/2008/01/16/3414/

Bare litt "mindre" og i sølv istede for gull.. Liker ikke gull..

Skrevet

Har hvitt og rødt som tema, på trykksakene har jeg stanset ut røde hjerter, og dette går igjen på både innvitasjoner, festmeny og kirkeprogram. har lyst til å pynte bordene i disse fargene, hvite duker med noe rødt... vurderer å ha glass med vann og perler, og flytende røde roser i, men er ikke helt sikker enda... må vel tråle litt på nettet å se om jeg finner noe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...