Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har tenkt å ha tiara og brudeslør, i tillegg til at jeg har halvlangt hår. Har tenkt å ha halvtoppsatt hår, noe slik som dette: Hår , Hår 2 eller Hår 3

Ser for meg at budesløret skal festet bak, slik at det henger rett ned, hvis noen skjønner hva jeg mener (det skal ikke festes oppå hodet), og at det derfor skal/kan være enkelt å ta av brudesløret etter middagen.

Men så kommer spørsmålet, hvor langt brudeslør vil jeg ha.. jeg har ikke peiling og trenger derfor råd om hva som kan være finest til kjolen og håret jeg skal ha.

Kjolen jeg skal ha er stroppeløs og har slep. Da jeg prøvde kjolen i en brudesalong så fikk jeg prøve med ett langt slør, slik som ca. var like lang som slepet på kjolen, og det likte jeg veldig godt og hadde egentlig bestemt meg for at jeg ville ha ett slikt. Men så har jeg kikket litt og ser jo at det er veldig mye fint.

Hva tror dere er finest ? Trenger noen meninger :)

Langt slør med 1 eller flere lag, perler eller ikke

Halvlangt med 1 eller flere lag, perler eller ikke

Kort med 1 eller flere lag, perler eller ikke

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig liker jeg slør som ikke er så brede. De kan gjerne ha flere lag (selv om jeg helst liker kun ett) så lenge det ikke dekker hele hodet og ryggen min. Ser for meg at dette er veldig 80-90 talls så jeg vet ikke hvor utbredt dette er lenger.

Dersom du vil ha et langt slør, må du sikkert også feste det veldig godt. Jeg er ingen frisør og har egentlig ikke peiling på dette, men jeg ser for meg at det kan bli veldig tungt og at det da blir vanskelig å feste dersom du skal ha løst hår. (Rett meg her dersom jeg tar feil!) Det vil da selvfølgelig bli vanskeligere å få det av uten å ødelegge sveisen - ser jeg for meg.

Jeg synes også det er kjempefint med perler eller krystaller på sløret, men dette er jo bare min personlige mening da. :sjenert:

Håper du får et svar som er litt mer opplyste enn mitt. :fnise:

Skrevet

Jeg er i samme situasjon selv, funderer og tenker på hvilket slør jeg skal ha.

Håret kommer til å være slik som de bildene du viste, halvoppsett.

Tror selv jeg heller mot et langt slør, 1 lag og med krystaller, litt bling bling er bare kjekt. :rødme:

Skrevet
Personlig liker jeg slør som ikke er så brede. De kan gjerne ha flere lag (selv om jeg helst liker kun ett) så lenge det ikke dekker hele hodet og ryggen min. Ser for meg at dette er veldig 80-90 talls så jeg vet ikke hvor utbredt dette er lenger.

Dersom du vil ha et langt slør, må du sikkert også feste det veldig godt. Jeg er ingen frisør og har egentlig ikke peiling på dette, men jeg ser for meg at det kan bli veldig tungt og at det da blir vanskelig å feste dersom du skal ha løst hår. (Rett meg her dersom jeg tar feil!) Det vil da selvfølgelig bli vanskeligere å få det av uten å ødelegge sveisen - ser jeg for meg.

Jeg synes også det er kjempefint med perler eller krystaller på sløret, men dette er jo bare min personlige mening da. :sjenert:

Håper du får et svar som er litt mer opplyste enn mitt. :fnise:

Takk for svar :) Det er det jeg også tenker på, om det blir litt for vanskelig å ha det håret jeg vil ha i tillegg til slør...Men så vil jeg så gjerne ha slør fordi det er så fint (syns jeg da..hehe) Skal ikke være lett dette her...

Skrevet
Takk for svar :) Det er det jeg også tenker på, om det blir litt for vanskelig å ha det håret jeg vil ha i tillegg til slør...Men så vil jeg så gjerne ha slør fordi det er så fint (syns jeg da..hehe) Skal ikke være lett dette her...

Huff, nei, det er aldri lett. :fnise: Jeg skal ha helt løst hår jeg, så da blir det nok et lite slør på meg for slør synes jeg at jeg bør ha. :Nikke:

Skrevet
Jeg er i samme situasjon selv, funderer og tenker på hvilket slør jeg skal ha.

Håret kommer til å være slik som de bildene du viste, halvoppsett.

Tror selv jeg heller mot et langt slør, 1 lag og med krystaller, litt bling bling er bare kjekt. :rødme:

De slørene som jeg har sett på og aller helst vil ha, er noe slikt som dette:

Slør 1

Slør 2

Slør 3

Slør 4

Hadde aldri trodd det skulle være så vanskelig å bestemme seg for slike ting :ler:

Skrevet

Jeg leste et eller annet sted at sløret skal gjerne gå kant i kant med slepet, helst 15 cm utenfor. Husker ikke hvor jeg så det dessverre. Jeg har kjøpt slør etter den "regelen" og skal ha hår/tiara som du :) Tror det blir kjempefint. Sløret mitt er håndlaget i Iran og dekker fra bakhodet og over skuldrene, men er såpass tynt at kjolen synes under. Skal feste det slik at det kan taes av etter middagen.

Skrevet

Det siste med krystaller var jo kjempefint! :dåne: Men så er jeg jo litt bling-bling også da. :sjenert:

Skrevet
Jeg leste et eller annet sted at sløret skal gjerne gå kant i kant med slepet, helst 15 cm utenfor. Husker ikke hvor jeg så det dessverre. Jeg har kjøpt slør etter den "regelen" og skal ha hår/tiara som du :) Tror det blir kjempefint. Sløret mitt er håndlaget i Iran og dekker fra bakhodet og over skuldrene, men er såpass tynt at kjolen synes under. Skal feste det slik at det kan taes av etter middagen.

Det tror jeg at jeg også har lest en plass, men så har jeg også sett på bilder at noen har slør som ikke rekker like langt som slepet. Men ser for meg at det er finest når sløret er litt lenger ja :)

Skrevet
De slørene som jeg har sett på og aller helst vil ha, er noe slikt som dette:

Slør 4

Hadde aldri trodd det skulle være så vanskelig å bestemme seg for slike ting :ler:

Det er grusomt vanskelig .. og jeg er slik med alt .. kjolen, skoene, sløret, pynt av lokalet.. alt he he he

Det siste med krystaller var jo kjempefint! :dåne: Men så er jeg jo litt bling-bling også da. :sjenert:

Helt enig! Det nr 4 var helt nydelig :rødme:

Skrevet

Det er akkurat det, er litt redd for at det skal bli litt for mye :unsure:

Skrevet

Det var jo ikke mange krystallene på slør nr 4 .. akkurat nok til at det blir vakkert syns jeg :)

Skrevet

Noen som vet forskjellen på slør 1 og 2 i lenge, de er like lange på bildene, men det står at slør 1 er 120 inches langt og slør 2 er 72 inches langt.

Er det 120 inches på bildet, og at dersom en bestiller den med 72 inches så blir den litt kortere... eller er jeg helt på villspor :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...