Gjest Gjest_line_* Skrevet 4. mars 2009 #1 Skrevet 4. mars 2009 Jeg har tatt blodprøve og fikk svar fra legen at jeg hadde: B-Hb på 14,5 S-Krinn på 73 Hva betyr dette? Jeg har søkt på nett men finner ikkeno.
Gjest Gjest_line_* Skrevet 4. mars 2009 #2 Skrevet 4. mars 2009 Jeg har tatt blodprøve og fikk svar fra legen at jeg hadde: B-Hb på 14,5 S-Krinn på 73 Hva betyr dette? Jeg har søkt på nett men finner ikkeno. Rettelse over: Det skulle stå S-KRNN over og ikke med en i bokstaven imellom der.
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2009 #3 Skrevet 4. mars 2009 S-KRNN er noe med elektrolytter og B-HB har med blodet å gjøre. Men du hadde vel fått beskjed om det var noe "galt" ?
Miel Skrevet 5. mars 2009 #4 Skrevet 5. mars 2009 B'en og S'en som står først forteller bare hva slags materiale analysen er utført i, henholdsvis blod og serum. Hb = hemoglobin. Referanseområdene er forskjellige for kvinner og menn, men uansett er 14,5 en helt normal verdi. Krnn må være kreatinin (en nyreparameter), den er også helt normal i ditt tilfelle.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå