Gå til innhold

Tips til innredning av soverom


Gjest TS

Anbefalte innlegg

Jeg holder nå på å male soverommet hvitt (visjon). Det blir veldig fint. Men jeg gruer meg til å sette møblene tilbake på samme plass. Og trenger noen tips.

Rommet er ca 10 kvadratmeter stort. Har skyvedørsgarderobe som går helt opp til taken på en kortvegg, og ca 1 meter høye vinduer på motsatt vegg. På den ene langveggen er den en dør, så vi har ikke så mye annet valg enn å plassere sengen (180x200) inntil den andre langveggen. (Jeg ville gjerne hatt den under vinduene, men mannen nekter. Der har vi en ovn, som da måtte blitt flyttet, og det trekker der.)

Vi har rammemadrass. Og to nattbord av denne typen, i sort/hvitt. Vi har sorte firkantede saueskinn under hvert nattbord og ved siden av sengen. Vi har også en liten flatskjerm TV på langveggen med dør. (som jeg egentlig ikke vil sette opp igjen)

Vi har en enkel lysekrone i taket, og den ene døren på skyvedørsgarderoben er speil.

Det kan hende at mye blir bedre bare vi har fått malt veggene, før var det brystpanel med gul strie over. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ingen som kan hjelpe meg litt? Om så bare med tips til gardiner (farge/lengde)... :sjenert:

Har vært på IKEA, jysk, kid x2, princess, maxbo, home & cottage og skeidar uten å finne rette gardiner. Men det er nok fordi jeg ikke vet hva jeg ser etter ;) tenker ganske tette, men er usikker på farge, og lengde. Vinduene er jo ganske korte. Og det er en ovn under dem, så de kan ikke gå helt ned til gulvet. Men jeg tror jeg vil ha noen ultramoderne gardiner. :jepp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen som kan hjelpe meg litt? Om så bare med tips til gardiner (farge/lengde)... :sjenert:

Har vært på IKEA, jysk, kid x2, princess, maxbo, home & cottage og skeidar uten å finne rette gardiner. Men det er nok fordi jeg ikke vet hva jeg ser etter ;) tenker ganske tette, men er usikker på farge, og lengde. Vinduene er jo ganske korte. Og det er en ovn under dem, så de kan ikke gå helt ned til gulvet. Men jeg tror jeg vil ha noen ultramoderne gardiner. :jepp.

kjøpte mine gardiner på Åhlens,de har mye fint. Du kan jo ha liftgardin og evt. florlette gardiner for å myke opp litt ? Hvis du bare vil ha sort og hvitt på soverommet kan du bruke forskjellige tekstiler/struktur/materialer i de fargene.

Eller ha litt "tilbehør" av en annen farge, synes fargen da ikke bør være for kald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også har hatt store problemer med å innrede mitt soverom, det høres ut som vi har helt lik planløsning. En gammel kollega av meg er interiør arkitet/designer, og hun sa til meg at jeg med så lite kvadratmeter skulle prøve å holde det enkelt.

Derfor har jeg gjort som følgende:

Skapet står hvor det står, og senga kan ikke være under vinduet (For det sier også min samboer ;) ) Så den må stå mot den eneste ledige veggen.

Jeg er fotograf, så jeg har tatt noen bilder med "svale" temaer og farger, som henger på veggen over sengen, 3.stk. under disse bildene henger det en lack hylle fra ikea, bare enkel og ren, som jeg har som "nattbord" der er bøkene mine, mobilen etc.

Jeg har fått plass til en komode, på den har jeg en lampe, et bilde og blomster, i det ene hjørnet ved garderobeskapene ved hodet av senga, har jeg også en stor grønn plante, og vinduskarmen er av gammel standard, typ bred og snirklete, den er malt i en mørk farge, som en kontrast til hele rommet, og det meste som er i rommet, som hyllen over sengen, er i tilsvarende samme farge (mørkebrun) I vinduskarmen har jeg enten friske blomster i vase, eller blomst + jeg bruker den som en bokhylle, for å skjerme litt innsyn, enkle og lette gardiner.

Hold det enkelt, da er det enkelt å vaske og rengjøre og igjen sove på rommet. Jo mere krims krams, jo mere rot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...