Gå til innhold

Roma


MaTilda

Anbefalte innlegg

Kjæresten og jeg har bestilt flybilletter til Roma, og vi skal være der i åtte dager. Vi tenkte å bli 4 netter i Roma by, men vi har også lyst til å utforske Sicilia. Er det noen som har vært der som vet avstanden i tid fra Roma til Sicilia? Går det båt eller er det best med tog eller buss?

Alle andre gode forslag (Ikke de typiske turistattraksjonene) tas imot med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er klar over at Sicilia er en øy, men det går vel kanskje buss/tog på fastlandet likevel? Det jeg lurer på er om det går ferje/båt DIREKTE fra Roma til Sicilia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha sett på siden du sendte meg (takk:) ser jeg at det går ferje fra Roma til Sicilia. Det tar 12 timer. Er det en annen måte å komme seg dit som tar kortere tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida

Det går helt utmerket å ta tog til Sicilia, det rulles fint om bord på fergen. Roma-Palermo tar ca 12 timer, kortere hvis du skal til en by nærmere fergeleiet.

Trenitalia:

http://www.trenitalia.com/cms/v/index.jsp?...00080a3e90aRCRD

På Trenitalia sine sider kan du bestille og betale billetter, få deg plassbilletter eller sovevogn. Jeg har gjort det og det funker knirkefritt.

Det går sikkert buss også, søk litt på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...