Gjest Gjest_Anna_* Skrevet 4. mars 2009 #1 Skrevet 4. mars 2009 "stebarnet" mitt (liker ikke det ordet) som er hos annenhver helg ++ (bor 3 timers kjøting unna) har bursdag. Dagen skal feires hjemme hos moren og hennes og hennes nye samboers famlie . pappaen (min samboer) drar i bursdagen (men ingen andre i hans familie har anledning). Jeg føler egentlig ikke jeg er invitert av moren, vet ikke akkurat hva som er sagt mellom dem, men pappen bare regnet med jeg ikke hadde lyst pga lang reise etc.......men bør ikke jeg egentlig være der? Hva er vanlig? Har ellers bare møtt moren til barnet et par ganger, og aldri stefaen (ganske nytt fohold). Elles har vi jo sikkert en liten markering av bursdagen neste gang hun kommer hit...
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2009 #2 Skrevet 4. mars 2009 Kan du ikke spørre mannen din om du er invitert? Hvis du er invitert får det bli opp til deg om du vil dra så langt. Hvis du ikke er invitert er det vel like greit å bli hjemme og ikke lage noen sak ut av det? Det viktigste er jo at barnet får en fin bursdag.
Gjest Gjest_Anna_* Skrevet 4. mars 2009 #3 Skrevet 4. mars 2009 Han sier jo jeg er invitert når jeg spør om det, men føler det egentlig ikke har vært noe tema mellom dem... Så jeg lurer egentlig på hva som er vanlig hos andre? og tenker at det kanskje er naturlig at jeg er der...(jeg og pappan har vært samboere i snart 3 år) men har egentlig ikke noe i mot å være hjemme, ikke så festlig å sitte der sammen med hannes og nye samboers familie som jeg ikke kjenner....
MonicaØH Skrevet 4. mars 2009 #4 Skrevet 4. mars 2009 (endret) Hvor god venn er du med moren? Avskyr dere hverandre eller er det et helt greit forhold mellom dere? Syns det kommer veldig an på dette jeg.. Endret 4. mars 2009 av MonicaØH
Gjest Gjest_anna_* Skrevet 4. mars 2009 #5 Skrevet 4. mars 2009 Har et helt greit forgold, men bare møtte t par ganger...(skal innrømme at jeg ikke liker henne spesielt, syns f.eks det er merklig hun aldri kan sende med henne orntlige klær når hun skal til oss, bare rusk og rask og ingenting som passer sammen) Men som sagt, helt ok forhold..
Gjest Pet Skrevet 4. mars 2009 #6 Skrevet 4. mars 2009 Jeg hadde ikke dratt hvis jeg ikke var helt sikker på at jeg var invitert av vertskapet.
Gyda Skrevet 4. mars 2009 #7 Skrevet 4. mars 2009 Du kan jo invitere din samboers familie hjem til dere neste gang jenta er hos dere - og arrangere bursdagsfest til henne da. På den måten blir både du og resten av familien også med på å feire henne. Vet det er mange familier som feirer både hos mor og far.
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2009 #8 Skrevet 4. mars 2009 "stebarnet" mitt (liker ikke det ordet) som er hos annenhver helg ++ (bor 3 timers kjøting unna) har bursdag. Dagen skal feires hjemme hos moren og hennes og hennes nye samboers famlie . pappaen (min samboer) drar i bursdagen (men ingen andre i hans familie har anledning). Jeg føler egentlig ikke jeg er invitert av moren, vet ikke akkurat hva som er sagt mellom dem, men pappen bare regnet med jeg ikke hadde lyst pga lang reise etc.......men bør ikke jeg egentlig være der? Hva er vanlig? Har ellers bare møtt moren til barnet et par ganger, og aldri stefaen (ganske nytt fohold). Elles har vi jo sikkert en liten markering av bursdagen neste gang hun kommer hit... han regner med? er det enklest for han å bare regne med? ikke si noe. Gjør deg klar til å bli med. kle på deg.......da får du svar på hva som skjer i hodet på din samboer og hans x
Helen Skrevet 4. mars 2009 #9 Skrevet 4. mars 2009 (endret) Selv om vi har et kjempefint forhold til våre ekser har vi aldri feiret bursdag sammen. Ungene våre feirer bursdag både hos oss og hos den andre part. Ungene synes det er kjempestas med to bursdagsfeiringer. Til oss kommer både min familie og min manns familie, dette har vi praktisert i alle år og er fornøyd med det slik Dette er en grei måte å gjøre det på i ts sitt tilfelle, for da skaper det hverfall ingen pinlige situasjoner hverken for mor eller stemor. Endret 4. mars 2009 av Helen
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2009 #10 Skrevet 5. mars 2009 Hvis du planlegger en lang framtid i det forholdet som kommer det tider der dere alle møtes..det er alltid litt ubehagelig til å begynne med, men etter hvert blir man vant til det...du kan bli positivt overasket over ex`ns familie: ) Når man har valgt en slik måte å leve på bør man også kunne gjøre det beste ut av det i det lange løp..men de første årene kvier nok de fleste seg og gjør alt de kan for å holde partnene seperat..etter hvert blir man tryggere og mer avslappet.
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2009 #11 Skrevet 5. mars 2009 Jeg har nylig var i omtrent motsatt situasjon. Jeg er da barnets mor, og når barnet skulle feire dagen ville min x absolutt ha med seg sin nye samboer (1 år siden han flyttet fra meg etter et 12 år langt forhold). Jeg vil overhodet ikke ha ham tilbake, men syntes allikevel ikke det var helt naturlig at hun ble med. Jeg sa at det var greit, og var høflig uten at jeg satt og pratet noe særlig med henne. Har knapt sett henne før. Det som etterhvert viste seg å bli en utfordring, og som jeg er helt sikker på at x ikke hadde tenkt på var hvordan de andre taklet at hun var med. Mine foreldre syntes det var litt vanskelig, ikke helt naturlig å si "velkommen til oss, vi har gledet oss så mye til å treffe deg" liksom. Det samme gjalt for flere av x sine slektninger og. Stemningen var hele tiden god, og alt i alt var det en god feiring. Men f.eks da vi skulle spise, satt barnets far seg oppe sammen med barnet, men tok ikke med seg kjæresten. Hun satt igjen med et annet bord. Jeg hadde overhodet ikke likt å sitte alene slik hvis jeg var henne. Så jeg tror at hvis du skal bli med, må du vite at du virkelig er velkommen, at kjæresten din vil ta vare på deg i selskapet osv. Jeg er av den oppfatning at enkelte ting er bare for de som er foreldre, f.eks første skoledag o.l. Spesiellt i dette tilfelle hvor far har barnet hver 3 helg.
Gjest Miley Skrevet 5. mars 2009 #12 Skrevet 5. mars 2009 Jeg hadde blitt med jeg. Kanskje det er det som skal til for at dere skal bli kjent og få til et bra samarbeid?
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2009 #13 Skrevet 5. mars 2009 så festlig å sitte der sammen med hannes og nye samboers familie som jeg ikke kjenner.... Nå falt jeg litt av her.. Hvem er Hanne og hva har hun med saken å gjøre?
lulle Skrevet 5. mars 2009 #14 Skrevet 5. mars 2009 Jeg hadde tatt det som en selvfølge at jeg skulle bli med, med mindre jeg var årsaken til bruddet.
LukaFrost Skrevet 5. mars 2009 #15 Skrevet 5. mars 2009 Nå falt jeg litt av her.. Hvem er Hanne og hva har hun med saken å gjøre? Sikkkert bare skrivefeil. Det skulle nok stått "hans familie."
Gjest Gjest_hm_* Skrevet 5. mars 2009 #16 Skrevet 5. mars 2009 Faren til barnet treffer jo hennes samboer,hvorfor skal ikke du få være med da? Skjønner problemet. Men jeg vet om noen som har 2 bursdagsfeiringer.Må man så må man. Lykke til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå