:-) anna Skrevet 4. mars 2009 #1 Skrevet 4. mars 2009 Vi bor i gammelt trehus med bad i andre etasje. I går måtte vi fjerne plata foran badekaret for å få frem noe som hadde trilla under der, og da oppdager vi at det er "bulker" på golvbelegget. Noe som jo indikerer at det har kommet van under der. Vi vet ikke noe om hvor ille det er eller hva som bør gjøres. Så nå lurer jeg rett og slett på hva vi gjør nå? Vi trnger jo å få en fagmann til å se på det, men hvem kontakter man da Tar man det gjennom forsikringsselskapet?!! Jeg har jo ikke lyst til å ringe noen som driver med baderomsrenovering, for de vil jo tjene på at det blir kjempedyrt for oss. Vi kan også tenke oss å bruke noen flinke polakker som vi kjenner til (hvitt men billigere)
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2009 #2 Skrevet 4. mars 2009 Du bør vel kontakte forsikringsselskapet ditt og be de komme og se på skadene før dere gjør noe som helst. Hvis ikke kan dere risikere at dere får skylden for feilen. Når vi fikk vannskade på vaskerommet ordnet forsikringselskapet alt, men vi betalte en liten egenandel.
:-) anna Skrevet 4. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. mars 2009 Men jeg tviler på at forsikringen dekker vannskade på badet vårt?!! Gjør vanlig husforsikring det da?! Det ble pussa opp en eller annen gang tidlig på åttitallet, og vi bor i enebolig som vi eier selv. (Har bodd her i seks år)
teebie Skrevet 4. mars 2009 #4 Skrevet 4. mars 2009 Men jeg tviler på at forsikringen dekker vannskade på badet vårt?!! Gjør vanlig husforsikring det da?! Det ble pussa opp en eller annen gang tidlig på åttitallet, og vi bor i enebolig som vi eier selv. (Har bodd her i seks år) Spørs jo hvordan skaden har oppstått. Hvis det skyldes at vann har rent ned bak ved dusjing o.l., så dekkes jo ikke det. Jeg ville ikke ha prøvd å spare penger på baderomsrenovering. Her er det en rekke regler som skal følges, og hvis ting ikke blir gjort skikkelig, er det stor fare for ytterligere fuktskader. Hvis det senere skulle oppstå skader, kan forsikringsselskapet nekte/avkorte erstatning med den begrunnelse at våtromsnormen ikke er fulgt osv. Det koster å være kar (og huseier..)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå