Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg har diabetes type 1 og bruker insulin..

Før jul måtte jeg ta ut spiralen min da jeg opplevde den som veldig ubehagelig.. Og begynte derfor på p piller, tar en typer som heter cerazette

har lest litt om de i felleskatalogen på nettet og der står

Kan ha effekt på insulinresistens og glukosetoleranse og diabetikere bør stå under legekontroll de første behandlingsmånedene.

dette har ikke fastlegen nevnt noe om... og jeg merker selv at jeg siden jeg startet på pillene har hatt mye lavt blodsukker og må stadig justere ned insulin dosene..

flere som har hatt dette problemet, går det seg til eller bør jeg bytte til et annet merke?

Påvirker alle p piller blodsukkeret, eller er det noen som er bedre for diabetikere?

skal til diabetisk poliklinikk om 1,5 måned og skal spørre der - men flott hvis noen her kan svare meg også..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytte...

Skrevet

Nå er det en stund siden jeg gikk på p-piller, 6-7 år siden, etter det har jeg fått to barn og brukt hormonspiral. Men i sin tid brukte jeg Trinordiol, og merket ikke noen effekt på blodsukkeret av disse. Men generelt så pleier jeg å ha flere følinger og må senke insulindosene under menstruasjon..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...