Leanne Skrevet 4. mars 2009 #1 Skrevet 4. mars 2009 jeg har diabetes type 1 og bruker insulin.. Før jul måtte jeg ta ut spiralen min da jeg opplevde den som veldig ubehagelig.. Og begynte derfor på p piller, tar en typer som heter cerazette har lest litt om de i felleskatalogen på nettet og der står Kan ha effekt på insulinresistens og glukosetoleranse og diabetikere bør stå under legekontroll de første behandlingsmånedene. dette har ikke fastlegen nevnt noe om... og jeg merker selv at jeg siden jeg startet på pillene har hatt mye lavt blodsukker og må stadig justere ned insulin dosene.. flere som har hatt dette problemet, går det seg til eller bør jeg bytte til et annet merke? Påvirker alle p piller blodsukkeret, eller er det noen som er bedre for diabetikere? skal til diabetisk poliklinikk om 1,5 måned og skal spørre der - men flott hvis noen her kan svare meg også..
Ellen Skrevet 6. mars 2009 #3 Skrevet 6. mars 2009 Nå er det en stund siden jeg gikk på p-piller, 6-7 år siden, etter det har jeg fått to barn og brukt hormonspiral. Men i sin tid brukte jeg Trinordiol, og merket ikke noen effekt på blodsukkeret av disse. Men generelt så pleier jeg å ha flere følinger og må senke insulindosene under menstruasjon..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå