Gå til innhold

Til vegetarianere


Nique

Anbefalte innlegg

Jeg synes det høres ut som disse 3 liker kylling veeeeldig godt, og vil sikre seg at ingen andre får smake den ... :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også helt enig. Jeg er ikke vegetarianer selv, men har flere venner som er det. Alle har sin egen grunn, og dem om det. Jeg spør aldri hvorfor noen er vegetarianer, synes ikke det er noe jeg har noe med.

:Nikke: Hadde bare alle tenkt sånn! Da ville jeg hatt skikkelige spisepauser på jobb, og ikke "derfor-er-jeg-vegetarianer-forsvarstalen". Jeg driter i hva andre spiser, nevner ikke at jeg er vegetarianer utenom hvis noen spør meg direkte.

Hadde bare andre gitt faen i hva jeg spiser også :fnise:

Endret av cilipili
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke: Hadde bare alle tenkt sånn! Da ville jeg hatt skikkelige spisepauser på jobb, og ikke "derfor-er-jeg-vegetarianer-forsvarstalen". Jeg driter i hva andre spiser, nevner ikke at jeg er vegetarianer utenom hvis noen spør meg direkte.

Hadde bare andre gitt faen i hva jeg spiser også :fnise:

Jepp. Det kjipeste ved å være veggis (utenom dårlig utvalg på restauranter) er folk som absolutt skal bry seg! :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyklere. :)

Nå sikter du til de "vegetarianerne" som spiser kylling, sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag måste säga att en del av den här diskussionen är ganska töntig... folk som hackar på varann och låtsas veta mer än de i själva verket gör.

Jag är en typ av vegetarian, Demi-vegetarian, och det har jag varit i lite över 11 år nu.

Hämtat från vegetarism.se:

"En Demi-vegetarian äter inte kött inkluderat fågel....

En Demi-vegetarian äter vegetabiliska livsmedel, fisk, ägg samt mjölk"

Det finns vegetarianer som äter både fågel och fisk, och även om de inte är vegetarianer i ren bemärkelse så finns det många undergrupper. Så den som kommer och säger till mig att jag är en hycklare och inte är vegetarian kan ta o köra upp nåt... ;)

När folk frågar mig så säger jag bara att jag är vegetarian, jag går inte in för att skildra och komma med långa förklaringar om vilken grupp av vegetarianer jag tillhör. Jag ska inte behöva förklara eller försvara mig för någon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvis noen spør, så bør du vel da heller si at du er demi-vegetarianer? Fordi det blir jo direkte feil å si at du er vegetarianer. Nei, man trenger ikke forklare eller forsvare seg overfor noen, men det gjør det ikke mer riktig at man sprer noe som er uriktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jovisst, det gör jag ibland också. Men om jag säger att jag är demi så blir det alltid att jag måste svara på en massa frågor och förklara, och det är inte alltid att jag orkar med det.

Men jag skrev fel förut, jag menade att skriva att jag brukar säga att jag är en typ av vegetarian. Bara det kan sätta igång diskussioner...

som "vaddå typ, antingen är du väl vegetarian eller inte?" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frosk
Jovisst, det gör jag ibland också. Men om jag säger att jag är demi så blir det alltid att jag måste svara på en massa frågor och förklara, och det är inte alltid att jag orkar med det.

Men jag skrev fel förut, jag menade att skriva att jag brukar säga att jag är en typ av vegetarian. Bara det kan sätta igång diskussioner...

som "vaddå typ, antingen är du väl vegetarian eller inte?" :P

Enten er man vegetarianer, eller ikke - det må jeg jo si jeg er enig i - spiser man fisk og / eller kylling er man ikke vegetarianer. En vegetarianer spiser ikke kjøtt - og både fisk og kylling er jo kjøtt.

Norsk Vegetarforening: "Definisjoner: Vegetarisme er et kosthold uten kjøtt og fisk, samt eventuelt andre dyreprodukter som egg og melk."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er rett og slett drittlei at jeg får reker og kylling i maten min når jeg sier jeg skal ha vegetarmat. Det burde ikke være noe problem å si at en ikke spiser rødt kjøtt istedet for å si noe så misvisende som at en er vegetarianer, men spiser fisk og kylling.

En trenger ikke gjøre det verre enn å si vegetarianer et par ganger. Da bør en forstå at dette er kosthold som hovedsakelig består av vegetasjon. En er IKKE (!!!!!!) vegetarianer om en spiser døde dyr!! Uansett hvilke dyr det er!

En må gjerne synes dette er hakking osv. Men en spade er en spade, ikke noe annet.

For å si det enkelt: En vegetarianer spiser ingenting som er drept!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten er man vegetarianer, eller ikke - det må jeg jo si jeg er enig i - spiser man fisk og / eller kylling er man ikke vegetarianer. En vegetarianer spiser ikke kjøtt - og både fisk og kylling er jo kjøtt.

Norsk Vegetarforening: "Definisjoner: Vegetarisme er et kosthold uten kjøtt og fisk, samt eventuelt andre dyreprodukter som egg og melk."

Dette er vel ikke helt korrekt? Spiser man heller ikke egg eller melk er man veganer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frosk
Dette er vel ikke helt korrekt? Spiser man heller ikke egg eller melk er man veganer.

Helt enig - men veganisme er jo også en form for vegetarisme, jeg antar det er sånn Norsk vegetarforening tenker her. Altså, at vegetarianere ikke spiser kjøtt / fisk, og at noen (veganere) i tillegg dropper egg / melkeprodukter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig kresen når det kommer til kjøtt, og spiser ingenting som kommer fra sjøen (fordi jeg enkelt og greit ikke LIKER de tingene), og jeg får ofte spørsmål om jeg er vegetarianer når jeg takker nei til biff for eksempel. Men da svarer jeg at NEI, jeg er ikke vegetarianer, jeg er bare ikke så glad i kjøtt. Og jeg skjønner ikke hvorfor ikke andre også kan si noe slikt? Er det så vanskelig? :P

Ei venninne av meg påstår at hun er "veggis", men hun eeeeeelsker sushi og en del annen mat og spiser det både støtt og stadig... Det syns jeg er teit, til og med jeg som ikke er vegetarianer! Og jeg skjønner dere veldig godt, dere vegetarianere som er lei av å få ikke-vegetarmat på grunn av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig - men veganisme er jo også en form for vegetarisme, jeg antar det er sånn Norsk vegetarforening tenker her. Altså, at vegetarianere ikke spiser kjøtt / fisk, og at noen (veganere) i tillegg dropper egg / melkeprodukter. :)

Jojo... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...