Gå til innhold

Permanent hårfjerning i ansiktet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er en jente på 21år som har 3 mørke hår på haken. Har prøvd ansikthår-blekemiddel par ganger, men hårene er fortsatt mørke. Hårene er litt lengre enn de vanlige "dun-hårene" på haken. Jeg har lys nordisk hud, og føler at ALLE legger merke til de mørke hårene. Dette plager meg veldig, og jeg gruer meg til sommeren da det blir finere vær og masse sol, da vises hårene virkelig godt. Derfor vurderer jeg sterkt permanent hårfjerning. Jeg lurer på om noen her har prøvd dette, som kan fortelle litt hva som gjøres, om det virkelig blir permanent fjerning, om det vil komme flere mørke hår under behandling, om huden tar skade, hvilken laser er best, hvor mange behandlinger som trengs og hvor ofte, og eventuelt pris for meg når jeg kun har 3mørke hår som skal fjernes.

Jeg setter stor pris på alle svar, og håper noen der ute kan hjelpe meg, og kanskje andre som har samme problem.

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruse
Skrevet

Hvis det bare er tre hår kan du vel nappe dem vekk med pinsett??

Skrevet

Jeg ønsker ikke å nappe med pinsett, for jeg er redd det skal komme flere. Jeg hadde kun ett, nappet det, og nå er det 3 stk der..

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg ønsker ikke å nappe med pinsett, for jeg er redd det skal komme flere. Jeg hadde kun ett, nappet det, og nå er det 3 stk der..

Det er ikke fordi du nappet, men fordi du blir eldre. Er dessverre vanlig at hårveksten i ansiktet blir verre jo eldre du er. Er jo enkelte gamle damer som trenger fullbarbering. Siden det bare er tre hår, tror jeg ville ha prøvd elektrolyse. Laser er dyrt, og virker litt unødvendig når det er så få hår. Jeg har tatt laser på overleppen og det koster 800 per gang.

Gjest ikke pålogget
Skrevet

Jeg har nesten samme problem som tråstarter.. Jeg har ca 10-15 mørke hår på hver side av leppene, resten av overleppen er helt fin. hårene er litt lengre, noe som jeg tror skyldes av bruk av hårfjeningskrem.. (?)

jeg har sjekket ut hjemmesiden til to forskjellige klinikker som driver med permanent hårfjerning her jeg bor, og de bruker forskjellige lasere. Den ene bruker "light sheer diode" og den andre bruker "mediostar hc prof" Så jeg lurer rett og slett på hva som fungerer best??

Posten over meg skriver at elektrolyse er best til trådstarter siden det er få hår. det passer også kanskje best til meg da?

Et tips til trådstarer er å google og sjekke ut hjemmesider til klinikkene, der kan du finne mye informasjon! Kjenner meg igjen i det du skriver, hårene plager meg veldig, men heldigvis finnes det hjelp å få! :) lykke til :)

Gjest Bruse
Skrevet
Det er ikke fordi du nappet, men fordi du blir eldre. Er dessverre vanlig at hårveksten i ansiktet blir verre jo eldre du er. Er jo enkelte gamle damer som trenger fullbarbering. Siden det bare er tre hår, tror jeg ville ha prøvd elektrolyse. Laser er dyrt, og virker litt unødvendig når det er så få hår. Jeg har tatt laser på overleppen og det koster 800 per gang.

Enig, jeg tror ikke håret skjønner at det blir nappet og gir beskjed til de andre hårsekkene om å produsere flere svarte hår.. Jeg har selv endel hår på haken, de aller fleste lyse, men synes likevel de er ganske synlige. Noen mørke innimellom og de napper jeg.. Har dessverre fått mer hårvekst på overleppa også etter at jeg slutta på p-piller, bruker rett og slett høvel der av mangel på andre gode alternativer... Har prøvd blekemiddel, men det svei noe inni hampen, så fikk aldri hatt det på lenge nok til at jeg så noen virkning....

Hvordan funker laser?? Må man gjøre det ofte? Er det vondt? Og hva er forskjellen på det og elektrolyse..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...