Arwen Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 Betyr den røde trekanten at man ikke bør kjøre bil eller at man ikke har lov til å kjøre bil?
venus_ Skrevet 3. mars 2009 #2 Skrevet 3. mars 2009 I pakningsvedlegget på mine medisiner med rød trekant står det: Du må bare kjøre bil eller utføre risikoutfylt arbeid når det er trygt for deg. Legemidler kan påvirke evnen til å kjøre bil eller utføre risikofylt arbeide. (...) DU bør være forsiktig i situasjoner hvor skjerpet oppmerksomhet kreves, som f.eks ved bilkjøring(...). Så det betyr at du bør se ann selv om du er i stand til å kjøre bil. Jeg gjør det siden jeg føler meg like oppegående og oppmerksom etter jeg har tatt medisinene.
Arwen Skrevet 3. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. mars 2009 OK så når jeg vet hvordan medisinen virker på meg kan jeg kjøre. Bra
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2009 #4 Skrevet 3. mars 2009 Vel, det kommer vel an på hvordan du reagerer på medisinene. Du kan lese mer om det her: Folkehelseinstituttet Apoteket Å kjøre med legemidler i blodet som påvirker sentralnervesystemet og dermed kjøreegenskapene kan regnes som promillekjøring.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå