Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 hei. skal lage kullingfillet idag. skal steke den først i panna, for å "lukke porene", og dermed steke den i ovnen. Men hvor lenge bør de stekes, for at de ikke blir rå eller tørr inni??? Er ganske store filleter, ca 200gr pr stk.. hjelp!
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2009 #2 Skrevet 3. mars 2009 hei. skal lage kullingfillet idag. skal steke den først i panna, for å "lukke porene", og dermed steke den i ovnen. Men hvor lenge bør de stekes, for at de ikke blir rå eller tørr inni??? Er ganske store filleter, ca 200gr pr stk.. hjelp! Et sted mellom 30-45 min. Se det litt an. Jeg bruker å steke de i panna da, og da bruker jeg ca. 20 min på hver. Da er de saftige og gode:)
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2009 #3 Skrevet 3. mars 2009 Tusen takk! Stememr d at de bør stekes på en plass mlm 180-200 gr?
Gjest Elfrida Skrevet 3. mars 2009 #4 Skrevet 3. mars 2009 Når jeg steker kyllingfilet, bruner jeg dem først i en panne, så setter jeg dem i ovnen på ca 120 grader, 15-20 minutter litt avhengig av størrelsen.
Gjest Glør Skrevet 4. mars 2009 #5 Skrevet 4. mars 2009 Jeg gjør det motsatt, steker dem først i aluminiumsfolie i ovnen, 25 minutter på 225 grader, også bruner jeg dem i panna etterpå. De blir utrolig saftige og gode på denne måten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå