Gjest Gjest_Kvinne_* Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 De siste 3-4 mnd er jeg daglig plaget med mye raping. Etterfulgt av sviende sur oppstøt og/eller halsbrann. Verst er det om natta, når jeg ligger flatt. Da svir og brenner det noe infernalsk i spiserøret, at jeg sette meg opp i senga. Har analysert hva jeg spiser og drikker, men kan virkelig ikke forstå hvorfor jeg er så plaget. Jeg hverken drikker kaffe, eller annet sterk drikke og ikke spiser jeg krydret mat, fastfood, og annet typisk mat som kan trigge det. Til og med rent vann fra springen, gir meg halsbrann og oppstøt. Har omtrent testet alt de har på apoteket, med varierende hell. Dette kraftig reduserer min livskvalitet. Ellers er jeg frisk og sunn. Hva kommer dette av? Evt hvilke undersøkelser gjør fastlegen? Er testene smertefulle?
Gjest Gjest_Diana_* Skrevet 3. mars 2009 #2 Skrevet 3. mars 2009 Dette kan være en magebakterie som har det fiffige navnet helicobacter pylori. Den behandles ganske heftig med en trippelkur, men on the bright side så blir du kvitt jævelskapen. Gå til legen å få tatt en blodprøve eventuelt en gastroscopi. Lykke til!! Veit altfor godt hvordan du har det.
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2009 #3 Skrevet 3. mars 2009 Lukkemekanismen mellom magesekken og spiserøret kan også være "out of order" så en tur til dr. dyrego' er uansett et møst!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå