Gå til innhold

Andres bilder!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg vet det er strikt med å ta andres bilder uten lov! Og det vil jeg heller ikke gjøre!

Men jeg har kommet over noen sider som har bilder og grafikk (egenkomponert) med kjente fotografers bilder. Da har de en link til fotografens side med en banner.

Kan hvem som helst gjøre dette? Kan jeg låne noe bilder å lenke de tilbake til eieren? Eller må man be om lov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Tror du kan lenke til bilder så lenge du oppgir hvor de kommer fra, men hvorfor ikke sende en mail og spørre eieren for sikkerhetsskyld?

Ellers er ikke dette med copyright så strengt på nettet og det er vanskelig å bevise hvem som var opphavet til et visst bilde, så jeg tror ikke det er mange som tar dette så seriøst som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nei som du sier så er det jo ikke noe problem å sende en mail til eieren!

Så det er det jeg får gjøre!:)

Men takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Offisielle bilder er det egentlig ikke noe å bry seg med, men havner du over et bilde som du tror er privat, da bør du være litt forsiktig med å bare TA det uten lov. Men, på inet er det sånn at hvis du oppgir kilden så har du ikke tatt bildet, så da går det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer slett ikkje det der at det er greitt å bruke eit bilete så lenge du oppgir kor du har det frå. Det er greitt at mange ikkje bryr seg (kanskje særleg om det ikkje var deira å gi vekk i første omgang) eller synest det er nok, men copyright er like strengt på internett som elles. Det er ein del som har oppdaga det på ein litt... uheldig måte.

Det gjeld forresten ikkje berre bilete; Musikk, tekst, animasjonar - alt saman.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...