Gjest Gjest_Ladybug_* Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 Har gått på p-piller i ca 10 år, men tenker at det nå er på tide å slutte (både fordi jeg ønsker barn og fordi jeg ikke ønsker å utsette kroppen min for bivirkningene lenger). Jeg tok siste pille søndag 15.februar (17 dager siden), fikk mens som vanlig etter 5 dager og er det en uke siden jeg avsluttet mensperioden. Nå føler jeg meg øm i eggstokkene og ubehag i korsryggen som om jeg venter mens igjen. Bør jeg komme meg til GU-undersøkelse? Noen som har lignende opplevelser?
venus_ Skrevet 3. mars 2009 #2 Skrevet 3. mars 2009 Kanskje du er gravid? Det første jeg tenkte var endometriose(mulig jeg er helt på villspor nå altså så ikke få panikk, men har lest en del om endometriose i det siste, så derfor var det det første jeg tenkte). Har du kraftige mensblødninger og sterke menssmerter? Det er bivirkninger på endometriose sammen med bla korsryggsmerter. Når man går på ppiller så stopper denne sykdommen opp på en måte, så det kan være grunnen til at du har fått dette nå etter at du sluttet på pillen.
Gjest Gjest_Ladybug_* Skrevet 3. mars 2009 #3 Skrevet 3. mars 2009 Angst! Leste litt om endometr og må inrømme at mange av symptomene er veldig kjente, men de fleste av dem har jeg også hatt mens jeg gikk på p-pille så får ikke det helt til å stemme... Men skal helt klart nevne det for legen når jeg skal dit...
thumbalina Skrevet 3. mars 2009 #4 Skrevet 3. mars 2009 Jeg sluttet på pillen etter ca 10 år nettopp jeg også.. og gikk med murringer, og korsryggsmerter i nesten en mnd før mensen endelig kom... gikk over etter første blødningen... men jeg gikk på minipille så hadde ikke denne "hormonblødningen" med en gang etterpå... kan godt hende det bare er systemet som holder på å resette seg ettersom den kunstige hormonvirkningen nå er over....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå